پاسخ کوبنده دکتر مقدسی به سخنپراکنی و اتهام افکنی های عدالتخواهی شاهینشهر
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، دکتر حمیدرضا مقدسی رئیس سابق شورای شهر شاهینشهر در قسمت دوم پاسخیه دوم خود به ادعای مطرحشده از سوی جریان موسوم به عدالتخواهی شاهینشهر راجع به پروژه موسوم به سمبلیک با انتشار بیانیهای به شرح زیر پاسخ داد؛
مسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا
با سلام
احتراماً به پیوست قسمت دوم جوابیه دوم راجع به موارد انتسابی کذب در کانال موسوم به عدالتخواهی، ارسال میگردد. نظر به اینکه مدیر کانال عدالتخواهی از درج آن استنکاف نموده است؛ لذا مراتب بیحضور ایفاد تا نسبت به درج آن در سایت خود اقدام فرمایید. (با تشکر)
بسمهتعالی
مسئول محترم کانال تلگرامی موسوم به پایگاه عدالتخواهی
جناب آقای محمدامین یوسفی
با سلام
احتراماً عطف به مطلب مندرج مورخ ۲۳/۱۱/۹۷ در آن کانال راجع به پروژه موسوم به سمبلیک و ادامه انتساب موارد کذب از قبیل داشتن ادبیات بر خلاف فرمایشات حضرت امام(ره) و یا انجام تخلف به اینجانب لازم است، مطابق ماده ۲۳ قانون مطبوعات و تبصرههای ذیل آن نسبت به درج قسمت دوم پاسخ اینجانب بدون زیادت و یا کموکاست اقدام فرمایید. و اما در خصوص دیگر موارد مطروحه ازجمله ادبیات غیر مسوولانه، عمل نکردن به فرمایشات امیرالمؤمنین(ع) و حضرت امام(ره)
۱- در مورد آنکه فرمودهاید؛ اینجانب در تنظیم جوابیه خود واکنش تکانشی داشتهام، اشعار میدارد. اولاً؛ توصیه اینجانب به شما این است که حتیالامکان از الفاظ مأنوس و آشنا استفاده تا همگی مخاطبین و بالخصوص مردم، معنای آن را بهراحتی متوجه شوند نه آنکه از واژههای نامأنوس مثل تکانش استفاده نمایید!! بسیاری از مردم مانند حضرتعالی نیستند که ماشاءالله در تمام زمینههای موجود اعم از قضاوت، قانونگذاری و اخیراً هم در حقوق، اخلاق مسئولین، سیاست و حتی عرفان نیز صاحبنظر بوده و مبادرت به صدور نظریه نمایند، بلکه باید از کلمات قابلفهم و در حدود عرف استفاده نمود!!
ثانیاً؛ در اصل موضوع نیز عنوان میدارد این نسبت «رفتار تکانشی» که جنابعالی ادعا نمودهاید نیز در عمل بالعکس بوده و به نظر میرسد که این نسبت بیشتر متناسب با رفتار خود حضرتعالی است زیرا این جنابعالی هستید که بهمجرد صدور احکام کیفری و انضباطی علیه دوستانتان بلافاصله اختیار از کف داده و همانند کسی که تکانش به او وارد شده مبادرت به سخنپراکنی و اتهام افکنی بهسوی دیگران نمودهاید!! توضیح آنکه تا مقطع زمانی حاضر سه حکم کیفری و انضباطی علیه دو عضو شورا صادر گردیده و با تطبیق تاریخهای زمانی آنها ملاحظه میگردد که اتهام افکنی شما علیه دیگران نیز دقیقا در همین مقاطع زمانی صورت گرفته و در مقابل اشارهای به تخلفات و احکام صادره علیه ایشان ننمودهاید!!!
به بیان واضحتر، اولین دفعه که سایت موسوم به صدای جویا در تاریخ ۲۳/۸/۹۷ علیه اینجانب اتهام افکنی نمود بلافاصله حکم تعلیق آقای علی فتحی رسانهای گردید!! اولین سری هم که شما علیه اینجانب اتهام افکنی نمودهاید مورخ ۱۴/۱۲/۹۷ بوده که بلافاصله در تاریخ ۲۱/۱۲/۹۷ حکم سلب عضویت دیگر عضو شورا آقای مهرداد مختاری صادره از هیات حل اختلاف استان رسانهای شده است!! آیا این امر چیزی جز فرار به جلو از شدت تکانشها و فشارهای روانی ایجاد شده روی شماست؟!! آقای عدالتخواه آیا این عدالت شماست که فرافکنی نموده و هرچه که لایق خودتان است به دیگران نسبت میدهید؟!! آیا منطق شما این است که هرکسی جواب مستدل به ادعاهای شما میدهد را متهم به رفتار تکانشی و یا عصبی میفرمایید؟!! آقای محمدامین یوسفی، آیا بنده عصبی هستم یا شما که هر جمعه دوربین بهدقت در مصلی در حال دویدن اینطرف و آنطرف و فیلمبرداری از صحنههای منظور خود هستید و حال خودتان را هم متوجه نمیشوید!! اندکی به وضعیت خودتان نگاه کنید و سپس به دیگران اتهام عصبیت بزنید!!
۲- عنوان فرمودهاید که ادبیات اینجانب دور از شأن یک مسئول نظام حکومت اسلامی است!! شما بفرمائید ادبیات یک مسئول در حکومت اسلامی چیست؟!! اگر بنده در مقابل اتهامات سراسر دروغ شما سکوت پیشه کنم آنگاه در تراز یک مسئول حکومت هستم؟!! جنابعالی اتهاماتی را علیه اینجانب مطرح فرمودهاید، اینجانب هم استدلالی پاسخ دادهام، آیا به نظر شما این به دور از ادبیات اسلامی است؟!! آیا ادبیات اسلامی آن است که خود را بجای قاضی دادگاه و هم بجای قانون گزار تصور کنید و با اغراض غیرموجه از رسانه در اختیار خود سوءاستفاده و علیه دیگران اتهام افکنی غیر مستند نمائید!! اگر هم شخص مقابل از خود دفاع نماید آنگاه او را متهم به بیادبی میفرمایید!! آقای محمدامین یوسفی که ظاهراً در رسانهها عنوان حجتالاسلام خطاب شدهاید!! آیا اسلام به شما میگوید که سرخود تطبیق جرم نموده و حکم جزائی صادر فرمائی!! آیا منظور شما از ادبیات اسلامی همین است؟!! با شناختی که اینجانب از شرع مبین دارم فاصله ادبیات شما از ادبیات اسلام بسیار زیاد است!!
۳- از صحیفه نور نقل نمودهاید که حضرت امام(ره) مسؤولین را نوکر مردم معرفی نموده است و با این نقلقول خطاب اینجانب به خودتان را خارج از چارچوب قول امام بیان داشتهاید!! آری بنده نیز افتخار میکنم که هم در گذشته و هم فیالحال در حال نوکری مردم هستم ولیکن سؤال اینجانب این است که شما با این افکار و عقاید و عملکرد و خواستههایتان که دارید، آیا خود را جزء بدنه مردم حساب میفرمایید!! مردم آنکسانی هستند که دلسوخته نظام و کشور بوده و در تمامی صحنهها از جان و مال خود برای ارتقاء این مملکت مایه میگذارند!! جنابعالی بفرمائید در کشور که هیچ بلکه در این شهر بهاصطلاح خودتان کوچک، در کدامین مقطع زمانی در جهت اعتلای شهر بذل مساعی فرمودهاید؟!! از اولین آشنایی اینجانب با گروه سه نفره جنابعالی که در اردیبهشتماه سال ۹۲ نزد اینجانب در نظاممهندسی تشریف آورده بودید تا همین آخرین انتخاباتی که در سال ۹۶ همکارتان به دنبال اینجانب آمد، آیا به غیر از دنبالگیری و اصرار بر اخذ پارهای مستندات جهت تخدیش و رد صلاحیت آنهم برخی کاندیداهای خاص مخالفتان بودهاید؟!! که اتفاقاً بعداً در مرکز تایید صلاحیت شدند!! آیا شما نبودید که تمامی سعی و تلاشتان در پائیز ۹۲ همانا ورود فلان شخص در فلانسمتخاص در مجموعه شهرداری بود؟!! الحمدلله شاهدین و مستندات آن هنوز موجود هستند!! آیا شما، دوستانتان و مشخصاً آن رئیستان نبودید که در سال ۹۶ مدام به اینجانب اصرار داشتید که از موقعیت خویش بهره گرفته تا رد صلاحیت برخی افراد مشخص را تسهیل و در مقابل در روند تایید برخی دیگر موردنظرتان خللی ایجاد نشود!! خدا را شکر که زیر بار اصرارتان در تأثیرگذاری روی رد صلاحیتها نرفتم و گرنه اکنون باید انگشت ندامت به دهان میگزیدم و ناله و نفرین رد صلاحیت شدگان را بهجان میخریدم!!! آیا با این عقاید و عملکرد واقعاً خود را جزء بدنه مردم حساب میفرمایید!! شما که به دنبال منافع برای خود و گروهتان ولو از طریق غیرقانونی(مورد پائیز ۹۲) بودهاید لکن دیگر نمیتوانید خود را جزء بدنه مردم لحاظ نموده و از ناحیه مردم سخن بگوئید!! حضرت امام(ره) نیز گروههای با عقاید یا اهداف خاص در اوایل انقلاب را هیچگاه بهعنوان بدنه مردم تلقی نکرد تا بخواهد نوکری آنان را نماید!! بلکه آنان را شخصیتی جدای از مردم احتساب و رفتاری متمایز با آنان در پیش گرفت!!
۴- عنوان فرمودهاید که امیرالمؤمنین(ع) در برابر نقد دیگران متواضع برخورد میفرمودند. آیا بهراستی شما نوشته سراسر اتهامی خود را نقد میپندارید؟!! بنابر فرمایش مقام معظم رهبری نقد در فضای صمیمی و برادرانه مطرح و هدف از آن اصلاح است. درحالیکه موضع شما خصمانه و مشخصاً بهمنظور تخریب وجهه افراد است!! دلیل آنهم این است که یکبار شخص معلق شده از شورا موضوع را در سایت موسوم به صدای جویا مطرح نمود که بلافاصله موارد را پاسخ دادم. دیگر بار همان مورد را شما در کانال تلگرامی خود مطرح و عناوین مجرمانه منتسب نمودید که باز هم مستدلاً پاسخ آن را ارسال نمودم!! اکنون باز هم دقیقاً همان موارد را مطرح نمودهاید که اینجانب باز هم پاسخ آن را میگویم!! این فرآیند خود نشان میدهد که دیگر نقد نیست بلکه یک برنامهریزی جهت تخریب وجهه افراد است!! وسیله اجرای این هدفتان نیز غیرقانونی است زیرا انتساب عناوین مجرمانه به دیگران آنهم بهصورت تکراری در رسانه و بهتوسط افراد فاقد سمت قضاوت میباشد.
۵- عنوان فرمودهاید که مالک اشترنخعی در بازار مورد توهین یک فرد بازاری قرار میگیرد و هیچ واکنشی نشان نداد و حتی به مسجد رفته و برای آمرزش آنان نماز خواند!! علیالظاهر در این موضع بهصورت ضمنی قبول کردهاید که به اینجانب توهین نمودهاید وگرنه هیچگاه ما نحنفیه را با حکایت مالک اشتر و آن فرد بازاری مقایسه نمیکردید!! لکن مگر جنابعالی از اهالی بازار و یا مردم هستی که اینجانب به تاسی از جناب مالک اشتر میبایست به دانگونه از شما گذر نمایم؟!! شما که مدیر رسانهای فرهنگی با هزاران ادعای مطرح در همه زمینهها اعم از قضاوت، اخلاق، عرفان، سیاست و حتی قانون گزاری هستی و قطعاً موقعیت جنابعالی با فرد بازاری که فاقد اینگونه ادعاست یکسان نیست!! حقیقت امر این است که اگر در مقابل ادعاهای نابجای جنابعالی موضع محکمی اتخاذ نگردد لکن فردای روزگار هوس میکنید که به بهانه نقد به هر شخص مخالفی اتهام بزنید و راسا حکم کیفری صادر نمائید!! آری بنده در یک موضع به جناب مالک اشتر تأسی نمودم و آن اینکه دورکعت برای شما نماز گزارده و طلب آمرزش نمودم.
۶- عنوان داشتهاید که باید امربهمعروف و نهیازمنکر در جامعه زنده و برقرار باشد!! خوب مگر اینجانب منکر این قضیه بودهام؟!! صحبت اینجاست که در کتب فقهی در باب امربهمعروف و نهی از منکر دو شرط اساسی وجود دارد:
۱- «اول الشرط فی الامر بالمعروف و النهی عنالمنکر معرفتهما» این بدان معنی است که شخصی که میخواهد امربهمعروف و نهی از منکر نماید ابتدا باید معروف و منکر شرعی را بشناسد. شما مدعی هستی که انعقاد قرارداد عضو شورا با نظاممهندسی جرم موضوع قانون منع مداخله است، اینجانب هم ادعای شما را رد کرده و اظهار میدارم که جرم موضوع قانون انعقاد قرارداد با شهرداری است و نه نظاممهندسی!! علاوه بر آن مسئول تطبیق جرم هم شما نیستید بلکه قاضی دادگاه است!! حال بفرمائید درکجای شریعت، سخن اینجانب منکر شرعی تلقی شده که شما بخواهی نهی از منکر شرعی نمایید؟!! آیا منکر از دید شما آن است که شرع انور منکر عنوان داشته یا آنکه هر چیزی که مخالف خود و یا در غیر راستای منافع گروهتان میبینید، منکر تلقی میکنید و میخواهید نهی از آن منکر گروهی نمائید؟!! آری منکر شما منکر منفعتی و گروهی است نه شرعی!!
۲- «الشرط الثانی فیالامر بالمعروف و النهی عنالمنکر احتمالالتاثیر» شرط دوم در امر به معروف ونهی از منکر احتمال تأثیر آن هست. تا مقطع زمانی حاضر سه مرتبه این موضوع مطرحشده و هر سه بار اینجانب اتهامات را رد نمودهام، پس این بهاصطلاح نهی از منکرتان هم تأثیری روی اینجانب نداشته است، از طرف دیگر مطالب به درد شخص دیگری هم از شورا نمیخورد زیرا مهندس دیگری از اعضای نظاممهندسی شاهینشهر در شورا باقی نمانده تا بخواهد ارائه خدمات مهندسی نماید و یا مبتلابه مسئله مطروحه باشد!! پس آقای ناهی از منکر به چه مجوز شرعی مجدداً آنها را مطرح مینمایید در حالی که تأثیری روی اینجانب نداشته و مبتلابه هیچ شخص دیگری نیز نمیباشد؟!! پس اتهام افکنی شما از جهت نهی از منکر نیز نیست!! پس از چه جهتی است؟!! جهت آن کاملاً مشخص است. از جهت لاپوشانی احکام صادره علیه دوستانتان و در مقابل فضاسازی و منحرف کردن اذهان عموم علیه مخالفان!! صرفنظر از کلیه این موارد و در سوءنیت جنابعالی اظهار میدارد که شما چه آمر بهمعروف و ناهی از منکری هستید که فقط منکرات دیگران را میبینید و اصلاً منکرات نزدیکان و گروه خودتان را نمیبینید و آنها را نهی نمیکنید!! ازجمله این موارد؛
۱- قطعاً تائید میفرمائیدکه برنامهریزی جهت عزل و یا وادار کردن یک مسئول آنهم صرفاً از جهت منافع گروهی، منکر بزرگی محسوب میشود، پس اندکی رئیس بزرگوارتان را نهی از منکر نمائید تا دیگر ازاینجانب در سرنگونی یکی از مدیران شهرستان مجاور، ارائه راهکار و مشورت خواهی ننماید!!
۲- دائماً دیگران را متهم به رفاهزدگی و تجملگرائی میکنید و لکن نمیبینید که حداقل دو نفر از افراد پلاکارد به دست منتسب به گروه شما (حاضر در مصلی نماز جمعه و یا مراسم راهپیمایی) ماشین شاسیبلند خارجی سوار بوده و در رفاه گذران عمر میفرمایند!!!
۳- دیگران را متهم به دوری و یا عدم توجه و عدم دستگیری از محرومین جامعه مینمایید و لکن دوست مهندستان بااینهمه ادعای فضل، لکن از ادامه نظارت بر ساختمان آن خانم نیازمند در حاجیآباد، تنها به این خاطر که مهلت پروانهاش یک ماه سپریشده و دیگر پولی به ایشان پرداخت نکرده است، طفره رفته و شانه خالی نموده است!! آقای محمدامین یوسفی شما که شعار امربهمعروف میدهی، بهتر است بجای تبلیغ ایشان در سایت خود، اندکی ایشان را امربهمعروف نموده و به کمک نمودن به محرومان نقاط حاشیه شهر ترغیب فرمایید!!
۴- قطعاً میدانید که پارتیبازی و اعمالنفوذ ویژه برای استخدام و بهکارگیری فامیل، دوستان و آشنایان خود یک منکر شرعی است، پس چرا در مقابل استخدام، بهکارگیری ویژه، ترفیعات جهشی و یا انتصابات معاونتی یا مدیریتی برخی دوستان معلوم و مشخصتان در دستگاهها و شهرداریهای شاهینشهر، گرگاب و غیره، موضعی نگرفته و نهی از منکر نفرمودهاید؟!! ودهها مورد منکراتی دیگر حتی با ابعاد وسیعتر که بازگویی آنها در این مجال نمیگنجد! جناب آقای عدالتخواهی، امربهمعروف و نهی از منکر شرایطی دارد که بدوا میبایست آنان را احراز و سپس نسبت به اجرا آنهم با اولویت نزدیکان و دوستان خود و نه منحصراً نسبت به مخالفین اقدام فرمایید!!
۷- عنوان فرمودهاید که «وقتی مسؤولین نقد میشوند سریع برافروخته میشوند و زمین و زمان را به هم میدوزند» !! مطابق شرح پیشگفته این شما هستید که با صدور احکام علیه نزدیکانتان سریعاً بر افروخته و با اتهامپراکنی علیه دیگران زمین و زمان را به هم دوختهاید!! اینجانب که صرفاً در مقابل اتهام افکنی شما نسبت به صدور جوابیه و دفاع از خویش قناعت جستهام!!
۸- عنوان داشتهاید که «چرا وقتی از اینجانب تعریف و تمجید نمودهاید اینجانب ناراحت نشدهام و صرفاً زمانی که بقول خودتان نقد فرمودهاید ناراحت شدهام» !! جهت اطلاع حضرتعالی معروض میدارد، چه آن زمانی که جهت بهاصطلاح پشتیبانی خودتان از اینجانب مبادرت به تنظیم طومار و جمعآوری امضاء در پائیز سال۹۲ اقدام مینمودید، چه آن زمانی که بابت عدم اخذ پاداشهای شورا و شهرداری از اینجانب تعریف فرمودید، و چه آن زمانی که بهعنوان مسئول مردمی در صفوف مردم ( و نه صف اول نماز عید فطر) از اینجانب تمجید نمودید، در هیچکدام خوشحال نبودم و حتی در مورد اول در آن زمانی که مشغول برنامهریزی و تهیه طومار و جمعآوری امضاء برای پشتیبانی اینجانب و درج آن در سایت خود بودید، در دفتر آقای حسینعلی حاجیدلیگانی نماینده مردم شاهینشهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی جنب شرکت مخابرات، به آقای غضنفر حقشناس گفتم که من از این برنامه که برخی افراد اینجانب را تائید نمایند کراهت دارم. الآن هم به شما مؤکدا عرض میکنم که اینجانب از تعریف خود توسط شما کراهت دارم و درخواست من این است که هیچگاه از اینجانب تعریف نفرمایید. در مقابل پذیرای هرگونه نقد سازندهای با دو مؤلفه: قصد اصلاح +موضع برادرانه، مطابق فرمایش مقام معظم رهبری هستم و فراتر از آن حتی در دو مورد اخیر هم که با قصد معین مبادرت به اتهام افکنی کردهاید مادامیکه جوابیه آن را نیز درج نمائید، بازهم هیچگونه گلایهای نسبت به شما ندارم. اگر هم از «هذا الیوم الی یوم الدین» نیز مدام بگوئید که مقدسی تخلف کرده و یا جرم مرتکب شده، باز هم گلایه ای نسبت به شما ندارم مشروط براینکه جوابیه های اینجانب رانیز درمقابل ادعاهایتان در سایت خود درج فرمائید.
والسلام علی من اتبع الهدی
حمیدرضامقدسی-۲۵/۱۲/۹۷
انتهای پیام/ج