پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
در شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر هیچ‌چیز سر جایش نیست
خبرنگار و فعال اجتماعی گفت: بدون تعارف به اطلاع عموم می‌رسانم در این دوره شورای شهر شاهین‌شهر همچون سایر قسمت‌ها و نهادهای مختلف کشور هیچ‌چیز سر جایش نیست.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال اجتماعی طی یادداشتی با این عنوان که «در شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر هیچ‌چیز سر جایش نیست» آورده است؛ شورا (به عربی: الشورى) واژه‌ای عربی برای رایزنی و همفکری است و یک اصطلاح اسلامی برگرفته از قرآن و سنت پیامبر اسلام (ص) است.

شورا دو بار در قرآن به‌عنوان یک فعالیت قابل‌تحسین جمعی ذکر شده است و نیز نام یکی از سوره‌های قرآن است. همچنین شورا ممکن است به‌نوعی مجلس در کشورهای اسلامی اشاره کند که با واژه‌های مجلس شورا (به عربی: مجلس الشورى) و اعضای آن اهل شورا بیان می‌شود. در بسیاری از کشورهای اسلامی مجلس‌های مشورتی در سطح ملی یا محلی تشکیل می‌شود. مشورت کردن در اسلام فقط به موضوعات اجتماعی محدود نمی‌شود و مسلمانان تقریباً در هر امری با یکدیگر مشورت می‌کنند.

یکی از راه‌های مشارکت مردم در امور در قالب مشاوره با آن‌هاست و لذا مشارکت در قالب مشورت پشتوانه‌ای بس عظیم برای هر نظامی است، جامعه‌ای که فاقد سنت مشورت است در تب و تاب خود محوری‌ها و خودسری‌ها می‌سوزد و دچار عدم تعادل می‌شود و لذا برای سلامت در تصمیم‌گیری‌ها پیامبر اسلام (ص) فرمود: «من اراد امراً فشاور فیه و قضی هدی لارشد الامور» هر کس تصمیم به اجرای کاری گیرد و سپس برای آن مشورت کند و انجام دهد به بهترین راه دست یافته است.

امام علی (ع) فرمود: «اذا عزمت فاستشر» هرگاه عزم کاری کردی مشورت کن، مشورت کردن مایه پشت‌گرمی و رسیدن به‌حق و دوری از خطا و لغزش و در نتیجه دوری از ندامت و پشیمانی است. سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) هم بر همین اصل استوار بود تا آنجایی که در احادیث آمده است پیامبر اسلام زیاد با اصحاب مشورت می‌کرد. و از ابوهریره نقل‌شده است که گفت: هیچ‌کس را ندیدم که بیشتر از رسول خدا با اصحاب خود مشورت نماید.

خلاصه در ابتدای این یادداشت از آنچه دین مبین اسلام در خصوص شورا گفته بود وام گرفتیم تا به اینجا برسیم که شورای دوره پنجم شهر شاهین‌شهر امروزه یکی از پرحاشیه ترین شورای های دورهای قبل جدای عمل خوب برگزاری جلسات علنی است.

بدون تعارف به اطلاع عموم می‌رسانم در این دوره شورای شهر شاهین‌شهر همچون سایر قسمت‌ها و نهادهای مختلف کشور هیچ‌چیز سر جایش نیست اما این دلیل نمی‌شود که چون در سایر اقصی نقاط کشور هیچ‌چیز سر جایش نیست در شاهین‌شهر هم این‌طور باشد، در شورای دوره پنجم شاهین‌شهر که هفت نفر می‌باشند، تخصص‌های مختلفی از فرهنگ و هنر، عمران، حقوق، اقتصاد، زنان، اجتماع و مدیریت شهری دور ه هم گرد آمده‌اند در دو گروه ۴ و ۳ نفری که هر کدام دارای اختلاف‌نظرهای مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و اجتماعی است که به نظرم همه این موضوعات امری طبیعی می‌باشد.

اما آن چیزی که طبیعی نیست، این موضوع است که به‌عنوان مثال در شورای پنجم شهر شاهین‌شهر یکی از اعضا که در حوزه عمران و شهرسازی تخصص دارد، هم‌اکنون رئیس کمیسیون امور بانوان و زنان است و یا عضو دیگر که مشرف به مسائل حقوقی می‌باشد، هم‌اکنون رئیس کمیسیون اقتصادی است و یا نمونه دیگر اینکه یکی از اعضا که دارای دکتری هنر و نقاشی است، سکان کمیسیون عمران و شهرسازی شورا را به دست گرفته است.

خلاصه این همسو نبودن به ما همان سخن شهید چمران را یادآوردی می‌کند؛ که از این شهید گران‌قدر پرسیدند تعهد بهتر است یا تخصص؟ وی در جواب گفت: می‎گویند تقوا از تخصص لازم‎تر است، آن را می‎پذیرم. اما می‎گویم آن‌کس که تخصص ندارد و کاری را می‎پذیرد، بی‎تقواست.

یادآور می‌شود؛ شورای شهر شاهین‌شهر در دو طیف ۳ و ۴ نفره معنی پیدا نمی‌کنند چراکه شورا یک کار گروهی است و معنیت آن در با هم بودن است و در این کار گروهی بازی‌های سیاسی جایی ندارد.

این نقد دلسوزانه بنده خبرنگار؛ خطاب به همه اعضای شورای شهر شاهین‌شهر است که شورا یک کارگروهی و تیمی است، نه اینکه مانند برجام ۴+۳ باشد. و اعضای شورای شهر به‌خوبی بدانند معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی خاستگاه اولیه قدرت‌طلبی‌ها و ریاست گرایی ها را تمایلات نفسانی دانسته و آفات و آسیب‌های آن را تهدیدکننده «مجموعه صاحبان حکومت در همه‌جا و در میان همه‌کس» معرفی می‌کرد.

با این تفاسیر چه فرقی می‌کند کدام‌یک از شما رئیس شورای شهر شاهین‌شهر باشید. آیا بهتر نیست به‌جای حب ریاست و شهرت‌طلبی که خطرات دنیوی و اخروی بسیار زیادی دارد برای خدمت صادقانه به مردم مسابقه بدهید.

شهروندان شاهین‌شهر زمانی می‌توانند از ثمرات فعالیت‌های شما میوه‌ای بچینند و طعام کنند که همه شما با وجود اختلاف‌سلیقه، یکدل و یک‌صدا برای منافع مردم این شهر بجنگید. تأکید می‌کنم اگر از تیم ۷ نفره شورای شهر شاهین‌شهر هر کدام ساز خود را بزند. و یا اگر برای اجرای یک پروژه فرهنگی و عمرانی حتی یک نفر از شما اعضا مخالف باشد باز نمی‌توان چندان روی آن پروژه مانور داد یا حساب باز کرد و بعد شعار بدهید ما برای مردم قدمی برداشته‌ایم.

پیشنهاد بنده به همه شما اعضای هفت نفره به‌عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر این است که به خاطر اول خداوند متعال و دوم این مردم همیشه در صحنه و فهیم شاهین‌شهر دست از کینه و کدورت‌ها با هم دیگر بردارید و یک‌بار برای مردم قدمی بگذارید، چراکه فرصت خدمت گذاری به این مردم با این ویژگی‌ها خوب بسیار اندک است.

آقایان و خانم‌های شورای شهر شاهین‌شهر گره انداختن، شکایت، توهین کردن، آدم جمع‌کردن و زیرآب زدن همدیگر چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی کیلومترها با اخلاق و آداب حسنه اسلامی که شعار آن را همیشه سر می‌دهید فاصله دارد. پس به خاطر مردم و پیشرفت و آبادانی شاهین‌شهر و جبران عقب‌افتادگی‌ها از این لحظه به بعد دست از این کارهای غیراخلاقی بردارید.

به قول شیخ اجل سعدی که در غزلی بسیار زیبا می‌فرمایید؛ «همه عیب خلق دیدن، نه مروتست و مردی/ نگهی به خویشتن کن که تو هم گناه داری!!! ره طالبان مردان، کرمست و لطف و احسان/ تو خود از نشان مردی، مگر این کلاه‌داری!!! به چه خرمی و نازان، گرو از تو برد هامان/اگرت شرف همینست، که مال و جاه داری!!! چه درخت‌های طوبی است، نشانده آدمی را/تو بهمیه وار الفت، به همین گیاه داری!!! به کدام روسپیدی، طمع بهشت بندی/ تو که در خریطه چندین ورق سیاه داری!!! به در خدای قربی، طلب ای ضعیف همت/که نماند این تقرب، که به پادشاه داری!!! تو مسافری و دنیا، سر آب کاروانی/ نه معولست پشتی، که برین پناه داری!!! که زبان خاک داند، که به گوش مرده گوید/ چه خوشست عیش وارث که به جایگاه داری!!! تو حساب خویشتن کن، نه عتاب خلق سعدی/که بضاعت قیامت، عمل تباه داری»!

لوییز هی یکی از افراد تاثیرگذار قرن بیست و یکم و نویسنده کتاب مشهور شفای زندگی در جمله‌ای بسیار زیبا می‌گویید؛ «من مشکلات را حل نمی‌کنم. من افکارم را درست می‌کنم، سپس مشکلات خودشان حل می‌شوند» اگر از همین سخن پر محتوای خانم لوییز کمک بگیریم شما اعضای شورای شهر شاهین‌شهر اگر افکارتان را درست کنید بدون شک امروزه شاهد چنین چالش‌های شهری در شاهین‌شهر به‌عنوان نگین استان اصفهان نخواهیم بود. چراکه مشکلات امروز جامعه ما نتیجه این است: اگرچه من و تو همدردیم ولی باید اعتراف کنیم که همراه هم نیستیم.

پس در پایان اعضای شورای شهر شاهین‌شهر آقایان اسماعیل فرهادی، حسین ابراهیمی ناغانی، سجاد قهرمانی فرد، علیرضا جهانگیری، مهرداد مختاری و خانم‌ها نرگس السادات موسوی و پرستو جهانگیری به خاطر آن چیزی که به او اعتقاد دارید با همدیگر متحد شوید و از مواردی که بالا به آن اشاره کردم علیه همدیگر جدا پرهیز کنید که خیروبرکت در عمل به همین موارد است.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۱
آقای جویا

نظرات  (۱)

خیلی جالب بود، وافعا دستت درد نکنه

فقط یه خواهش دارم که اگه فرصتشو داشتی به منم سر بزن

خیلی از لطفتون ممنون میشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی