پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

به گزارش ندای زاگرس:

شهردار بومی پاسخگوی نیازهای همشهریان ایلامی ما نیست /شورای اسلامی شهر ایلام با هیچ‌کسی عقد اخوت نبسته است

شورا شهر ایلام

به گزارش ندای زاگرس چند تن از اعضای محترم شورای شهر ایلام از جمله: مظفر میرزاد، حجت حسن‌زاده و حسین جوکار با بازدید از هفته‌نامه و پایگاه خبری تحلیلی ندای زاگرس با نحوه عملکرد این رسانه آشنا و در یک نشست خبری در دفتر همین رسانه به سئوالات خبرنگار ندای زاگرس پاسخ دادند:
در ابتدا مظفر میرزاد در گفت و گو با خبرنگار ندای زاگرس در ایلام پیرامون ایجاد سازمان فرهنگی، رفاهی و تفریحی در شهر ایلام، اظهار کرد: پیش‌شرط احداث چنین سازمان‌هایی نیازمند جمعیت بالای 200 هزار نفر است.
وی در ادامه با بیان اینکه جمعیت شهر ایلام بالای 170 هزار نفر است، یادآور شد: با این وضع درخواست یک سازمان فرهنگی، رفاهی و تفریحی از سازمان شهرداری‌های کل کشور شده، اما با ایجاد چنین سازمان یا معاونت فرهنگی، رفاهی و تفریحی در شهر ایلام مخالفت به عمل آمده است.
میرزاد ادامه داد: علت مخالفت سازمان شهرداری‌های کل کشور این موضوع اعلام‌شده که جمعیت شهر ایلام زیر 200 هزار نفر است و ایلام توانایی ایجاد چنین معاونت یا سازمان فرهنگی، رفاهی و تفریحی را ندارد.
وی تاکید کرد: البته شورای شهر ایلام در این راستا ساکت ننشسته و از شهردار درخواست کرده که چنین طرحی را برنامه‌ریزی و به شورای شهر برای بحث و بررسی بیشتر ارائه کند. که انتظار می رود به زودی این سازمان نیز شکل گردد.
رئیس شورای شهر ایلام با بیان اینکه امسال با یک سرمایه‌گذار در تهران برای ایجاد تله‌کابین در منطقه رفاهی، تفریحی دره ارغوان رایزنی کرده‌ایم، تصریح کرد: این سرمایه‌گذار در کشورهای خارجی فعالیت داشته و اخیرا نمونه کارهای تله‌کابین او را خود شهردار و معاون استاندار ایلام در کشور گرجستان بازدید کرده‌اند و این خبر خوش را به همشهریان عزیز ایلامی می دهم که به زودی این طرح در دره ارغوان اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز و عدم توانایی اداره اجرائیات در حاشیه‌های شهر ایلام، بیان داشت: شهرداری در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز ضعیف عمل کرده است.
میرزاد اظهار کرد: به تازگی اعضای شورای اسلامی شهر ایلام دست به کارشده‌اند و با یک شرکتی به نام «انتظام» که وابسته به نیروی انتظامی و با پشتوانه قضایی است، در این زمینه رایزنی کرده‌اند.
این مسئول در ادامه گفت: شرکت انتظام دارای وجاهت قانونی بوده و همچنین مجهز به انواع سلاح و لباس فرم مشخص است و در واقع امورات اداره اجرائیات شهرداری ایلام در اختیار این شرکت قرار خواهد گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام با بیان اینکه در حقیقت موضوع سکونت‌گاه‌های غیررسمی یک معضل بزرگ برای شهر ایلام به شمار می‌آیید، ادامه داد: مناطق حاشیه‌ای شهر ایلام مانند کارخانه نمک در چالیمار و آخر محله بانبرز از این نمونه‌اند.
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام با بیان اینکه آیین‌نامه 2 هزار و 800 در این بناها رعایت نشده، ادامه داد: این ساخت و سازها بیشتر در زمین‌هایی که در واقع منابع ملی‌اند و وظیفه شهرداری هم نیست با این پدیده مبارزه کند بلکه وظیفه بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و همچنین اداره منابع طبیعی که با این پدیده شوم مبارزه کنند.
وی با بیان اینکه نوعی پدیده زمین‌خواری در شهر ایلام به وجود آمده، تاکید کرد: همه نهادها و سازمان‌ها در شهر ایلام باید به کمک شهرداری بی آیند تا این پدیده شوم از شهر ایلام رخت بر بندد.
میرزاد با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر و مسئولین شهرداری باید با زیرساخت‌های شهری آشنا و در جریان پیشرفت‌های شهرسازی مناطق مختلف در سراسر کشور قرار گیرند، تصریح کرد: مشکلی که حقیقتا در شهر ایلام با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم این است که اگر مسئولی از شهرداری یا عضو شورای شهر به جایی برای استفاده کردن از تجربیات سایر مناطق مسافرت می‌کند متأسفانه در راه بازگشت جو بد رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه او در شهر حاکم می‌شود.
وی یادآور شد: اخیرا اعضای شورای اسلامی شهر ایلام به همایش شهرداری‌های کل کشور در کیش که شهرداری‌های کل کشور تمامی دستاوردهای خود را در قالب یک نمایشگاه به معرض دید گذاشته بودند مسافرت کردند و اعضای شورای شهر ایلام با دیدن این نمایشگاه تجربه‌های خوبی در زمینه مسائل شهری کسب کردند.
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام اظهار داشت: اعضای شورای شهر ایلام حتی به کشورهای خارجی نیز دعوت‌شده‌اند، اما به دلایلی که گفته شد؛ دعوت آن‌ها را رد کردیم، چرا که؟ ترسیدیم پس از بازگشت عده‌ای نادان هزاران حرف و حدیث پشت سر اعضای شورای اسلامی شهر ایلام راه بی اندازند و این یک واقعیت بزرگ است که در شهرمان وجود دارد.
وی افزود: در زمینه بازیافت زباله، شهر ایلام دچار مشکل است و در این رابطه از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه دعوت گرفتیم و این دوستان و همکاران نیز به دعوت ما لبیک گفتند: و به شهر ایلام آمدند و تمام تجربیات خود را در این زمینه در اختیار ما قرار گذاشتند.
*شهردار بومی پاسخگوی نیازهای همشهریان ایلامی ما نیست
میرزاد با بیان اینکه به نظر بنده شهردار بومی پاسخگوی نیازهای همشهریان ایلامی ما نیست و باید از نیروی غیربومی استفاده کنیم، ادامه داد: در همان ابتدای آغاز به کار شورای شهر ایلام با مهندس فخری شهردار اسبق کرمانشاه رایزنی‌هایی برای سکان‌داری شهرداری ایلام انجام دادیم اما متأسفانه در شورای شهر رأی لازم را کسب نکرد و هم اکنون که خواستند از تجارب ایشان استفاده کنند، شهردار کنونی با چهار رأی باقی ماند.
*بار دیگر واقعیت تلخ قبیله گرایی باعث شد شورای شهر درست عمل نکند
وی با بیان اینکه طرح سئوال از شهردار حق طبیعی شورای شهر است، تاکید کرد: اخیرا از شهردار کنونی شهر ایلام به خاطر عملکرد ضعیفشان در چند ماه گذشته از سوی شورای شهر طرح سئوال شد اما باز واقعیت تلخ قبیله گرایی دخالت کرد و باعث شد شورای شهر نتواند درست تصمیم بگیرد.
میرزاد تصریح کرد: به جای اینکه شورای شهر مورد تشویق قرار گیرد، مورد تهمت و افترا برخی اشخاص نادان قرار گرفت و در بعضی مواقع عنوان شد که اعضای شورا خواسته شخصی دارند درحالی‌که هیچ‌کدام از اعضای شورای شهر ایلام کوچک‌ترین خواسته شخصی از شهردار را نداشته و نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه هر شورای شهر دیگر هم روی کار بی آیید وضعیت در شهر ایلام همچنان همین خواهد بود، بیان داشت: خواسته ما از رسانه‌های استان این است که قبل از انجام دادن هر فعالیتی ابتدا به سراغ مسئولین و متصدیان شهر بی آیند.
رئیس شورای شهر ایلام اظهار کرد: در جلسه‌ای که به عنوان طرح ضیافت ماه مبارک رمضان با سازمان صنعت و معدن و جهاد کشاورزی برگزار شد قرار گردید، که از طریق اصناف و اتحادیه‌ها اقلامی همچون مرغ، برنج و 8 قلم کالای مصرفی دیگر ویژه این ماه مبارک‍‍ از طریق اصناف در اختیار فروشگاه‌هایی در شهر قرار گیرد که در اختیار مردم قرار دهند.
وی در پایان افزود: بیشتر مراجعات مردم به شورای شهر بابت اشتغال است و بحث اشتغال متأسفانه دامن‌گیر مردم شده است.
*شورای اسلامی شهر ایلام با هیچ‌کسی عقد اخوت نبسته است
حجت حسن‌زاده در ادامه گفت و گو با خبرنگار ندای زاگرس با اشاره به مطرح‌شدن بحث استیضاح اخیر شهردار در شورای شهر ایلام، اظهار کرد: در پی نارضایتی شهروندان ایلامی از برخی از کارکنان شهرداری و راکد ماندن خیلی از پروژه‌های شهری چند مدت پیش استیضاح شهردار ایلام در شورای شهر مطرح شد.
این عضو شورای شهر ادامه داد: عدم رسیدگی به وضعیت فضای سبز شهری، معابر داخل شهر ، عدم پاک‌سازی پارکینگ شهرداری و شکایات مردمی را از دلایلی عنوان کرد. که اعضای شورای طرح استیضاح شهردار را در صحن شورا بیان کردند.
حسن‌زاده با بیان اینکه عدم صداقت در ارائه مدرک تحصیلی، تقلیل بروکراسی اداری و تکریم ارباب‌رجوع را از دیگر دلایل طرح استیضاح اعلام و عنوان کرد: عدم ارائه برنامه زمان‌بندی جهت افق 4 ساله کاری شهرداری و به‌کارگیری افراد خارج از ساختمان دیگر دلایلی بودند که زمینه استیضاح شهردار را فراهم کرد.
وی تصریح کرد: چند مدت پیش طرح سؤال 7 نفر از اعضای شورای شهر در یک فرجه 10 روزه مطرح شد ولی به دلیل قانع نشدن اعضا طرح استیضاح مطرح و سخنان موافقان و مخالفان استیضاح و شهردار شنیده شد.
عضو شورای اسلامی شهر ایلام ادامه داد: در جلسه استیضاح 7 نفر موافق استیضاح و 4 نفر مخالف استیضاح بودند و چون برای برکناری شهردار به آرای دو سوم یعنی 8 نفر از اعضا نیاز است، لذا منصورپور به عنوان شهردار ایلام ابقا شد که این مسئله می‌تواند تلنگری برای شهرداری ایلام باشد.وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر اسلامی ایلام با هیچ‌کسی عقد اخوت نبسته‌ایم، تاکید کرد: اعضا شورا منتخبان مردم هستند و بایستی به دور از هرگونه لابی گری و فشارهای احتمالی به وظایف قانونی خود عمل نمایند و خواسته‌های مردم را در شهر عملیاتی کنند.
حسن‌زاده با بیان اینکه طی یک فراخوان نزدیک 17 گزینه برای تصدی شهرداری ایلام وجود داشت و پس از یک سری مراحل در نهایت اعضای شورای شهر به حبیب‌الله منصورپور رسیدند، تصریح کرد: روزی که آقای میرزاد در سالن حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس معرف ایشان بود، اظهار کردن: تا زمانی حمایت از آقای شهردار می‌کنیم که نسبت به برنامه‌هایی که ارائه داده است پایبند باشد.
این مسئول در ادامه بیان داشت: به مناسبت‌های مختلف اعضای شورای شهر ایلام مصوبات، مختلفی را مثل، تخفیف در پرداخت عوارض و صدور پروانه کار را در نظر می‌گیرد.
حسین جوکار نیز در پایان اضافه کرد: در زمینه خدمات شهری اقدامات خوبی را برای شهر ایلام در دست اقدام داریم که به زودی آن‌ها را به مرحله اجرای در خواهیم آورد.
انتهای پیام/

نظرات  (۱)

این خود یک عوام است و دارد عوام فریبی میکند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی