پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
سفر ریاست جمهورى ایران به عراق نه‌تنها به روابط دو کشور بلکه بر کل منطقه تأثیرگذار خواهد بود
امام‌جمعه فولادشهر اصفهان گفت: سفر ریاست جمهورى ایران به عراق نه‌تنها به روابط دو کشور بلکه بر کل منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه فولادشهر لنجان با بیان اینکه ماه رجب ازجمله ماه‌های بسیار پرفضیلت است و امتیاز خاصى دارد، اظهار داشت: تا آنجا که ماه رجب «ماه خدا» نامیده شده است.

وی با اشاره به اهمیت فوق‌العاده این ماه و با بیا اینکه عبادت و خودسازى در آن کاملاً روشن است، افزود: عقیده ما این است که خدا از بنده‌هایش بی‌نیاز است. نه به نماز ما نیازی دارد، نه به روزه ما و نه به حج ما.

امام‌جمعه فولادشهر ادامه داد: اگر همه انسان‌های روی زمین کافر شوند یا جملگی ایمان بیاورند، تأثیری بر او نمی‌گذارد. هدف او از آفرینش انسان به کمال رساندن اوست. به‌عنوان مثال، کسی که به پرورش گل مشغول است، چگونه با آن‌ها انس می‌گیرد؟ وقتی این گل‌ها رشد می‌کنند، چقدر خوشحال می‌شود؟ مَثَل خدا هم بلاتشبیه که خداوند بالاتر از هر تشبیه است، تقریباً این‌گونه است.

وی یادآور شد: وقتی می‌گوید: شراب نخورید، خیر ما را می‌خواهد. بازمی‌خواهی بخوری؟ بخور، ولی بدان که شراب قلبت را از بین می‌برد، بینایی‌ات را می‌گیرد، اعصابت را به‌ هم می‌ریزد، معده و کلیه‌ات را نابود می‌کند و به‌تدریج تمام زندگی‌ات را به ویرانی می‌کشاند. شراب بر نسل تو هم تأثیر می‌گذارد ممکن است فرزندان یا نوه‌هایت دیوانه به دنیا بیایند، آن‌وقت با حسرت و پشیمانی به آن‌ها نگاه می‌کنی و نتیجه گناهانت را می‌بینی و کاری هم از دستت برنمی‌آید.

حجت‌الاسلام سرافراز تصریح کرد: لهو و لعب هم همین‌طور؛ لهو و لعب یعنی اینکه انسان سرگرم و سرخوش باشد. این سرگرمی کوتاه و لحظه‌ای چه تأثیری ممکن است داشته باشد؟ مرض به‌تدریج تشدید می‌شود. وقتی شب و روزت را به سرگرمی و لهو و لعب گذراندی، حال کارکردن پیدا نمی‌کنی، ‌اعصابت خراب می‌شود، خسته می‌شوی، ‌همسر و فرزندانت را به حال خودشان رها می‌کنی، فرزندانت در خیابان‌ها پرسه می‌زنند. این‌ها همه از مشکلات دنیاست. چه طلاق‌هایی که در نتیجه‌ شراب‌خواری و قمار و لهو و لعب اتفاق افتاده! چه انحراف‌ها و گناه‌هایی که در اثر شراب و قمار بوده! چه خانواده‌هایی از هم پاشیده شده‌! چه عفت‌هایی که دریده نشده! چه کسی ضرر می‌کند؟ فقط خودت را باید سرزنش کنی.

وی تأکید کرد: وقتی خدا تو را از غیبت کردن باز می‌دارد، باز می‌خواهی غیبت‌کنی؟ بکن، ولی بدان در نتیجه ‌آن، جامعه به‌گونه‌ای می‌شود که هیچ فرقی در میان افراد آن نیست و هیچ‌کس نزد دیگری احترام و ارزشی ندارد؛‌ عیوب همه آشکار است؛‌ هر کسی پشت سر دیگری غیبت می‌کند. اصلاً فایده غیبت چیست؟ آیا اینکه در مجالس پشت سر یکدیگر غیبت کنیم، سودی برایمان دارد؟ وضعیت چنان شده که نیمی از وقت مجالس و شب‌نشینی‌ها و مهمانی‌ها به غیبت کردن پشت سر این و آن می‌گذرد. هیچ کس هم از قلم نمی‌افتد. حاصل این‌همه غیبت چیست؟‌ وقتی غیبت مرا می‌کنی، آیا سود کرده‌ای؟ نه بلکه بر عکس، مرا از دست می‌دهی زیرا من به همان میزان برایت ارزش دارم که تو برایم ارزش قائل هستی.‌

امام‌جمعه فولادشهر بیان داشت: من وقتی قوی هستم که در نظر تو عزیز باشم، اما وقتی با شمشیر و نیزه و تیر، سر و پایم را شکستی و مرا از بین بردی، دیگر با چه نیرویی به تو خدمت کنم؟ و همین‌طور وقتی پشت سر دیگران غیبت می‌کنی، او بی‌آبرو می‌شود، دیگر کسی به او اعتماد نخواهد کرد و کسی او را به کار نخواهد گرفت؛ کسی با او همکار نخواهد شد؛ و به‌تدریج زندگی اجتماعی از هم می‌پاشد و تعطیل می‌شود؛ اتحاد مردم از بین می‌رود و اخلاص می‌میرد. این اسمش امت و جامعه نیست، این بلاتشبیه و با رعایت ادب نسبت به حضار و خودم، شبیه زندگی حیوانات وحشی است که در جنگل و صحرا زندگی می‌کنند و هیچ‌یک به دیگری اعتماد ندارند. آیا این یعنی جامعه؟ همه این مشکلات در نتیجه غیبت است.

حجت‌الاسلام سرافراز ادامه داد: کمی فکر کنید که چرا قرآن در آیه ۱۲ سوره مبارکه حجرات غیبت را حرام کرده است: «و از یکدیگر غیبت نکنید. آیا هیچ‌یک از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده خود را بخورد؟ پس آن را ناخوش خواهید داشت.» قرآن کریم در سوره مبارکه نور آیه ۱۹ درباره کسانی که در پی انتشار گناه و فحشا در میان مؤمنان هستند، چنین می‌فرماید: «برای کسانی که دوست دارند درباره مؤمنان تهمت زنا شایع شود، در دنیا و آخرت عذابی دردآور مهیاست.» بله عذابی دردآور.

وی بیان داشت: مشکلی که گریبان گیر ما شده، این است که اعتماد از بین رفته است. چرا؟ به سبب غیبت. به سبب اینکه هر یک از ما شمشیری به دست گرفته و بر سر دیگری می‌کوبد. به ۲۴ ساعت من و خود و همسایه‌ات توجه کن، در روز چند کلمه از دهانمان خارج می‌شود؟ اگر هزار تا کلمه بگوییم، پنجاه کلمه‌اش دعا است و نه‌صد کلمه غیبت؛ یعنی ۹۹ درصد. این است وضع زندگی ما. مگر همیشه نمی‌گوییم: «یا ارحم‌الراحمین»؟ او به ما رحم می‌کند، پس چرا من و تو به خودمان ظلم کنیم؟ چرا ما به خودمان رحم نکنیم؟‌ چرا این عضو حیرت‌انگیز را که اسمش زبان است و این گوش زیبا را، در راه خودش به‌ کار نمی‌گیریم؟‌ می‌توانی با این زبان از مردم تعریف و تمجید کنی، کارهای مردم را سر و سامان‌دهی، مردم را به کار خیر راهنمایی کنی،‌ نماز بخوانی، سخن شیرین برای پسر و دختر و همسر و همسایه‌ات بگویی و شادی را در دل دیگران وارد کنی.

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر گفت: چرا این زبان زیبا را دائماً در اینجا و آنجا با دروغ و تهمت و غیبت کثیف می‌کنیم؟ خداوند ارحم‌الراحمین چه چیز بیشتر از آنچه داده، به ما ببخشد؟ او همه‌چیز به ما داده. آنان که در اطاعت خدا از ما پیشی گرفتند، نسبت به ما بیشتر اجر گرفتند و بهره‌شان نزد خدا بیشتر از ما بود، ولی ما چه‌کار کرده‌ایم؟ ‌یعنی بازار خدا پررونق است. بازار رحمت پروردگارت پررونق است، کالای ناچیزی بیاور و چند برابر بگیر.

وی یادآور شد: مثال معروفی است؛ وقتی حضرت یوسف (ع) را در بازار برده‌ فروشان مصر به معرض فروش گذاشتند، پیرزنی آمد که یک کلاف نخ در دست داشت و می‌خواست با این مقدار نخ یوسف (ع) را بخرد. به او گفتند: قیمت یوسف چندین هزار درهم است، چگونه به خرید او امید داری؟ گفت: این‌همه دارایی من است. این پیرزن هم با اینکه متاع ناچیزی داشت، به طمع خرید یوسف افتاده بود. الآن بازار پروردگار ما هم به همین‌گونه است؛ چه بسا یک کلمه هم راه‌گشا باشد.

حجت‌الاسلام سرافراز بیان داشت: پیامبر (ص) به اصحابش می‌فرماید: آیا راه بهشت را به شما نشان دهم؟ چندراه به آنان نشان می‌دهد: «حرفه‌ای بیاموزید؛ دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید؛ ازآنچه خداوند به شما بخشیده، در راه او انفاق کنید.» می‌گویند: ای رسول خدا، ما چیزی نداریم که انفاق کنیم؛ نه علمی داریم که به دیگران تعلیم دهیم و نه قدرتی داریم که مظلومی را یاری کنیم و ظالم را سر جای خود بنشانیم. پیامبر (ص) می‌فرماید: حال که قدرت انفاق ندارید [زبانتان را کنترل کنید و] سکوت اختیار کنید. چه بازاری از این سود آورتر می‌خواهی؟ حرفی نزن و در مقابل، خدا به تو بهشت می‌دهد.

وی تأکید کرد: کسی که ماه رجب را درک می‌کند و این دعا را می‌خواند: «یا مَن یُعطِی الکثیرَ بِالقَلیلِ»، امید هست که متنبه شود و از این موسم رحمت استفاده کند و اوقاتش را بیهوده تلف نکند، زبان و چشم و فکر و دست و توانش را صرف کارهای باطل نکند. اگر سعی خود را بکنیم، شکی نیست که خداوند قدرت آن را به ما خواهد داد و ما را کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سرافراز بیان داشت: ماه مبارک رجب از منزلت و مرتبت بسیار والایى نزد حضرت رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) برخوردار است. پیامبر اسلام (ص) در مورد منزلت این ماه مى‏ فرمایند: «رجب ماه خدا و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد موجب خشنودى بزرگ خدا گردد و غضب الهى از او دور گردد و درى از درهاى جهنم به روى او بسته گردد.»

وی ادامه داد: در آستانه دهم ماه رجب سالروز ولادت بابرکت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمدتقی جوادالائمه (ع) هستیم. تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. ولادت حضرت جوادالائمه (ع) ولادتى با برکت خوانده شده چراکه حدود چهل سال از عمر مبارک امام رضا (ع) گذشته بود و آن حضرت هنوز اولادى نداشتند و برخى از شیعیان در امر امامت نگران بودند. هنگامی‌که خداوند جواد الأئمه (ع) را به امام رضا (ع) عطا کرد، نگرانى و شک و تردید شیعیان آن حضرت برطرف شد و هم‏چنین نیت فرصت ‏طلبان و سود جویانى چون «واقفیه» را افشا کرد و آغاز فصل نوینى از تاریخ ائمه اطهار را رقم زد؛ چراکه امام جواد (ع) اولین امامى بود که در سن ‏۷ سالگى به امامت رسید. به‏ دلیل این برکات بود که وقتى در ایام کودکى حضرت جواد (ع) آن حضرت را نزد پدر بزرگوارش امام رضا (ع) آوردند آن حضرت فرمودند: «این مولودى است که براى شیعه مبارک‏ تر از او به دنیا نیامده است.»

امام‌جمعه فولادشهر تصریح کرد: نگاهى به سیره و منش زندگى معنوى و اخلاقى و روش مبارزه سیاسى -اجتماعى آن حضرت در منصب امامت در سنین جوانى، بهترین الگو براى نسل جوان امروز است تا با الگو قرار دادن آن حضرت موجب تحقق اهداف متعالى نظام اسلامى شوند. این موضوع در عصر حاضر و به دلیل این‏که نیروهاى جوان کشور، پیشران و عامل اصلى تحقق برنامه‏ هاى کلان کشور محسوب مى‏شوند بسیار حائز اهمیت است؛ با توجه به این جایگاه مهم است که مقام معظم رهبرى در سال‏هاى اخیر بر توجه به نسل جوان و برنامه ‏ریزى صحیح در جهت استفاده از توان عظیم آنان تأکید نموده و نیز در بیانیه «گام دوم» به‌صراحت از «جوانان انقلابى» به‏عنوان «مهم‏ ترین ظرفیت امید بخش کشور» یاد نمودند.

وی ابراز داشت: لذا در شرایط سخت امروز جامعه که با تحریم و فشار اقتصادى و انحصار علمى نیز همراه شده است، مى‏توان با تشکیل کانون‏ ها، نهادها و شرکت‏هاى دانش‌بنیان با مدیریت جوانان و نخبگان برتر علمى و اقتصادى از ظرفیت والاى جوانان کشور در جهت حل معضلات و مشکلات و نیز ایجاد خلاقیت‏ هاى علمى و نوآورانه بهره برد.

حجت‌الاسلام سرافراز عنوان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى مؤسسه عالى فقه و علوم اسلامى ازجمله نکات و مسائل مهمى است که نیازمند توجه و دقت نظر است. یکى از نکات مهمى که رهبر معظم انقلاب اسلامى در این دیدار بر آن تأکید داشتند مسئله خانواده و لزوم رسیدگى به آن و نقش خانواده‏ها در موفقیت و دستیابى به اهداف کلان نظام اسلامى بود. در این دیدار وقتی مسئولان مؤسسه گفتند؛ برخى از طلاب حوزه‏هاى علمیه و یا این مؤسسه هر روز ۶ صبح به مؤسسه مى‏آیند و ۹ شب به خانه مى‏روند؛ حضرت آقا نسبت به این مسأله واکنش نشان دادند و این‏ را نوعى افراط در کار و دورى از خانواده دیده و نسبت به آن تذکر دادند و فرمودند: «نقش همسران و خانواده‏ها در موفّقیّت‏ هاى مردان خیلى زیاد است؛ این ‏را ما به تجربه هم دریافته‏ایم و اگر چنانچه همسر انسان، همراه و همگام و هم هدف و هم‏سنگر باشد، پیشرفت خیلى سرعت خواهد گرفت، لکن همه‏ ى مسائل خانواده و خانوادگى مسائل عقلانى نیست که حالا با این استدلال همه قانع بشوند، همه قبول کنند؛ یک مقدارى از آن مسائل عاطفى است، مسائل واقعى است، مسائل زندگى است.» پس مسئله فقط این نیست که رهبرى خواسته‏ اند بفرمایند که در کار و مطالعه افراط نشود، بلکه مسأله این است که در همه مراحل باید به نقش مهم خانواده در موفقیت توجه داشت. در تاریخ انقلاب اسلامى نیز گاه مشاهده کردیم که افرادى به‏ واسطه ناهماهنگى و یا مشکلات خانواده و یا فرزندانشان از انقلاب دور شدند و غیره پس مسأله مهم آن است که کسانی که به دنبال اسلام‏ شناسى و توجه به معارف اسلامى براى حل مشکلات اجتماعى هستند، نباید از اهمیتى که اسلام براى خانواده قائل شده است چه در سطح فردى و چه در سطح اجتماعى آن غفلت کنند.

وی یکى از رخدادهاى امیدبخش و دلگرم‏ کننده براى ملت ایران در آخرین روزهاى سال ۹۷ انتصاب حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه دانست و گفت: سوابق قضایى و مدیریتى آقاى رئیسی در دستگاه قضا و قاطعیت ایشان در پرونده‏ هاى بزرگ دهه شصت امید مردم در روند برخورد قاطعانه و سریع با مفسدان اقتصادى را افزایش داده و مى‏ تواند در شرایط دشوار اقتصادى کشور تأثیر زیادى در کاهش سود جویى برخى از دلالان، محتکران و اجحاف کنندگان به مردم داشته باشد.

وی بیان داشت: حکم کم‏ نظیر و توصیه‏ هاى کاربردى رهبر معظم انقلاب به ایشان گواه تغییر و تحولاتى بزرگ در دستگاه قضایى هست که ان‌شاءالله تعالى از سوى مسئولان جدید این قوه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

امام‌جمعه فولادشهر تصریح کرد: در خصوص سفر سه‌روزه جناب آقای روحانی رئیس‌جمهور کشور و هیأت همراه به کشور عراق چند نکته قابل‌توجه مطرح است: اولین نکته در تفاوت این سفر با سفر مقامات سایر کشورها به عراق است. سفر هیأت ایرانى از سه هفته پیش به‏ صورت رسمى اعلام گردید حال آن‏که سفر مقامات برخى از کشورها ازجمله سفر مقامات آمریکا به عراق همواره سر زده و بدون اعلام قبلى بوده است.

وی بیان داشت: اخیراً ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شبانه و به‏صورت دزدانه به عراق رفت درحالی‌که از سال ۲۰۰۳ تاکنون آمریکا در عراق پایگاه دارد و نکته جالب‌توجه آن‏که در طول سه هفته اعلام سفر هیأت ایرانى، محافل رسانه‏ اى و سیاسى عراق استقبال گسترده از این سفر داشته‏ اند در حالى که در قبال سفر ترامپ محکومیت و اعلام انزجار بوده است؛ که این مسأله نشانگر نقش و جایگاه ارزنده ایران و موقعیت متزلزل آمریکا در عراق است.

حجت‌الاسلام سرافراز ادامه داد: نکته دیگر آن‌که منطقه اکنون شرایط حساسى را سپرى مى‏کند. خطر تروریسم همچنان ادامه دارد چراکه بحران سوریه، جنایات سعودى در یمن، وضعیت بحرانى فلسطین و اقدامات آمریکا براى استمرار بحران در منطقه شرایطى نابسامان را بر منطقه حاکم ساخته است. این در حالى است که با توجه به ظرفیت‏ هاى منطقه‏ اى ایران و نیز جایگاهى که عراق در اتحادیه عرب دارد، دو کشور مى‏توانند نقشى مؤثر در حل بحران‏ هاى منطقه داشته باشند.

وی در ادامه متذکر شد: نتیجه این‌که سفر ریاست جمهورى ایران به عراق نه‌تنها به روابط دو کشور بلکه بر کل منطقه تأثیرگذار خواهد بود درحالی‌که بخش خصوصى مى‏تواند نقش اساسى در تحقق اهداف توافقات صورت گرفته در این سفر ایفا نماید که قطعاً دستاوردهاى بسیارى براى هر دو کشور به همراه خواهد داشت.

امام‌جمعه فولادشهر ادامه داد: مطلب دیگر این‌که متأسفانه هر ساله با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و شب عید، برخی افراد و فروشندگان  قیمت‌های اجناس مورد نیاز و اساسی مردم را افزایش می‌دهند و مردم نیز به دلیل احتیاج در تنگنا قرار می‌گیرند. از طرفی هم به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و شرایط سخت مردم به دلیل رکود و بیکاری حاصل از آن، قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و جیب‌های خالی برخی سرپرست‌های خانواده، آن‌ها را با مشکلاتی در آخر سال مواجه کرده است.

وی تأکید کرد: وظیفه دولت و نهادهای مسئول در این زمینه بسیار سنگین هست، دولت باید با نظارت دقیق و منظم ازهر گونه افزایش قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم جلوگیری می‌کرد و اجازه سوءاستفاده را به احدی در این فصل نمی‌داد. اگرچه کمی دیر شده و امیدی هم نیست اما باز هم انتظار هست دولت جلوی این گرانی‌های افسار گسیخته را در بازار بگیرد.

وی در پایان اظهار داشت: پیشاپیش حلول سال نو و بهار پر طراوت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و همه مردم عزیز مخصوصاً خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیز تبریک عرض می‌کنم و سالی سرشار از برکت و معنویت، توأم با صحت و سلامتی را از درگاه خداوند منّان برای همگان مسألت می‌نمایم. به مردم عزیزمان عرض می‌کنم توجه داشته باشند که شاد بودن و مراسم‌های مشروع و معقول برگزار کردن اشکال ندارد، منتهی همه باید توجه داشته باشند که مراسمات با حرام و گناه آلوده نشود. عید واقعی آن‌وقتی است که انسان، رضای خدا را به‏دست بیاورد، درون خود را اصلاح کند.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۲۴
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی