پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
ناکارآمدی اصلاح‌طلبان در مدیریت شهر شاهین‌شهر به ضرر مردم تمام شد
خبرنگار و فعال اجتماعی گفت: اکثریت اعضای شورای شاهین‌شهر که از جریان سیاسی اصلاح‌طلبان هستند، باید مسؤولیت بی‌تدبیرهای خود را مدیریت شهری بپذیرند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال اجتماعی طی یادداشتی با نام «ناکارآمدی اصلاح‌طلبان در مدیریت شهر شاهین‌شهر به ضرر مردم تمام شد» آورده است؛ در حقیقت، فصل عوض کردن نام‌ها هم به پایان رسیده و مردم جامعه انتظار دارند که در ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامی ـ که راه را برای به روزتر شدن و بهبود عملکردها نیز باز می‌کند و نشان از ثبات جمهوری اسلامی دارد ـ احزاب و تشکل‌های سیاسی (اصلاح طلب-اصولگرا-عتدال) نیز با تغییر رویه و روش‌های پیشین خود که خیلی در بهبود وضعیت کشور و مردم چاره‌ساز نبوده است، طرحی نو دراندازند.

پاسخ‌گویی احزاب در قبال اقدامات، عملکرد و آنچه در عرصه اجرا و تقنین از خود بجای گذاشته‌اند ازجمله موضوعات مهمی است که در سالیان اخیر به‌هیچ‌عنوان شاهد آن نبوده‌ایم، لذا این بی‌اعتنایی مردم به احزاب و انتظار آنان برای تغییر روش‌ها و رویه‌ها که دیگر حتی با «تکرار می‌کنم» ها هم راهی به بهبود نخواهد یافت و حتی تلاش بخشی از احزاب برای تحریک بدنه سنتی خود را هم ناکام خواهد گذاشت نیازمند اقدام جدی است.

مردم شاهین‌شهر از اعضای شورای شهر انتظار دارند که هر حزب، جناح، جریان سیاسی و دسته و گروهی که سکان هدایت امور شهر را بر عهده دارد، به‌جای تلاش برای نشاندن اعضای خود بر کرسی‌ها و بهره‌برداری‌های سیاسی از جایگاهی که به دست آورده‌اند، اول از همه به فکر رفع شهر و مردم باشند و در جهت بهبود وضعیت نسبت به گذشته‌ای که آن گروه در رأس امور نبوده‌اند، بهبود و اقدامی محسوس را شاهد باشند.

مردم شاهین‌شهر انتظار داشتند که احزاب و جریانات سیاسی پس از کسب رأی، آنان را فراموش نکنند و به بدنه هوادار خود وفادار بمانند. به‌نحوی‌که سیاست‌بازی و بازی‌های سیاسی پس از کسب آرای مردم، جای خود را به اندیشه ورزی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردم و کشور به‌منظور رفع مشکلات بدهد. چراکه دعواهای سیاسی و تسویه‌حساب جریانات با یکدیگر تنها حاصلش این است که مردم و کشور متضرر می‌شوند.

مردمی که به‌عنوان هوادار یک جریان سیاسی و حزبی در انتخاباتی به آن دسته یا ائتلاف رأی دادند، انتظار دارند کسانی که رأی آورده‌اند، بر عهد خود با مردم و به وعده‌هایی که داده‌اند صادق باشند و پایدار بمانند. اگر هم به هر دلیلی هر کدام از آن‌ها را نتوانستند برآورده کنند، به‌صراحت و با صداقت دلایل آن را به مردم شاهین‌شهر بگویند، چراکه مردم شاهین‌شهر مردمی با فرهنگ و با سواد هستند و حتماً این دلایل را خواهند پذیرفت.

اینکه افراد، سیاسیون و احزاب پس از کسب رأی و ناتوانی در اجرای وعده‌های انتخاباتی‌شان به کل منکر آنچه گفته‌اند و قول داده‌اند بشوند، همین آسیبی است که امروز در مورد دسته‌جات و گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا و اعتدالیونی که با حمایت بخش‌هایی از این دو طیف سیاسی روی کار آمده‌اند صدق می‌کند و کار را به‌جایی رسانده است که بسیاری از مردم منتظر چیزی غیر از اصلاح‌طلب و اصولگرا هستند!

مردم شاهین‌شهر انتظار دارند مسئول در مقام خود پاسخگو باشد، نه اینکه وقتی نتوانست موضوعی را به نتیجه برساند، به‌جای عذرخواهی در نقش اپوزیسیون مسئولیتی که خود بر عهده دارد عمل کند و طلبکار کشور و جامعه هم بشود! این موضوع آسیب بزرگی است که چند وقتی است دامن‌گیر برخی مسئولان به‌خصوص در شورای شهر شاهین‌شهر شده و مردم را به‌شدت آزار می‌دهد.

انتظار مردم شاهین‌شهر این است که از یک نوجوان روستایی تا یک فرد به‌اصطلاح خودخوانده «ژن خوب» در مقابل گرفتن مسئولیت‌ها و داشتن حقوق شهروندی یکی و یکسان باشند، اینکه در هر دوره‌ای آقازاده‌ای بر سایر جوانان، تحصیل‌کرده‌ها، دانشگاهیان و… از امتیاز ویژه‌تری برخوردار باشد، پذیرفته نیست و همین مسئله یکی از موضوعات بسیار مهم در ارتباط با اقداماتی است که جریانات سیاسی برای جلوگیری از چنین مباحثی انجام می‌دادند و نداده‌اند.

اینکه مردم از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، اعتدالیون و اعتدالی‌ها، تندروها و تندروی‌ها، سنتی‌ها و «تکرارها» خسته شده‌اند را باید تنها در عملکرد به‌جای مانده از آن‌ها جست. مردمی که انتظار دارند وقتی کشوری ۸ درصد منابع جهان را دارد و یک درصد جمعیت دنیا را، به همان اندازه از این مواهب خدادادی برخوردار بشوند و تنها عده‌ای خاص که متشکل از بخشی از خانواده‌ها هستند، برخوردار نباشند و دیگران غیر برخوردار.

اکثریت غالب شورای شهر شاهین‌شهر امروز از جریان سیاسی اصلاح‌طلب گرفته است که در غالب ائتلاف‌های مختلف در سال ۹۶ توانستند به شورای شهر شاهین‌شهر ورود پیدا کنند. به همین جهت مهم‌ترین سهم وضعیت فعلی را باید از چشم جریان اصلاح‌طلب دانست.

برای نمونه در این دوره پنجم شورای شهر شاهین‌شهر تاکنون شاهد تغییر دو شهردار بوده‌ایم. شورای دوره پنجم شهر شاهین‌شهر که هفت نفر عضو دارد. هم‌اکنون در غالب دو ائتلاف چهار و سه نفره فعالیت می‌کنند.

 ائتلافی که در همان سال اول دوره پنجم شورای شهر شاهین‌شهر شکل گرفت و همه آن‌ها از جریان سیاسی اصلاحات بودند آقایان علی فتحی، مهرداد مختاری، اسماعیل فرهادی و علیرضا جهانگیری بود و چون اکثریت را در دست داشتند مهرداد مختاری به‌عنوان رئیس شورای شهر و عیسی بهمنی را به‌عنوان شهردار انتخاب کردند و بعد از اتمام ریاست مهرداد مختاری برای سال دوم علی فتحی انتخاب شد و عیسی بهمنی که از چهره‌های نزدیک به جریان سیاسی اصولگرا بود، توسط همین اکثریت جریان اصلاح‌طلب شورای شهر شاهین‌شهر شهردار شد اما پس از مدتی به خاطر بالا گرفتن اختلافات نتوانست با اعضای شورای شهر شاهین‌شهر ادامه همکاری دهد و مجبور به استعفا شد و حمید عشقی معاون سابق توسعه و پشتیبانی شهرداری شاهین‌شهر بعد از استعفا عیسی بهمنی به‌عنوان شهردار انتخاب شد.

 اما در پی تخلف علی فتحی در خصوص مداخله در معامله با شهرداری عضویت وی توسط فرماندار سابق شهرستان شاهین‌شهر و میمه در شورای شهر شاهین‌شهر به حالت تعلیق درآمد و با جایگزینی عضو علی‌البدل نرگس السادت موسوی به‌جای علی فتحی ائتلاف اکثریت شورا به دست حسین ابراهیمی ناغانی، سجاد قهرمانی فرد، پرستو جهانگیری و نرگس السادات موسوی افتاد و در همان روز اعلام حکم تعلیق علی فتحی از شورای شهر شاهین‌شهر ائتلافی که اکثریت را به دست آورده بود، از میان خود حسین ابراهیمی ناغانی را به ریاست شورا برگزیدند.

ائتلاف چهار نفره اکثریت شامل (حسین ابراهیمی ناغانی، سجاد قهرمانی فرد، پرستو جهانگیری و نرگس السادت موسوی) که همه آن‌ها از چهره‌های نزدیک به جریان اصلاح‌طلب بودند به‌جز خانم نرگس السادات موسوی که چهره‌ای نزدیک به جریان سیاسی اصولگرا داشت. پله به پله دست به تغییرات زدند.

و زمانی که ائتلاف برتر شورای شهر شاهین‌شهر (آقایان حسین ابراهیمی ناغانی، سجاد قهرمانی فرد و خانم‌ها نرگس السادات موسوی و پرستو جهانگیری) مشاهده کردند که حمید عشقی نمی‌تواند تأمین کنند منافع آن‌ها باشد، هفته گذشته ۸ مرداد ۹۸ با فراخواندن وی در یک‌صد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر جهت پاسخ به ابهامات و سؤالات مطرح‌شده چون‌که نتوانستند برای استیضاح شهردار یک رأی دیگر را به سمت خود جذب کنند تا ۵ رأی لازم را داشته باشند. با حربه سیاست در خصوص محل سکونت وی به دلیل تبصره ۴ بند یک ماده ۸۰ و ماده ۹۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب یکم خردادماه ۱۳۷۵ صلاحیت وی جهت تصدی شهرداری شاهین‌شهر از سوی ائتلاف اکثریت احراز نشد و رأی بر برکنار او دادند.

به‌نوعی حمید عشقی قربانی سهم خواهی اعضای شورای شهر شاهین‌شهر شد هرچند اقدام به برکنار او تاکنون از سوی کمیته تطبیق تائید نشده است اما همان‌طور که قبلاً هم طی یادداشتی اعلام کردیم؛ بر این اعتقاد هستیم که حتی اگر کمیته تطبیق شهرستان شاهین‌شهر و میمه رأی بر ماندن آقای حمید عشقی در شهرداری شاهین‌شهر بدهد، باز آقای حمید عشقی کار سختی برای ادامه فعالیت در شهرداری شاهین‌شهر در پیش رو خواهد داشت؟ چراکه چهار نفر از اعضای هفت نفره شورای شهر شاهین‌شهر مخالفت خود را با وی علناً اعلام کرده‌اند.

خلاصه مهره‌های جریان سیاسی اصلاح‌طلب در شورای شهر شاهین‌شهر در همان شب رأی بر برکنار حمید عشقی شهردار شاهین‌شهر در حوزه عدم اخلاق برای همه دیگر سنگ تمام گذاشتند و با عناوین متخلف در حضور اصحاب رسانه همدیگر را متهم کردند و ناکارآمدی اصلاح‌طلبان در مدیریت شهر شاهین‌شهر هرروز که می‌گذرد به ضرر مردم تمام می‌شود.

متأسفانه در این میان برخی از جریانات انقلابی شهر شاهین‌شهر به‌جای پرداختن به رسالت اصلی خویش که همان مطالبه گری می‌باشد. بازی برخی از مهره‌های جریان سیاسی اصلاح‌طلب که دارای تفکرات غربی و لیبرالی هستند را خوردند و هنوز که هنوز هست، دارند از خط و خطوط آن‌ها پیروی می‌کنند؛ که اگر هر چه زودتر به دامان انقلاب برنگردند باید فاتحه آن‌ها را خواند.

در پایان؛ موضوعات حزبی را باید بیرون انداخت و تنها راه اقتدار و پیشرفت شاهین‌شهر وحدت تمام نیروهای انقلابی است، چراکه نه اصلاح‌طلب، نه اصول‌گرا و نه اعتدالی قدرت مطلق ادارۀ کشور به‌خصوص شهر شاهین‌شهر معروف به (ایران کوچک) را ندارند؛ و باید این جریانات سیاسی نزاع را کنار بگذارند و همدیگر را خنثی نکنند تا بتوانیم در این شرایط بحرانی با آرامش مسیر انقلاب اسلامی را با شکوه و عزت ادامه بدهیم.

به‌عنوان یک خبرنگار تأکید می‌کنم؛ تنها گفتمانی که می‌تواند شاهین‌شهر را از این عقب‌افتادگی و وضعیت کنونی نجات دهد، گفتمان انقلابی است نه غربی-شرقی و شورای دوره پنجم شهر شاهین‌شهر باید درس عبرتی باشد برای همه مردم شاهین‌شهر که اعتماد کردن به جریان‌های سیاسی که در بالا به آن‌ها اشاره شد کار اشتباهی است و پیشرفت شاهین‌شهر در گرو ابتدا داشتن بصیرت در انتخاب نیروهای انقلابی و دلسوز است. همان مسئله مهمی که سالیان متولی است مقام معظم رهبری بر روی آن تأکید(من انقلابی ام-من دیپلمات نیستم) دارند.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۱۲
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی