پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
چکیده اخبار داغ ایران و جهان را در پایگاه خبری صدای جویا بخوانید
مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در 24 ساعت گذشته در بهمن‌ماه 1399 از نگاه پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا منتشر شد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، چکیده داغ‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان را در قالب «خبر کوتاه» در ۲۴ ساعت گذشته بهمن‌ماه ۱۳۹۹ به شرح زیر است؛

  1. روز گذشته ۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ در حاشیه نشست اعضای خانه مطبوعات استان اصفهان در محل کتابخانه مرکزی اتفاق افتاد؛ توهین شرم‌آور و تأسف‌بار امیراحمد زندآور عضو اصلاح‌طلب شورای شهر اصفهان و مدیر خانه مطبوعات به نورالله جویا خبرنگار و مدیر مسوول پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا در ادامه همچنین امیراحمد زندآور عضو شورای شهر اصفهان طی تماس تلفنی ضمن تهدید کردن نورالله جویا عضو خانه مطبوعات استان اصفهان ضمن تهدید کردن این خبرنگار اصفهانی به وی گفت: تو غلط کردی در مورد مسائل هیئت مدیر خانه مطبوعات و اساسنامه اظهارنظر می‌کنی و من دستور داده‌ام که شما را از گروه خانه مطبوعات در شبکه اجتماعی واتساپ حذف کنند.
  2. اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: برنامه‌های مربوط به دهه فجر با ۳۰ درصد ظرفیت فضاهای مدنظر برگزار شود.
  3. حجت‌الاسلام قاسم هاشمی رئیس همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم از اقدامات مربوط به دهه فجر به برگزاری ۴۴۰ برنامه مختص این ایام در شاهین‌شهر اشاره کرد و گفت: تاثیر کار مفید و مثبت فرهنگی از گستردگی و در برگیری آن قابل‌لمس خواهد بود.
  4. امام‌جمعه شاهین‌شهر، شامگاه دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه فجر و همایش “فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم” در سالن جلسات فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: بیش از ۴۴۰ برنامه در دهه فجر در شاهین‌شهر برگزار می‌شود که از این تعداد ۴۰ برنامه شاخص بوده که مهم‌ترین آن “همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب ” است.
  5. احمدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران گفت: تفاهم‌نامه همکاری میان این شرکت و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با هدف گسترش تعاملات منعقد می‌شود.
  6. شمس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه، از پلمب ۳۰ واحد متخلف، کشف، توقیف و معدوم‌سازی ۴۳۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و یک هزار و ۳۱۹ بازدید و پایش از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در دی‌ماه امسال خبر داد.
  7. واژگونی یک دستگاه تانکر حامل بنزین در بزرگراه آزادگان در شمال کلان‌شهر اصفهان و روبه‌روی پالایشگاه به مسدود شدن این مسیر منجر شد.
  8. محمد اعتدادی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهین‌شهر و میمه با تبریک انتخاب شورا‌های آموزش‌وپرورش شهرستان شاهین‌شهر و میمه به‌عنوان شورای برتر در استان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، با کمک خیران بیش از ۸ هزار تبلت در مدارس استان اصفهان به دانش آموزان اهدا شده است.
  9. جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه فجر و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در شهرستان با حضور امام‌جمعه شاهین‌شهر، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، بخشداران مرکزی و میمه، مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و دیگر اعضا برگزار شد.
  10. تاجمیری فرماندار شاهین‌شهر و میمه در حاشیه نشست با خبرنگاران عنوان کرد؛ به‌هیچ‌عنوان مخالف نقد سازنده نیستیم، منتقدان به‌اصطلاح دلسوز مردم پاسخیه های ما را نیز منتشر کنند. به استقبال افرادی خواهم رفت که خروج از مشکلات راهکار و پیشنهادهای منطقی ارائه کنند.
  11. گزارش برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی و منابع غیررسمی از داخل ایران از فیلتر شدن پیام‌رسان «سیگنال» از روز دوشنبه ششم بهمن حکایت دارد.
  12. وزارت بهداشت ایران از جان باختن ۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا و شناسایی ۶ هزار و ۳۰۹ بیمار جدید در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داده است که نشان‌دهنده سیر صعودی آمار قربانیان و مبتلایان کرونا است.
  13. یک معاون دانشگاه فردوسی مشهد، روز دوشنبه ۶ بهمن، با بیان این‌که برخی گروه‌های دانشگاهی کشور «تا ۳۰ درصد» استادان خود را از دست داده‌اند، از این‌که «مسئولان چشمان خود را بر مهاجرت اعضای هیئت علمی بسته‌اند» انتقاد کرد.
  14. دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی خطاب به رهبران جهان در مورد دو تهدید چالش‌برانگیز قرن شامل همه‌گیری کووید ۱۹ و تغییرات اقلیمی هشدار داد و آمریکا و چین را به عنوان بزرگ‌ترین قدرت‌های اقتصادی عامل دو قطبی‌شدن دنیا دانست.
  15. جانت یلن، گزینه جو بایدن برای وزارت خزانه‌داری ایالات متحده توانست رای اعتماد مجلس سنای آمریکا را در روز دوشنبه ۶ بهمن کسب کند و به عنوان اولین زنی شناخته شود که تاکنون به این سمت دست یافته است.
  16. تحقیقات جدید توسط پژوهشکده «جرمن واچ» در مورد خطرات مستقیم گرمایش زمین برای بشریت که روز دوشنبه ششم بهمن منتشر شد می‌گوید از آغاز قرن بیست‌ویکم تاکنون حدود نیم میلیون نفر در حوادث طبیعی ناشی از پدیده‌های جوی شدید کشته شده‌اند.
  17. علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس که متهم است به یک سرباز پلیس راهور که مانع از عبور خودروی او از خط ویژه شده بود، سیلی زده است، با رد این اتهام مدعی شد این سرباز به او گفته است «هر خری» هستی، برای خودت هستی و به شکم او باتوم زده است.
  18. رئیس پلیس راهور پایتخت: هیچ تغییری در محدودیت تردد شبانه در تهران رخ نداده و همچنان محدودیت از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح اعمال می‌شود.
  19. نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به مدت ۲ روز تا ساعت ۲۴ چهارشنبه (۸ بهمن ماه) تمدید شد.
  20. ماده استیضاح علیه دونالد ترامپ به اتهام تحریک به شورش روز دوشنبه به سنای آمریکا ارسال شد.
  21. خانواده دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور شهید محسن فخری‌زاده عصر روز دوشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
  22. تحلیلگران مرتبط با سیا: آمریکا ممکن است از کودتا علیه بن‌سلمان حمایت کند.
  23. وزیر خارجه آلمان: ما (سه کشور اروپایی و آمریکا) در کنار هم می‌توانیم به اهدافمان برسیم برای مثال ممانعت کردن از دستیابی ایران به سلاح‌های اتمی.
  24. نایب رئیس فدراسیون کشتی از تسویه ۲۶۰ میلیارد ریالی بدهی‌های مالیاتی این فدراسیون، در چند روز اخیر خبر داد
  25. پزشکی قانونی: هم اکنون ۱۵۰ شهرستان که عمدتاً از مناطق محروم و صعب‌العبورند، با وجود داشتن مرکز قضایی، مرکز پزشکی قانونی ندارند
  26. اتحادیه میوه و سبزی تهران: با توجه به افزایش ۳ برابری هزینه‌های تولید اعم از بذر، کود، سم، حمل و نقل و بسته بندی، قیمت میوه مانند سایر کالا‌ها گران شده است
  27. دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار: ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی ۳ ماه اول ۱۴۰۰ تامین شد
  28. سخنگوی اجرای قانون جدید چک: مطابق قانون جدید چک، به افراد دارای چک برگشتی خدمات بانکی ارائه نمی‌شود
  29. مهلت دوباره ثبت‌نام در آزمون‌ کارشناسی ارشد ۸ بهمن در پایگاه سنجش آموزش به پایان می‌رسد
  30. سازمان هواپیمایی کشوری سه پرواز شرکت هواپیمایی کارون را به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی لغو کرد
  31. وزارت امور خارجه روسیه اعتراض خود را به سفیر آمریکا در مسکو، درباره حمایت این سفارتخانه از اقدامات غیرقانونی در روسیه اعلام کرد.
  32. بایدن فرمان اجرایی را امضا خواهد کرد که به موجب آن نهادهای فدرال به خرید کالاهای ساخت آمریکا ملزم می شوند.
  33. اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: دیگر خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت نمی شناسد
  34. وزارت خزانه‌داری آمریکا معافیت موقت تحریمی برای جنبش انصارالله یمن صادر کرد
  35. رویترز از احتمال تشدید محدودیت های کرونایی در انگلیس در روز سه شنبه خبر داد
  36. با انتشار گزارش برنامه استعفای نخست وزیر ایتالیا، ارزش یورو در بازارهای سهام کاهش یافت
  37. دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار: طبق اعلام بانک مرکزی ارز مورد نیاز تامین کالاهای اساسی سه ماه اول سال ۱۴۰۰ تامین شده است. قیمت کاغذ در هفته‌های گذشته افزایش پیدا کرد البته واردات این کالا تسهیل خواهد شد.
  38. کشاورزان در سیزدهمین هفته از پویش دوشنبه‌های آبی در اعتراض به صحبت‌های سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین سهمیه آب کشاورزان شرق و غرب طبق طومار شیخ بهایی و جریان یافتن دائمی آب زاینده رود شدند.
  39. وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه دوشنبه (به وقت تهران) تا ۲۶ فوریه (۸ اسفند) مجوز تراکنش مالی با جنبش انصارالله یمن را صادر کرد.
  40. مطابق قانون کار حداقل عیدی کارگران برای یک سال کار حداقل معادل ۶۰ روز و حداکثر ۹۰ روز است، بر این اساس امسال حداقل عیدی پرداختی به کارگران بین سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۷۳۱ هزار تومان خواهد بود.
  41. علی عرب چم چنگی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شاهین شهر در مصاحبه با واحد خبر شهرداری گفت: در راستای اجرای عملیات های به زراعی مورد نیاز فضای سبز در فصل زمستان، بیش از هشت هزار چالکود برای تغذیه گیاهی و تقویت درختان ایجاد شده است.
  42. شورای عالی ترابری: چنانچه ظرفیت ۵۰ درصد و کمتر در واگن‌های ۴ و ۶ نفره رعایت شود، افزایشی به میزان ۲۵ درصد از تاریخ ۱ بهمن ۱۳۹۹ بر نرخ بلیت‌های قطار اعمال می‌شود.
  43. در ۲۰ سال آینده، ایران جزو چهار کشور سالمند جهان می شود
  44. سخنگو وزارت خارجه: وساطت قطر را نمی‌پذیریم/حاضریم درباره نگرانی‌های توهمی ریاض هم مذاکره کنیم.
  45. فرمانده ستاد کرونا در تهران: ابتلای گروه سنی زیر ۱۸ سال از دی ماه افزایش یافته است.
  46. خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات شیلی از وقوع زلزله ۷ ریشتری در این کشور خبر داد.
  47. سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد: برای مقابله با نفوذ ایران با دوستان‌مان همکاری خواهیم کرد/تهدیدهای ایران را نمی پذیریم و رفتارهای این کشور را به شدت محکوم می کنیم
  48. رئیس انستیتو پاستور ایران: به احتمال خیلی زیاد در بهمن ماه محموله واکسن با اولویت تزریق برای کادر درمان وارد کشور می شود.
  49. رییس صداوسیما از رییس جمهور و مردم به خاطر اظهارات نسنجیده یک مهمان در صداوسیما عذرخواهی کرد.
  50. مهلت مجددبرای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از روز یکشنبه ۵ بهمن ماه آغاز شد.
  51. وزیر بهداشت: در روزهای آینده اولین پارت‌های واکسن وارداتی کرونا را از منابع مطمئن وارد خواهیم کرد./واکسیناسیون را برای گروه‌های آسیب‌پذیر آغاز می‌کنیم.
  52. دهنوی عضو هئیت رئیسه مجلس: در جلسه پرچالش کمیسیون تلفیق تصویب کردیم حقوق و مزایای سربازان در سال آینده معادل ۷۵٪ یک پایور شود.
  53. نائب رئیس مجلس: همین که حقوقی ها از دستکاری بورس دست برداشتند شاخص های بورس رشد کرد.
  54. توانگر، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰: با مصوبه کمیسیون تلفیق یارانه نقدی سال آینده دو برابر خواهد شد.
  55. فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال رامین رضاییان را جزو ده مدافع دهه گذشته (۲۰۱۱-۲۰۲۰) معرفی کرد.
  56. وزیر ورزش و جوانان: برای ورزشکارانی که در توکیو صاحب مدال طلا شوند پاداش ویژه ای در نظر خواهیم گرفت.
  57. رئیس کل بانک مرکزی: عرضه ارز در سامانه نیما روزانه به طور متوسط به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است.
  58. پلیس آگاهی استان مازندران: انهدام باند شرکت های هرمی با ۳۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری در شهرستان “تنکابن”؛ ۱۵ نفر دستگیر شدند/ایسنا
  59. پلیس اقتصادی البرز: کشف ۴ هزار و ۱۲۹ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق طی سال جاری در این استان/ایرنا
  60. کارشناس امنیتی عراق: آمریکا ۴ هزار تروریست (داعشی) وارد عراق کرده است.
  61. دبیر ستاد تنظیم بازار: تعیین قیمت گوشت در بازار داخل را فقط قانون بازار یا همان عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.
  62. رژیم‌صهیونیستی رسما سفارت خود در امارات را افتتاح کرد.
  63. چامسکی، دانشمند برجسته آمریکایی: ترامپ خطرناک‌ترین دولت تاریخ جهان را ساخت.
  64. تراکنش‌های بانکی بدون «کد شهاب» (شناسه هویت الکترونیکی بانکی) از روز یکشنبه پنجم بهمن ماه در ساتنا برگشت می‌خورند.
  65. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران: ابتلای گروه سنی زیر ۱۸ سال از دی ماه افزایش یافته است.
  66. رئیس کمیته امداد امام‌ خمینی (ره): امیدواریم تا پایان امسال ۲۰ هزار واحد مسکونی در اختیار مددجویانِ تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرد.
  67. جاده کندوان حدفاصل مرزن آباد تا دزدبن برای انجام عملیات عمرانی از ساعت ۸ تا ۱۷ روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه بسته است.
  68. سخنگوی صنعت برق کشور: وضعیت شبکه برق کشور عادی است و هیچگونه قطع برقی نداریم و تا به امروز سوخت رسانی به نیروگاه‌ها طبق روال ادامه دارد.
  69. با حکم وزیر اقتصاد «حسنعلی قنبری ممان» به سمت معاون وزیر و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی منصوب شد.
  70. تاکنون ۱۸ میلیون خانوار در کشور (حدود ۶۱ میلیون نفر) در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند.
  71. معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از تمدید مهلت دریافت معاینه فنی رایگان ویژه تاکسی های پایتخت تا پایان دهه مبارک فجر خبر داد.
  72. مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم کالاهای صادراتی در سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷، ۸.۴ واحد درصد افزایش یافت./صداوسیما
  73. شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۷ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.
  74. مهلت دوباره نام‌نویسی و ویرایش اطلاعات در آزمون کارشناسی ارشد از امروز آغاز شد.
  75. مدیرعامل شرکت بهمن موتور: قطعه سازان در حال غلبه بر محدودیت های تحریمی هستند و اثرات تحریم بر صنعت خودروسازی و قطعه سازی هر روز کمتر می شود.
  76. رئیس سازمان پدافند غیرعامل: نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی کشور در شورای عالی پدافند غیرعامل تصویب شد.
  77. وزیر ورزش: ورزشکاران دارای سهمیه المپیک، ۱۸ ماه کمک هزینه پنج میلیون تومانی دریافت می‌کنند.
  78. شمار مبتلایان کرونا در ایالات متحده آمریکا از مرز ۲۵ میلیون نفر گذشت و تعداد قربانیان نیز به بالای ۴۱۷ هزار نفر رسیده است.
  79. آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک، روز یکشنبه ۵ بهمن اعلام کرد که نتیجه آزمایش بیماری کووید- ۱۹ او مثبت بوده، اما علائم بیماری ضعیف است و هم‌اکنون پزشکان مشغول درمان او هستند.
  80. وزیر خارجه فرانسه می‌گوید که اعمال سیاست فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ نتیجه عکس به همراه داشته است و حکومت ایران با دستیابی به سلاح هسته‌ای فاصله چندانی ندارد.
  81. برخی از مشترکان برق فردا سه‌شنبه- ۷ بهمن ماه- با خاموشی‌های احتمالی و پراکنده برق، مواجه خواهند شد/ ایرنا
  82. شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۹ نفر بر اثر گازگرفتگی طی ۲۴ ساعت اخیر در اصفهان دچار مسمومیت شده‌اند.
  83. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتلای ۲۰۰ شهروند اصفهانی به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد و گفت: طی ۲۴ گذشته ۱۲ نفر دیگر جان خود را بر اثر ابتلای به ویروس کرونا در اصفهان از دست داده اند.
  84. رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: فوتون‌ها را از طریق فیبر نوری نیز می‌توان انتقال داد. امیدواریم ظرف ۱ الی ۲ سال آینده بتوانیم از طریق فیبر نوری انتقال داشته باشیم.
  85. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به پیگیری اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه گفت: اجساد پنج نفر از کولبران پیدا شده و به ایران منتقل می‌شود.
  86. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۴۸۱ نفر رسیده است.
  87. یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ‌فشارهای حداکثری، ‌عملیات روانی و جریان تحریف، عوامل سه‌گانه‌ای بود که ترامپ را برای رسیدن به اهداف امیدوار کرده بود. از ابتدای سال ۱۳۹۷ و به ویژه بعد از خروج آمریکا از برجام، ترامپ و تیم او با یک ادبیات تهاجمی و با تأیید بر فشارهای حداکثری، اعلام کردند ایران هرگز موفق به برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب نخواهد شد!
  88. خانواده دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور شهید محسن فخری‌زاده عصر ۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۷
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی