پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
مهم‌ترین رویدادهای ایران و جهان را در رسانه صدای جویا مطالعه نمائید
مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در 24 ساعت گذشته در بهمن‌ماه 1399 از نگاه پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا منتشر شد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، مهم‌ترین رویدادهای خبری از گوشه و کنار ایران و جهان را در قالب «خبر کوتاه» در ۲۴ ساعت گذشته بهمن‌ماه ۱۳۹۹ به شرح زیر است؛

  1. اعتراضات مردمی در تونس روز شنبه ۴ بهمن‌ماه وارد هشتمین روز خود شد. خبرگزاری رویترز گزارش داده که صدها معترض در خیابان‌های تونس علیه نابرابری اقتصادی و خشونت پلیس دست به تظاهرات زدند.
  2. دولت تایوان از پرواز ۸ بمب‌افکن «اچ ۶ ک» چین با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای به همراه چهار جنگنده جت «جی ۱۶» در نزدیکی آب‌های این کشور خبر داده است.
  3. مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی، روز شنبه گفت که این نهاد انتظامی موضوع سیلی خوردن یک مامور وظیفه راهور از نماینده مجلس را پیگیری حقوقی خواهد کرد و «در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس» از حق این مامور دفاع می‌کند.
  4. یک مقام وزارت بهداشت ایران می‌گوید بر اساس آماری که سه سال پیش ثبت شده است، سالانه ۱۳۵ هزار ایرانی به سرطان مبتلا می‌شوند و پس از بیماری‌های قلبی عروقی، ابتلا به سرطان دومین عامل مرگ ایرانیان به شمار می‌رود.
  5. بایدن: ۱۴ میلیون آمریکایی پول اجاره خانه ندارند.
  6. «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنای آمریکا خبر داد که دادگاه استیضاح ترامپ، روز دوشنبه، ۸ فوریه (۲۰ بهمن) آغاز خواهد شد.
  7. رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران: ویروس انگلیسی کرونا، ۷۰ درصد وحشی تر از ویروس کرونا عمل می کند.
  8. دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا: خرید واکسن از دو کشور چین و هند از سایر گزینه‌ها محتمل‌تر خواهد بود.
  9. شرکت خطوط هوایی عراق اعلام کرد که روز (شنبه) ۴ پرواز میان نجف-تهران و مشهد به صورت رفت و برگشت انجام می شود.
  10. سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از لغو رجیستری ۳۴۰۰ دستگاه تلفن همراه خبر داد و گفت: این موبایل‌ها از طریق سوء استفاده تجاری از رویه مسافری به کشور وارد شده بود
  11. ترامپ سکوت دو روزه خود از زمان کنار رفتن از قدرت را شکست و گفت: وقتش برسد کاری خواهیم کرد اما هنوز وقتش نیست.
  12. رئیس جامعه هتلداران کیش‌: از آذر تاکنون هیچ اتاق خالی در هتل‌ها وجود ندارد و ضریب اشغال هتل‌ها به ۹۸ درصد رسیده است.
  13. صدور حکم قطعی محکومیت شهردار اسبق کرج: انفصال از خدمات دولتی و عمومی به مدت پنج سال و منع اقامت در استان البرز و تهران به مدت دو سال
  14. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی محدودیت‌ها تشدید و کسب و کارها دوباره تعطیل می‌شوند.
  15. نایب رئیس مجلس: ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم.
  16. رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی: شهر سراب در روز گذشته با دمای منفی ۲۷ درجه سانتی گراد و امروز با دمای منفی ۳۰ درجه سانتی گراد سردترین شهر کشور است.
  17. عراقچی، معاون وزیر خارجه: هیچ علاقه‌ای برای تماس مستقیم با آمریکا نداریم.
  18. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از افزایش ۴.۵ درصدی تردد در جاده‌های کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد
  19. با اعلام AFC مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۱ رسما صادر شد و به این ترتیب آبی‌پوشان مشکلی برای شرکت در این رقابت‌ها ندارند.
  20. طبق اعلام رئیس کل بیمه مرکزی از سال آینده ۳۰ میلیون واحد مسکونی به طور اجباری تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند.
  21. مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان: حدودا از هر ۴ دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشور یک نفر دچار اضافه وزن است.
  22. اسکله مسافری شهید حقانی بندرعباس به علت اوضاع نامساعد جوی تا اطلاع بعدی تعطیل است
  23. رئیس نمایشگاه مجازی کتاب تهران: نمایشگاه مجازی کتاب تهران به تعداد ساعت و روز‌هایی که سامانه دچار اختلال شد، حتما تمدید می‌شود
  24. سخنگوی وزارت امور خارجه از برنامه سفر ظریف به کشور‌های جمهوری آذربایجان، روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه در این هفته خبر داد
  25. زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به انتشار برخی ارقام درباره میزان پرداخت یارانه به مردم در سال ۱۴۰۰ تاکید کرد: این رقم ها هیچکدام نهایی نشده و صرفا پیشنهادهایی است که مطرح شده ولی مصوب نشده است.
  26. سوختگی ۸۴ درصدی یک دانش‌آموز در جریان آتش‌سوزی مدرسه کانکسی دزفول
  27. با اعلام AFC مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۱ رسما صادر شد و به این ترتیب آبی‌پوشان مشکلی برای شرکت در این رقابت‌ها ندارند.
  28. وزیر خارجه پیشنهادی جو بایدن: هدف قراردادن سلیمانی امنیت ما را کمتر کرد
  29. سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از لغو رجیستری ۳۴۰۰ دستگاه تلفن همراه خبر داد و گفت: این موبایل‌ها از طریق سوء استفاده تجاری از رویه مسافری به کشور وارد شده بود.
  30. مصطفی محقق، هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل متحد برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (APDIM): آلودگی هوا پس از فشار خون بالا، مصرف سیگار و رژیم غذایی نامناسب چهارمین علت مرگ‌ومیر در مقیاس جهانی به شمار می‌رود.
  31. رئیس اتحادیه مشاوران املاک: قیمت مسکن کاهش یافت
  32. وزیر امور خارجه: ترامپ رفت و ما و کشورهای خلیج فارس ماندیم. ما همیشه دستمان را برای دوستی به سمت کشورهای خلیج فارس دراز کرده‌ایم.
  33. تیم فولاد در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ حریف العین امارات شد.
  34. وزیر حمل و نقل دانمارک اعلام کرد با توجه به تست‌های قلابی انجام شده در دبی، به مدت ۵ روز همه پروازها از فرودگاه دبی به این کشور به حالت تعلیق در می‌آید.
  35. وکیل بیرانوند: شکایت از پرسپولیس ربطی به فیفا ندارد. با باشگاه بر سر میزان طلب بیرانوند اختلاف داشتیم.
  36. توئیتر حساب سفارت چین در آمریکا را معلق کرد.
  37. اف بی آی جایزه ۷۵ هزار دلاری برای یافتن عاملان بمب‌گذاری در واشنگتن تعیین کرد.
  38. ظریف: پنجره بازگشت آمریکا به برجام تا ابد باز نیست.
  39. مقررات تازه کرونا در مالزی به مسافران ایرانی اجازه نمی‌دهد همانند گذشته بدون ویزا به این کشور سفر کنند.
  40. لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه آمریکا گفت ترامپ برای جلسه محاکمه‌اش در سنا وکیل انتخاب کرده است.
  41. رئیس پلیس راه مازندران: با توجه به بوران و یخ‌زدگی سطح محورها، توصیه ما به رانندگان پرهیز از ترددهای غیرضروری و در صورت ضرورت رانندگی با سرعت مطمئنه است.
  42. بلومبرگ: ستاد رئیس جمهور سابق آمریکا به افراد و نهادهایی که تظاهرات خشونت آمیز مقابل کنگره را سازماندهی کرده بودند پول پرداخته کرده بود.
  43. گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای رسما انفجارهای تروریستی پنج‌شنبه بغداد را به عهده گرفت. در این حملات بیش از ۳۰ نفر جانشان را از دست دادند
  44. مارجری تیلور گرین عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: طرح استیضاح رئیس‌جمهور جدید این کشور را ارائه کرده است
  45. سازمان همکاری اسلامی تصمیم مقامات صهیونیستی را در ساخت شهرک های جدید محکوم کرد
  46. پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه از دستگیری ۱۴ نفر به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش در شهر سامسون خبر داد
  47. رئیس قوه قضاییه: ۷۰۰ میلیارد ریال از منابع قوه قضائیه برای رفع مشکلات قضایی استان سمنان اختصاص یافت.
  48. مشاور اجرایی سهام عدالت از امکان انتقال سهام عدالت متوفی به وراث خبر داد.
  49. بیست وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور وزیر نفت در محل دائم نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز بکار کرد.
  50. بانک یونایتد فلوریدا یک روز پس از خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید اعلام کرد، همه روابط مالی خود را با ترامپ قطع می‌کند.
  51. چین حملات انتحاری روز پنجشنبه در بغداد را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد، محکوم کرد.
  52. وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد، میزان خودکشی در این کشور نخستین بار در ۱۱ سال افزایش یافت.
  53. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، بوچ باورز دادستان ایالت کارولینای جنوبی را به‌عنوان وکیلِ جلسه استیضاح خود انتخاب کرده است.
  54. نخستین مورد ابتلا به نوع جهش‌یافته برزیلی کرونا در آلمان شناسایی شد. او مسافری است که پنج‌شنبه ۲۲ ژانویه از برزیل وارد فرانکفورت شد.
  55. وزیر بهداشت آلمان از واکسینه شدن ۶۰ درصد ساکنان خانه‌های سالمندان این کشور علیه کرونا خبر داد.
  56. سخنگوی ستاد مدیریت کرونا: مراسم ۲۲ بهمن امسال به صورت مانور و رژه موتوری و خودرویی خواهد بود
  57. طرح کارخانه ی گلستان میمه به تصویب کمیته ی فنی تعاون استان اصفهان رسید
  58. امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: مدیریت نامطلوب در بخش‌هایی از اقتصاد کشور در نامطلوب شدن وضعیت معیشتی مردم مؤثر بوده و لازم است این شرایط تغییر کند.
  59. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ساده انگاری‌های فعلی بیانگر شیوع موج جدید کرونا در اصفهان تا پایان بهمن ماه است.
  60. جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف پنج انبار متعلق به یک شرکت خصوصی که انواع لوازم یدکی خودروهای داخلی و خارجی به ارزش ۶۴۵ میلیارد ریال در آنها احتکار شده بود، خبر داد.
  61. مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: ۱۲۷ نفر در حوادث آتش سوزی استان اصفهان طی ۹ ماه امسال جان خود را از دست داده‌اند.
  62. نخستین آزمایشگاه «خودرو گذر» کشور در اصفهان با حضور جمعی از مسئولان در شهرک سلامت افتتاح شد.
  63. مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: سال گذشته بیش از ۱۳ هزار تن خامه با مجوزهای دامپزشکی استان به روسیه صادر شد که نشان‌دهنده سلامت و کیفیت بالای محصولات تولیدی در استان است.
  64. حسین کیوان نوازنده تنبک، شاعر و آهنگساز اصفهانی به دلیل بیماری سرطان درگذشت.
  65. بانک مرکزی اعلام کرد: تراکنش‌های فاقد کد شهاب از فردا شنبه ۴ بهمن ۹۹ در ساتنا برگشت می‌خورند.
  66. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۳۲ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۲۹۴ نفر رسیده است.
  67. حسام الدین آشنا در واکنش به انتخاب رابرت مالی به عنوان نماینده ویژه دولت امریکا در امور ایران در توئیتی نوشت: انتخاب احتمالی رابرت مالی حامل پیامی روشن در مورد یک رویکرد کارآمد برای حل سریع و موثر مناقشه است.
  68. عراقچی با بیان اینکه اعتماد به آمریکا و اروپا را به طور کامل از دست داده‌ایم، گفت: ما برجام را از بین نبردیم، ما از طریق کاهش‌ تعهدات خود و حفظ موازنه بین طرف‌ها، آن را نجات دادیم.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۵
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی