پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
جدیدترین خبرهای شاهین‌شهر اصفهان، ایران و جهان از نگاه صدای جویا
مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در 24 ساعت گذشته در بهمن‌ماه 1399 از نگاه پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا منتشر شد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، چکیده داغ‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان را در قالب «مجله خبری» در ۲۴ ساعت گذشته در بهمن‌ماه ۱۳۹۹ به شرح زیر است؛

  1. قضات دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه روز جمعه رأی دادند که این دادگاه صلاحیت قضایی رسیدگی به وضعیت سرزمین‌های فلسطینی دارد.
  2. کنسولگری ایران در کراچی اعلام کرد، پاکستان ۱۷ نفر از ملوانان ایرانی را که به اتهام ورود غیرقانونی به آب‌های این کشور بازداشت‌شده‌ بودند، آزاد کرده است.
  3. وزرای خارجه آمریکا، فرانسه بریتانیا و آلمان روز جمعه ۱۷ بهمن در خصوص «رویکرد یکپارچه» در قبال چالش‌های برنامه هسته‌ای ایران و نگرانی‌های امنیتی در منطقه رایزنی کردند.
  4. یک عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی با اشاره به کمبود اکسیژن در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر درباره مرگ آبزیان این اکوسیستم‌ها هشدار داد.
  5. وزیر علوم: افزایش حقوق هیئت علمی‌ها برای سال آینده منتفی است.
  6. مراسم هفتم مرحوم انصاریان برگزار نمی‌شود و هزینه‌های این مراسم خرج امور خیریه خواهد شد.
  7. اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال با ارسال نامه‌ای به سرپرست فدراسیون فوتبال کشورمان درگذشت زنده یاد علی انصاریان را تسلیت گفت.
  8. ثبت‌نام دوره کوتاه‌مدت «سیاست و تمدن» به همت گروه فرهنگ و تمدن دانشگاه باقرالعلوم (ع) آغاز شد و تا ۲۰ بهمن ماه ادامه دارد.
  9. بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن: ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن شرکت آسترازنکا بزودی به ایران می‌آید.
  10. قیمت نفت روز جمعه به بالاترین حد در یک سال اخیر صعود کرد.
  11. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در دیدار خود با زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان درباره برقراری آتش‌بس دائمی و جامع در این کشور گفتگو کرد.
  12. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه: متاسفانه لحن بایدن بسیار خصمانه و غیرسازنده است و اظهارات اولتیماتوم گونه برای ما غیرقابل قبول است.
  13. شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که با سرعت فعلی واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا، هفت سال طول می کشد تا زندگی مردم در سراسر جهان به حالت عادی بازگردد.
  14. قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، جمعه، از سقوط سنگین روز گذشته خود بازگشت با این حال همچنان به بدترین هفته در ۱۰ هفته اخیر دست یافت.
  15. مشاور حقوقی معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی: افشای اسرار بیمار خلاف شان حرفه پزشکی است، حتی برای افراد مشهور/ تیم معالج نباید مصاحبه کند.
  16. محسن شریعتی‌نیا، کارشناس مسائل چین: بازگشت آمریکا به برجام هم به نفع ایران خواهد بود هم به نفع چین.
  17. طالبان به دولت آمریکا هشدار داد که نقض توافقنامه قطر نتایج «خطرناکی» خواهد داشت و سبب «جنگ بزرگی» می‌شود که مسئولیت آن با آمریکا خواهد بود.
  18. پژوهشگران در بررسی جدید خود دریافتند که کروناویروس می‌تواند با حذف کردن بخشی از توالی ژنتیکی خود، از واکنش‌های سیستم ایمنی بدن فرار کند
  19. بولتون: با آمدن بایدن، بیشترین تغییر سیاست‌ها در قبال ایران رخ می دهد.
  20. یک منبع امنیتی عراق از شکست ترور یکی از فرماندهان نیروی هوایی این کشور در بغداد خبر داد
  21. نخست وزیر استرالیا از افزایش ۱.۵ برابری تعداد مسافران بین المللی به کشور از نیمه دوم ماه فوریه خبر داد
  22. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان: بر اثر انفجار در منطقه آزاد شده‌ی “آغدام” یک نظامی کشته و ۲ نظامی دیگر زخمی شد
  23. شورای امنیت خواستار آزادی «سوچی» و دیگر مسئولان میانمار شد
  24. سازمان بسیج مردمی عراق، عملیات گروه تروریستی داعش را برای نفوذ به منطقه جزیره چینی در استان صلاح الدین ناکام گذاشت
  25. شرکت اسمارتمَتیک که تولیدکننده سامانه های شمارش آراء است، از فاکس نیوز و وکلای ترامپ به علت تلاش برای انتشار اطلاعات گمراه کننده شکایت کرد
  26. جوان فلسطینی اهل روستای راس کرکر غرب رام الله، به ضرب گلوله شهرک نشینان صهیونیست به شهادت رسید
  27. وزیر صمت: پیشرفت طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های کویری کشور تا کنون ۳۵ درصد بوده است
  28. معاون فنی گمرک ایران: تشریفات گمرکی ورود محموله واکسن کرونای روسی در ۱۰ دقیقه انجام و ترخیص شد
  29. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: روابط روسیه و اتحادیه اروپا به پایین ترین میزان رسید
  30. رییس مجلس شورای اسلامی برای دیدار و رایزنی با مقامات عالیرتبه روسی، هفته آینده در صدر هیئتی پارلمانی به مسکو سفر می‌کند
  31. مدیرصادرات انرژی های تجدیدپذیر مپنا از ساخت توربین های ۴/۵ مگاواتی بادی در کشور خبر داد
  32. بر اساس تصمیم جانشین معاون عملیات ترافیک راهور نیروی انتظامی کشور، سفر به جزایر قشم و‌ کیش به مدت ۵ روز ممنوع شد
  33. وزارت خارجه روسیه از اخراج سه دیپلمات اروپایی به دلیل مشارکت در تظاهرات غیرقانونی اخیر در این کشور خبر داد
  34. شورای قانون اساسی فرانسه درباره راه اندازی شبکه ۵G در این کشور، قانون ضد هوآوی را تصویب کرد
  35.  وزارت خارجه آلمان در پی تصمیم روسیه برای اخراج سه دیپلمات اروپایی سفیر روسیه در برلین را احضار کرد
  36. زنی روز جمعه در ایالت ویرجینیا مدت کوتاهی بعد از دریافت واکسن فایزر جان خود را از دست داد
  37. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: بایدن خواهان بازنگری در میزان مشارکت آمریکا در حمایت از عملیات تهاجمی عربستان در یمن است.
  38. دکتر محمدرضا صالحی مجری مطالعات بالینی واکسن ایرانی: هیچ عارضه جدی برای داوطلبان واکسن ایرانی کرونا به وجود نیامده است.
  39. بایدن رسما ویلیام برنز را برای ریاست سیا معرفی کرد.
  40. رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران: بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای بهمن تا ۲۵ بهمن ماه مهلت دارند برای دریافت وام ۵ میلیون تومانی اقدام کنند.
  41. پیکر مرحوم آیت الله جلالی خمینی در جوار حرم امام خمینی (س) آرام گرفت.
  42. سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا مدعی شد: ما مایوس شدیم از اینکه دادگاه لاهه استدلال‌های قانونی و صحیح ما را مبنی بر اینکه شکایت ایران خارج از صلاحیت این دادگاه است نپذیرفت.
  43. وزارت اقتصاد: در تاریخ ۱۱ الی ۱۵ بهمن ماه ۹۹ پس از اخذ سفارش های خرید اوراق از متقاضیان، مجموعا ۲ هزار و ۴۰۸ هزار ملیارد تومان اوراق فروخته شد.
  44. میزان اسکناس و مسکوک تا پایان آذر امسال معادل ۷۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال قبل معادل ۱۱.۳ درصد افزایش یافته است.
  45. استاد بهاءالدین خرمشاهی، مترجم قرآن و حافظ‌شناس برجسته به علت بیماری کرونا در بیمارستان بستری شد.
  46. جوزپ بورل: طرف‌های برجام از «فشار حداکثری» به سوی «دیپلماسی حداکثری» حرکت کنند.
  47. سید جلال حسینی: برد مقابل تراکتور را تقدیم به مادر علی انصاریان می‌کنیم.
  48. مجری کارآزمایی بالینی واکسن «کوو ایران برکت»: حال ۵۰ دریافت‌کننده واکسن ایرانی خوب است.
  49. منابع اسرائیلی از وقوع چندین انفجار پیاپی و شدید در «حیفا» خبر دادند.
  50. چهار منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند وزیران خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در یک نشست مجازی درباره چگونگی احیای توافق هسته‌ای برجام گفت‌وگو خواهند کرد. /فارس
  51. در پنجمین روز دهه مبارک فجر، مراسم عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدا برگزار شد.
  52. مهلت دریافت کارت آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ساعت ۲۴ امشب به پایان می رسد
  53. رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم: برای پرداخت وام در نیمسال نخست تحصیلی از لحاظ نقدینگی، مشکلی نداشتیم و بلافاصله پرداخت وام های نیمسال دوم را هم آغاز می کنیم
  54. مخالفت کارگران با پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی مزد
  55. یکصد وبیستمین مرحله یارانه نقدی مربوط به بهمن ماه سال جاری ساعت ۲۴ روز دوشنبه (۲۰ بهمن) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
  56. آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل بار دیگر از اسرائیل خواست هر چه سریعتر به تمام فعالیت‌های شهرک سازی خود در سرزمین‌های اشغالی پایان دهد.
  57. استاندار اصفهان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته احداث پروژه قطار شهری شاهین شهر- اصفهان به سرعت در حال اجراست.
  58. عباس رضایی استاندار اصفهان روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شاهین شهر در سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان افزود: باید با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف، شناخت درستی از راه امام و انقلاب داشته باشیم.
  59. رضایی استاندار اصفهان گفت: مشکلات مردم و سرمایه گذاران شاهین شهر با هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان وزارتخانه‌های مربوطه و مدیران کل ادارات حل و فصل می‌شود.
  60. یادواره ۷۰۰ شهید شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور سردار امینی، مسئولین شهرستان و خانواده معظم شهدا در مصلی نماز جمعه شاهین شهر برگزار شد.
  61. رضایی استاندار اصفهان در پنجمین روز از دهه فجر به شهرستان شاهین شهر و میمه آمد و پس از ادای احترام به مقام شهدا، مشکلات صنعتگران و مردم را بررسی کرد.
  62. رضایی استاندار اصفهان گفت: صنایع استان بویژه نیروگاه شهید محمد منتظری تا شعاع ۵۰ کیلومتری حتی یک قطره مازوت مصرف نمی کنند، آلودگی هوا ناشی از اینورژن، مصرف سوخت فسیلی، خودروها و موتورسیکلت ها است.
  63. رئیس زاده مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اصفهان با ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح کشت گیاهان دارویی حائز رتبه نخست کشور در این حوزه است.
  64. پیام تبریک اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه به مناسبت سالروز میلاد بانوی بی همتای خلقت، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به عنوان روز مادر و زن
  65. با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان، اسفندیار تاجمیری فرماندار شاهین‌شهر و میمه و نماینده شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی، کلنگ احداث طرح توسعه ای سردخانه بهار به زمین زده شد.
  66. حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث خط مترو از ایستگاه دارک در زینبیه تا شاهین شهر (حبیب آباد، دولت آباد، گز و شاهین شهر) در پیوست بودجه آمده و مطالعات آن در حال انجام است.
  67. رضایی استاندار اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده‌رود به کمتر از ۷۷ درصد ظرفیتش رسیده است، مردم صرفه‌جویی کنند، کمبود آب جدی ست.
  68. مدیر امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان گفت: کیفیت هوای اصفهان با قرار گرفتن بر روی شاخص ۱۳۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
  69. نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه‌ای اذعان کرد که می‌خواستیم از طریق تحریم‌ها شاهد تظاهرات خیابانی در ایران باشیم.
  70. مسئول ثبت و غربالگری سرطان‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تومورهای بدخیم سینه شایع‌ترین سرطان در استان اصفهان با سهم ۱۵ درصدی از همه سرطان‌ها است که میزان ابتلای زنان به این بیماری در مقایسه با مردان بسیار بیشتر است و آمار ابتلاء به سرطان در کشور و استان رو به افزایش است.
  71. سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۷هزار و ۶۱ مورد جدید کووید۱۹ و مرگ ۸۰ نفر دیگر در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
  72. سیدحسن خمینی: انقلاب اسلامی اول در مقابل سدّ تحجر ایستاد و بعد به سینه استبداد زد هرچند استبداد و تحجر هر زمانی می توانند همدیگر را پیدا کنند ولی انقلاب این دوگانه را شکاند و گفت، برای مبارزه با استبداد اصلا لازم نیست متحجر باشید. وی گفت: همه هویت هنر، عنصر «خیال» است و همه اخلاقی زیستن وابسته به این است که شما تخیّل قوی داشته باشید. در نقطه مقابل، «توهم» همه ی هویت غیر اخلاقی زیستن است. وقتی من توهم دارم یعنی خودم را محور جهان می بینم و هرچه به من نزدیک است ارزشمند هست و هرچه از من دور شود بی ارزش می شود.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۲۰
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی