پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

قدیری ابیانه در گفت و گوی اختصاصی با ندای زاگرس:

افزایش جمعیت به در آمدهای نفتی وابسته نیست/اقتصاد مقاومتی لازمه

مبارزه با تحریم‌ها و تهدیدهاست

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه افزایش جمعیت به درآمدهای نفتی وابسته نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی لازمه مبارزه با تحریم‌ها و تهدیدهاست. 
محمدحسن قدیری ابیانه در گفت و گو با خبرنگار ندای زاگرس پیرامون ابلاغ سیاست‌های جمعیتی کشور از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: کشور ژاپن درحالی‌که منابع طبیعی و خدادادی کشور ما را ندارد، یک چهارم وسعت کشور ما را دارد و جمعیت آن به 128 میلیون نفر می‌رسد اما مردم آن با کار و تلاش از یک طرف و صرفه‌جویی در مصرف و رعایت قناعت هم زندگی خوبی را دارند و هم دولت آن در صدد افزایش جمعیت است.
وی با بیان اینکه عده‌ای بر این تصورند که افزایش جمعیت به درآمدهای نفتی وابسته است، اضافه کرد: درحالی‌که اصلا این جوری نباید باشد و اقتصاد ما باید از وابستگی به نفت جدا و بر اساس کار و تلاش استوار باشد.
این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: تربیت جوانان  خلاق در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید به نحوی باشد که افراد کارآفرین و اهل تلاش و کوشش برای ساخت ایرانی اسلامی و آباد پرورش یابند.
وی با بیان اینکه ایران حتی می‌تواند بیش از 300 میلیون نفر جمعیت را پاسخگو باشد، تاکید کرد: ما باید به سمت افزایش جمعیت حرکت کنیم و بدانیم افزایش جمعیت کارآفرین باعث افزایش قدرت و بهبود کشور در سطح جهانی می‌شود چرا که در غیر این صورت کشور به سمت پیری حرکت می‌کند و فشار به نسل جوان بیشتر خواهد شد.
قدیری ابیانه تصریح کرد: بر اثر افزایش جمعیت این بار بر دوش جوانان تقسیم می‌شود و فشار کمتری به نسل جوان ما خواهد آمد به خصوص هم‌اکنون که امید به زندگی از 52 سال قبل انقلاب به 72 سال برای آقایان و به 86 سال برای خانم‌ها رسیده است.
وی با بیان اینکه فرهنگ قسمتی از رفتار عمومی را در سبک زندگی اسلامیان شکل می‌دهد، بیان داشت: از فرهنگ کار و بهروری گرفته تا پرهیز از اسراف احترام به قوانین و مقرارت و خودباوری همه این‌ها در قالب فرهنگ می‌گنجد و ما باید مسئله فرهنگ را جدی بگیریم و حتی قبل از دبستان به آن اهمیت بدهیم.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار کرد: وقتی فرهنگ عمومی ما اصلاح شد سایر مشکلات ما نیز حل خواهد شد و خوشبختانه ملت ما معتقد به اسلام و به حقیقت آن است.
 وی افزود: اگر آموزه‌های اسلامیان مورد توجه مردم است را به کار ببندیم سرعت پیشرفت کشور ما بسیار فراتر از آنچه که هست خواهد بود.
قدیری ابیانه با اشاره به اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: متأسفانه در بعد اقتصادی علا رغم پیشرفت‌هایی که داشتیم مشکلات و معضلاتی داریم که باید تلاش کنیم آن را حل کنیم.
وی تاکید کرد: ما بیش‌ترین تعطیلات مناسبتی را داریم علاوه بر آن بین تعطیلی را داریم و ساعت اداری ما بسیار پایین است همچنین از نظر تنبلی اجتماعی آمار نشان داده ما بعد عراق قرارگرفته‌ایم و در مبحث اسراف پیشرو در دنیا هستیم و این شایسته یک ملت حماسه‌آفرین نیست.
این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه امروزه جنگ ما با دنیای غرب یک جنگ فرهنگی و اقتصادی است، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند با تحریم‌ها و تهدیدها زندگی عادی ما را خراب کند در صورتی که تحریم‌ها و تهدیدها باعث پیشرفت کشور ما در عرصه‌های مختلف شده است.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی لازمه مبارزه با این تحریم‌ها و تهدیدهاست، گفت: تحریم‌ها فرصت بسیار مناسبی است که از وابستگی به نفت فاصله بگیریم و آن را تبدیل به فرصت کرده و بدانیم اقتصاد مقاومتی لازمه اصلاح اقتصادی فرهنگی است که نیاز به عزم ملی و مدیریت جهادی دارد.
انتهای پیام/ 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی