پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
روند ناصواب بودجه‌ریزی کشور اصلاح شود/ FATF تکمیل‏ کننده تحریم‏ هاى آمریکاست/ هدف اصلى واشنگتن دوشیدن عربستان از مسیر هسته ‏اى است
امام‌جمعه فولادشهر لنجان با بیان اینکه FATF نقش تکمیل‏ کننده براى هدفمند شدن و مؤثر شدن تحریم‏ هاى آمریکا دارد، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در نقطه تاریخى و تعیین ‏کننده‏اى ایستاده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز با بیان اینکه دل تنها با ذکر خدا و اطاعت از او و اعتماد و توکل به او آرام می‌گیرد، اظهار کرد: باید خدا را در همه امور زندگی حاکم و ناظر دانست و به حکمت و تدبیر او اعتماد کامل داشت، نتیجه هرچه باشد، آرامش آفرین است.

وی با بیان اینکه آنچه توان داریم به کار ببندیم و نتیجه کار را به خدای قادر متعال بسپاریم، افزود: همواره اضطراب و نگرانی از بزرگترین چالش های زندگی انسان ها بوده و آثار آن در زندگی فردی و اجتماعی کاملاً قابل لمس است.

*آرامش یکی از گمشده های بشر در طول تاریخ می باشد

خطیب نماز جمعه های فولادشهر اصفهان تصریح کرد: آرامش یکی از گمشده های بشر در طول تاریخ می باشد و همه هدف بشر این است که برای خود آرامش ایجاد کند. برخی از روان شناسان می گویند: در بلاهای عمومی، مانند بیماری های واگیردار، اغلب افراد از ترس و اضطراب می میرند.

وی متذکر شد: آرامش و دلهره نقش بسیار مهمی در سلامت و بیماری جسم و روان فرد و جامعه دارد. اغلب انسان ها در تشخیص راه بدست آوردن آرامش اشتباه می کنند، دنبال سراب ها می روند و از حقیقت آرامش بخش باز می مانند و زندگی خود را لحظه به لحظه به ورطه هلاکت نزدیکتر می کنند. تاریخ بشر پر از صحنه های غم انگیزی است که انسان برای تحصیل آرامش به هر پدیده خیالی دست می زند.

حجت الاسلام سرافراز با بیان اینکه قرآن مطمئن ترین و نزدیکترین راه آرامش بخش را در سوره رعد آیه ۲۸ نشان داده است: آنها کسانی هستند که ایمان آورده اند و دلهایشان به یاد خدا مطمئن و آرام است. آگاه باشید با یاد خدا دلها آرامش میابد، گفت: از عوامل پریشانی و نگرانی این هست که گاهی آینده تاریک و مبهمی در برابر انسان خودنمایی می کند. دشمن، بیماری، ناتوانی، درماندگی، احتیاج و غیره، روح و جان انسان بی توجه به خدای متعال را می آزارد، اما ایمان به پروردگار و قدرت لایزال او، جان انسان را از این نگرانی ها می رهاند، چون می داند خداوند در هر حال یاور اوست.

وی بیان داشت: در مناجات شعبانیه از زبان امیرالمومنین (ع) می خوانیم: کم و زیاد شدن و سود و زیان من به دست تو است نه به دست دیگری. خدایا! اگر تو محرومم کنی، پس کیست که روزیم دهد و اگر تو خوارم کنی، پس کیست که یاریم دهد؟

امام جمعه فولادشهر به عامل دوم ضعف و پریشانی که ناتوانی هست اشاره کرد و بیان داشت: ضعف و ناتوانی انسان را در برابر عوامل طبیعی و گاه در برابر انبوه دشمنان داخلی و خارجی نگران می کند، انسان به اضطراب می افتد، در برابر این خشکسالی چه باید کرد؟ در برابر این همه دشمن چگونه باید مقاومت کرد؟ اما هنگامی که به یاد خدا می افتد و خود را در ظل قدرت بی انتهای الهی و قدرتی که برترین قدرت ها است می بیند و هیچ چیز و هیچ کس در برابر او تاب مقاومت و ایستادگی ندارد، دلش آرام می شود که در آیه ۱۵ سوره مبارکه فاطر می فرمایید؛ ای مردم! شما همگی نیازمندان به خدا هستید، تنها خداوند است که بی نیاز و شایسته هرگونه حمد و ستایش است.

 وی به عامل سوم اشاره کرد و گفت: گذشته، زندگی و فکر انسان را به خود مشغول می کند و او را نگران می سازد. انسان از گناهان و آلودگی ها و کوتاهی ها و لغزش ها احساس اضطراب و بی هویّتی میکند؛ اما توجه به خداوند بخشنده و مهربان و این که گذشته قابل جبران است، آرامش روحی را در پی دارد که خداوند متعال در این رابطه در سوره زمر آیه ۵۳ می فرمایید؛ بگو؛ ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده اید! از رحمت خداوند ناامید نشوید که خدا همه گناهان را می آمرزد؛ زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.

 حجت الاسلام سرافراز با اشاره به عامل چهارم ادامه داد: گاهی انسان برای رسیدن به یک مقصد تلاش کرده و به دیگران خدمت می کند، طرح های مفیدی را ارائه و اجرا می کند، اما می بیند از او قدردانی نمی شود! این ناسپاسی او را رنج می دهد و دچار افسردگی می کند، اما اگر بداند که بزرگترین حقیقت عالم؛ یعنی خداوند حکیم و علیم همه زحمات او را دیده و برای ذره ذره اش احترام قائل است و پاداش فراوان در نظر گرفته و زحمت او به هدر نرفته و در گنجینه ای پر ارزش ثبت و ضبط شده و در تنهاترین لحظات زندگی در دنیا و جهان آخرت به فریاد او خواهد رسید، دل او آرام می شود و نگرانی ها برطرف می گردد. این ثمره معرفت و ایمان و توکل به پروردگار عالم است که در سوره مبارکه هود آیات ۱۱۵ خداوند متعال می فرمایید؛ دنیا طلبی و دل باختگی در برابر زرق و برق زندگی، یکی از بزرگترین عوامل اضطراب انسان ها است.

وی با اشاره به عامل پنجم متذکر شد: گاهی انتخاب یک جفت کفش یا یک دست لباس و…، ساعت ها و حتی روزها افکار انسان خودپسند و دنیا طلب را به خود مشغول می کند و نگرانی و دلهره بدنبال می آورد. انسان آزاد و مومن در چنگال توهُّم های مادی به اسارت در نمی آید. وقتی روح انسان وسعت یابد و عظمت و کبریایی پروردگار را در نظر بگیرد و خود را بنده او بداند، دنیا و دلدادگی به او در نظرش کوچک می آید، مانند امام علی (ع) که در خطبه ۲۲۴ نهج البلاغه می فرماید: دنیای شما در نظر من بی ارزش تر از برگ درختی است که در دهان ملخی باشد که آن را می جود.

*همواره انسان ها از مردن وحشت دارند

امام جمعه فولادشهر لنجان با اشاره به عامل ششم گفت: همواره انسان ها از مردن وحشت دارند. مرگ زمان خاصی ندارد و مشخص نیست که در پیری سراغ انسان می آید یا جوانی! هر لحظه ممکن است گریبان او را بگیرد. نگرانی و دلهره دست از سر انسان بی خدا برنمی دارد. انسان مومن و معتقد به عالم آخرت، با اعتقاد به جهان بینی الهی، مرگ را پایان هستی خود نمی داند و آن را انتقال از دنیایی کوچک به عالمی بزرگ و بی انتها می بیند و گذر از مرگ را عبور از دالان زندان و رسیدن به یک فضای پرنشاط و آزاد به شمار می آورد.

وی افزود: اگر انسان عمر را در مسیر ایمان و تقوای الهی گذرانده باشد، مرگ به فرموده امام جواد (ع) که می فرمایند: « مرگ برای مومنین همان حمام است و آن آخرین منزلگاه و مرحله شست و شو و پاک سازی از آلودگی های گناه می باشد. بنابراین اگر به سوی شادی روی آورده ای، پس هیچ غم را به خود راه نده.» معانی الاخبار، ص ۲۹۰ صفحه!

*بودجه‏ بندى کشور معیوب و نامتوازن

حجت الاسلام سرافراز در خطبه های دوم با بیان اینکه بدون تردید بیانیه رهبر معظم انقلاب با عنوان گام دوم انقلاب، منشور راهبردى و نقشه راهى کاملا عملیاتى است که باید از سوى مدیران و مسؤولان اجرایى خاصه مدیران جوان اجرایى کشور پیاده شود. بیان داشت: رهبر معظم انقلاب‏ اسلامى در بخشی از بیانیه تحلیلى گام دوم انقلاب ‏اسلامى «بودجه‏ بندى معیوب و نامتوازن» را از جمله عیوب ساختارى‏ که کشور با آن مواجه است، دانستند که باید براى رفع آن چاره ‏اندیشى نمود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۸۴ درصد مصارف بودجه در اختیار دولت است، گفت: البته این به‏ جز بخش عمده بودجه‏ هاى استانى و محلى است که بازهم به دستگاه‏ هاى وابسته به قوه مجریه تعلق خواهد گرفت.

امام جمعه فولادشهر لنجان خاطرنشان ساخت: در واقع ۱۶ درصد باقى مانده سهم باقى دستگاه‏هاى کشور، ازجمله نیروهاى مسلح، قوه قضائیه، مجلس شوراى اسلامى و… است. جالب اینجاست که برخى جنجال‏ آفرینان و مدیران اجرایى در حال شکل‏ دهى به آن بوده و هستند، به‏ دنبال القاى آن است که بخش عمده‏اى از بودجه کشور در اختیار دولت نیست و به‏ تبع آن دولت در اداره کشور کاره‏اى نیست.

*وابستگی بودجه سال آینده کشور به نفت افزایش یافته است

وی مسئله مهم دیگر در منابع بودجه را وابستگى بودجه به نفت در لایحه بودجه ۹۸ تا ۳۵ درصد از کل درآمدها است که نسبت به سال ۹۷، سه درصد رشد یافته است، ابراز داشت: با توجه به توطئه‌های دشمن و نا اطمینانی‌هایی که در مورد قیمت نفت وجود دارد، کسرى بودجه از محل فروش نفت در سال ۹۸، محتمل است، این مسأله‏ اى است که در بودجه سال آتى، توجه چندانى بدان نشده است.

حجت‌الاسلام سرافراز عنوان کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، باید ۳۴ درصد از درآمدهاى منابع نفتى کشور در سال ۹۸ در صندوق توسعه ملى قرار گیرد، اما در لایحه بودجه سال ۹۸ با کاهش ۱۴ درصدى، معادل ۲۰ درصد از منابع حاصل از نفت به‌عنوان سهم صندوق توسعه ملى پرداخت می‌شود، شنیده‌های حاکى است بر اساس تدبیر نظام، مقرر شده تا این برداشت از صندوق در قالب استقراض بوده و دولت متعهد به بازگرداندن آن شده است.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۱۳۹۷، قیمت دلار ۳۵۰۰ تومان پیش‌بینی شد و البته از بهار امسال این ارز عملاً با قیمت ۴۲۰۰ تومان نرخ‌گذاری شد. هرچند گزارش مرکز پژوهش‏هاى مجلس نرخ مؤثر ارز در لایحه بودجه ۹۸ را ۶۰۰۰ تومان ارزیابى نموده، اما سازمان برنامه‌وبودجه این نرخ را ۵۵۴۴ تومان می‌داند.

امام‌جمعه فولادشهر تصریح کرد: حتى اگر نرخ سازمان برنامه را هم بپذیریم به‏ معناى پذیرش افزایش ۵۸ درصدی نسبت به بودجه ۹۷ است و این در حالى است که در لایحه بودجه ۹۸ میزان افزایش حقوق‌بگیران ۲۰ درصد است که با توجه به‌پیش ‏بینى تورم سال آتى، هیچ رویکردى مبنى بر پیش‌بینی جبران کاهش قدرت خرید مردم در این لایحه وجود نداشته و براى حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، در بودجه ۹۸ سیاستى اعمال نشده است.

وی تأکید کرد: پس ‏از آن‏که بودجه به تصویب مجلس و به تأیید شوراى نگهبان رسید، بودجه جهت اجرا ابلاغ می‌شود که این مرحله، مهم‌ترین مرحله بودجه، یعنى دادن «تخصیص» به دستگاه‌هاست. این مرحله که از عیوب جدى در نظام برنامه‌وبودجه کشور است و غالباً به‌صورت سلیقه‌ای اعمال می‌شود، کاملاً در اختیار دولت است و تجربه نشان داده که دولت‏ها از ابزار نامحسوس اما تأثیرگذار تخصیص بودجه همواره استفاده کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سرافراز یادآور شد: ماجرا وقتى حساس‌تر می‌شود که همچون سال‏هاى اخیر کشور با کاهش درآمد و کسرى بودجه مواجه شده و معمولاً اینجا تیزى چاقوى تخصیص گلوى دستگاه‏ها و نهادهاى خارج از دولت را بیشتر می‌خراشد.

وی اضافه کرد: بررسى میزان تخصیص بودجه در دستگاه‌های ملى در سال‏هاى اخیر نشان مى‏دهد بیشتر نهادهاى خارج از قوه مجریه و یا مؤسسات فرهنگى دریافت‌کننده کمک، بخش قابل ‏توجهى از میزان بودجه مصوب سالیانه خود را دریافت نکرده‌اند و میان بودجه مصوب و میزان تخصیصى به آن‏ها فاصله معنادارى وجود دارد. به‌عبارت‌دیگر، ماجراى حکایت «آش نخورده و دهان سوخته» است.

*بودجه متعلق به مردم است

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر اصفهان اظهار کرد: واقعیت آن است که بودجه متعلق به مردم است و اگر رئیس‌جمهور بر اساس اصل ۱۲۶ قانون اساسى مسؤول برنامه‌وبودجه شده است، در واقع از حیث جایگاه امانت‏دارى سرمایه عمومى بوده و هیچ‌گونه حق مطلق‏العنانى براى مدیران اجرایى ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: کارمند بانک هیچ‏گاه از زیادشدن ورودى نقدینگى به شعبه خوشحال نمی‌شود و یا از خروج زیاد از پول از شعبه ناراحت نمی‌گردد، چون مالکیتى بر سرمایه‌های مردم ندارد و تنها خود را امانت‏دار سرمایه آنان می‌داند.

*نظام بودجه‌ریزی کشور اشتباه است

حجت‌الاسلام سرافراز متذکر شد: در هر صورت، این واقعیت را باید قبول کرد که نظام بودجه‌ریزی در کشورمان اشتباه بوده و اکنون‌که وارد ۴۰ ساله دوم انقلاب قرار داریم، لازم است در کنار برخى تغییرات در بخش‏هاى دیگر نظام، روند ناصواب بودجه‌ریزی کشور نیز اصلاح گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه نشست ماه فوریه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از چهارشنبه تا جمعه گذشته در شهر پاریس برگزار شد، تصریح کرد: این بیانیه از جهاتى حائز اهمیت است. دلیل آن نیز توجه و حساسیت بسیار بالایى است که در جامعه ایران نسبت به FATF به‏ وجود آمده است.

امام‌جمعه فولادشهر گفت: موافقان اجراى دستورات FATF همه‌چیز را به این مسئله پیوند زده و مدعى هستند که اگر دستورات FATF را اجرا نکنیم کشور دچار مشکلات متعدد می‌شود. تقریباً شبیه به صحبت‌هایی که در زمان بررسى توافق برجام مى‏ گفتند. صریح ‏ترین اظهار نظر را رئیس جمهور در روز سه‌شنبه انجام داد و تلویحاً اعضاى مجمع را از رد کردن کنوانسیون بر حذر داشتند.

وی اظهار داشت: در بیانیه اخیر یک جمله مهم وجود دارد که در بیانیه‌های قبلى نبوده است و آن این‏که، این قوانین علی‌رغم این‏که اصلاح‌شده‌اند مورد تأیید FATF نیستند و اگر دولت ایران بخواهد نظر FATF را تأمین کند باید لایحه اصلاح‌شده توسط مجلس را مجدداً به مجلس برده و بر اساس خواسته FATF آن را اصلاح کند؛ به‌عبارت‌دیگر، FATF این راه را براى خودش باز گذاشته است که بتواند به‌شرط هاى مشخص‌شده از سوى ایران ایراد بگیرد.

حجت‌الاسلام سرافراز خاطرنشان کرد: دستیار معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا که در حال حاضر رئیس FATF است و هم‌زمان مأموریت پیگیرى تحریم ایران را دارد، در سناى آمریکا اعتراف مهمى کرد. وى در پاسخ به سؤالی درباره این‏که چگونه مقابل دور زدن تحریم‌های ایران مى‏ایستید، پاسخ داد که اگر ایران قوانین مناسب در زمینه مقابله با پول‌شویی و تأمین مالى تروریسم FATF داشته باشد، می‌توان با این فعالیت‌ها مقابله کرد. او تصریح می‌کند که در حال اعمال فشار بر ایران هستیم تا این قوانین را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: البته نسبت از این هم روشن‌تر است. در جنگ اقتصادى مانند سایر جنگ‏ها و حتى مهم‌تر از آن‏ها، اطلاعات نقش بسیار مهمى دارد و اگر دشمن اطلاعات مناسب از داخل جبهه خودى داشته باشد، اهداف خود را دقیق‌تر و هوشمندانه‌تر دنبال می‌کند. در جنگ اقتصادى، اطلاعات مالى و اقتصادى بسیار اهمیت دارد. آمریکا نیز این را به‌خوبی مى‏داند؛ اما براى این‏که حساسیت بین‌المللی زیادى ایجاد نکند، از نهادهاى به‌ظاهر بین‌المللی استفاده می‌کند.

* FATF تکمیل‌کننده تحریم‌های آمریکا است

امام‌جمعه فولادشهر با بیان اینکه FATF نقش تکمیل‌کننده براى هدفمند شدن و مؤثر شدن تحریم‌های آمریکا دارد، تأکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام در نقطه تاریخى و تعیین‌کننده‌ای ایستاده است و تا الآن نیز با دقت نظر و منطق قوى پیش‌آمده است. حالا نوبت اعضاى مجمع است که تصمیم درست را بگیرند. اگر فضاسازی‌های کاذب و بازار سازی‏ هاى مصنوعى نباشد، به نظر می‌رسد مجمع با رأی قاطعى این دو کنوانسیون را رد کند.

وی با بیان اینکه ترس دولت‌مردان از عواقب رد کردن کنوانسیون‌ها واقعى نیست و ناشى از فضاسازی‌های غیرواقعى و رسانه‏اى است، گفت: دولت، مجلس و سایر دستگاه‏ها همان‌طور که مقام معظم رهبرى در بیانیه گام دوم تأکید کردند، باید نسبت به کشورهاى اروپایى ‏بی‌اعتماد باشند. حال که اتحادیه اروپا با دخالت مستقیم در امور داخلى ایران خواهان تصویب قوانین مرتبط با FATF شده است و سازوکار تجارى جدید را مشروط به این کرده است، باید یک پاسخ قاطع از سوى نظام اسلامى دریافت کند تا رفتار غلط خود را اصلاح کند. این پاسخ قاطع می‌تواند در رد کردن کنوانسیون‌های استعمارى باشد.

حجت‌الاسلام سرافراز به سفر رئیس‌جمهور سوریه به ایران و ملاقاتش با رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور اشاره کرد که داراى ابعاد بزرگ و پیام‏هاى متعددى بود و گفت: این دیدار درست در زمانى برگزار می‌شود که سران برخى از کشورهاى عربى و اروپایى در قاهره نشستى را با عنوان اجلاس عربى اروپایى برگزار می‌کنند.

*سفر رئیس‌جمهور سوریه به ایران پیام‌های مهمی را به جهان مخابره کرد

وی ادامه داد: هم‌زمانی سفر بشار اسد به تهران و این کنفرانس این پیام مهم را دارد که محور مقاومت با پیروزى ۹۰ درصدى بر تروریسم مورد حمایت بیشتر این کشورها، در حال تداوم طرح‌های خود براى آینده است و هر طرح امنیتى بدون حضور ایران و سوریه عملاً محکوم‌به شکست است.

امام‌جمعه فولادشهر با بیان اینکه یکى از اصلى‏ترین مباحث موجود در سوریه، مسأله ایجاد منطقه حائل است که ترکیه و آمریکا فکر مى‏کنند مى‏توانند به هر شکل ممکن آن را اجرایى کنند. تصریح کرد: صحبت صریح، شفاف و روشن رهبر انقلاب در این مورد عملاً آب پاکى را روى دست همه طرف‏ها ریخت، ایران و سوریه موافق نباشند، هیچ طرحى شدنى نیست. آمریکایی‌ها، ترک‏ها، کردها و تروریست‌های چند ملیتى مورد حمایت ترکیه و قطر که امیدوار بودند جایى در این منطقه حائل پیدا کرده و زیر پرچم ترکیه زندگى کنند، حالا باید دوباره چرتکه بیندازند که باید چه تصمیمى بگیرند.

وی اضافه کرد: موضوع دیگرى که رهبر انقلاب در خلال دیدار خود با رئیس‌جمهور سوریه بر آن تأکید کردند، مسئله حضور اشغالگران آمریکایى در مرز عراق و سوریه است. ایشان به‌صراحت تأکید داشتند که دو کشور عمق راهبردى هم بوده و چنین حضورى با این نوع نگاه، دیر یا زود باید به پایان برسد.

حجت‌الاسلام سرافراز بیان داشت: این سفر را در یک بعد دیگر هم باید تحلیل و تفسیر کرد. رئیس‌جمهور سوریه به نمایندگى از مردم کشورش آمده بود تا از حمایت‌های ‏بی‌دریغ ایران در این جنگ خانمان‌سوز و ویرانگر تشکر کند. بشار اسد که بارها بر حمایت‌های ایران تأکید داشت، در این دیدار نیز این مسأله را مورد تأکید دوباره قرار داد.

*هدف اصلى واشنگتن دوشیدن عربستان از مسیر هسته‌ای است

وی با بیان اینکه عربستان سعودى به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور صادرکننده نفت در جهان اعلام کرده است که تصمیم دارد ۱۶ نیروگاه اتمى تا سال ۲۰۳۰ میلادى با هزینه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به بهره‌برداری برساند. ابراز داشت: جالب است که دولت ترامپ هم سعى دارد تا در مسیر هسته‌ای شدن به عربستان کمک کند و در این مورد یک قرارداد ۸۰ میلیون دلارى نیز منعقد شده است در حالى است که آمریکا بارها ایران را به‏ دلیل برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود تحت‌فشارهای شدید قرار داده است.

خطیب نماز جمعه فولادشهر بیان داشت: آمریکا در مورد یک موضوع واحد، دو رفتار کاملاً متفاوت دارد. چراکه در مورد عربستان دلارهاى این کشور بر قواعد و قوانین ادعایى بین‌المللی برترى دارد و در مورد ایران، آمریکا نگران است که فناورى هسته‌ای باعث شود که ایران به‌عنوان کشورى مقتدرتر و با نفوذ بیشتر در جهان مطرح باشد و این براى آمریکا زنگ خطر خواهد بود.

وی ادامه داد: هر چند دولت ترامپ سعى دارد که قراردادهاى هنگفت هسته‌ای با عربستان منعقد کند اما هدف اصلى واشنگتن دوشیدن عربستان از مسیر هسته‌ای است و بسیار بعید است که این کشور در زمینه هسته‌ای به عربستان کمک کند. چراکه تجربه برجام نشان داده است که آمریکا به هیچ معاهده‌ای پایبند نیست و پس از انعقاد قرارداد هسته‏اى با عربستان و دریافت دلارهاى سعودى به‌راحتی این قرارداد از سوى روساى جمهور بعدى یا حتى کنگره آمریکا رد می‌شود.

حجت‌الاسلام سرافراز بیان داشت: در این مورد دو موضوع مهم وجود دارد: در درجه اول؛ ترامپ تنها به‏ دنبال گرفتن دلارهاى عربستان است و وى هیچ‌گاه فناورى هسته‌ای را به عربستان نخواهد داد. چراکه اسرائیل بارها با این مسأله مخالفت کرده است. در درجه دوم حتى به فرض حمایت نسبى ترامپ از انتقال فناورى هسته‌ای به عربستان این مسئله بسیار مشهود است که آمریکا با استانداردهاى دوگانه با این مسئله برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: این نکته هم قابل ذکر است که دستیابى احتمالى عربستان به بمب اتم به‏ معناى این خواهد بود که گروه‏هاى افراطى و تروریستى نیز به این سلاح خطرناک دست پیدا کنند و این به‏ معناى رخ دادن بزرگ‌ترین تهدید در خاورمیانه و حتى جهان خواهد بود.

امام‌جمعه فولادشهر با بیان اینکه ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته حضرت امام (ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری است. از مهم‌ترین آموزه‌های اسلامى «احسان و نیکوکارى و کمک به همنوعان» است، تصریح کرد: در پایان سال قرار داریم، عده‌ای از خانواده‌ها هستند که تمکن مالی ندارند و نمی‌توانند امکانات و مواد مورد نیاز و لباس‌های فرزندانشان را تهیه کنند، این توصیه اسلام و پیامبر (ص) است که عزیزانی که تمکن دارند، خوبی‌ها و خوشی‌هایشان را بین همسایگان و بستگان تقسیم کنند. مردم عزیز هم مثل همیشه که در کارهای خیر و کمک به نیازمندان پیشگام بوده‌اند با نهادهای مربوطه مانند کمیته امداد و بهزیستی همکاری کنند تا افرادی که نیازمند هستند از این طریق مورد حمایت قرار گیرند. البته در این میان باید کرامت و آبروی افراد حفظ شود که این مسئله مهمی است.

وی با اشاره به فرا رسیدن مناسبت ۱۵ اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است، گفت: روز درختکارى بهانه‌ای است براى این‏که ما به محیط‌زیست احترام گذاشته و آن را احیاء کنیم و یا حداقل آن را با دقت بیشترى نگه‏دارى کنیم. وجود هر درخت، سبب پاکى هوا، زیبایى محیط و آرامش خاطر انسان می‌شود. درختان را باید روح سبز حیات ناامید. فضاى سبز، عاملى براى کاهش تنش‏هاى روانى است و مى‏تواند تأثیر بسیارى در کاهش اثر آلاینده‌های محیطى داشته باشد. بنابراین اگر بخواهیم آینده بهترى داشته باشیم، باید در راه حفظ، احیا و توسعه این منابع بیش از پیش بکوشیم.

حجت‌الاسلام سرافراز اضافه کرد: فولادشهر هم به دلیل گستردگی فضای سبز حدود ۴۸۰ هکتار و سرانه فضای سبز به ازای هر نفر حدود ۶۴ مترمربع که در کشور بی‌نظیر و ۴ برابر میانگین کشوری است به شهر سبز معروف است و حفظ و حراست از این منبع حیاتی بزرگ کار بسیار سخت و طاقت‌فرسایی است و با توجه به این‏که کشور ما با خطراتى همچون خشک‌سالی و فرسایش شدید خاک‌روبه رو است، این مسئله نیازمند مدیریت دقیق و قوی با برنامه‌ریزی هدفمند است.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۱۰
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی