پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
نجات کودکان کار از زیرزمین اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه
مأموران آتش‌نشانی شاهین‌شهر شب گذشته در یک اقدام عملیاتی کودکان کار را از زیرزمین اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه نجات دادند.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان به نقل از کانال جریان عدالت‌خواهی شاهین‌شهر، ظاهراً شب گذشته ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۹ در اتفاقی بهت برانگیز در خیابان فردوسی شاهین‌شهر و در محل اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه عده‌ای از شهروندان شاهین‌شهر متوجه فریاد کودکانی می‌شوند که از داخل این اداره، ملتمسانه درخواست کمک می‌کنند؟!

در ادامه ماجرا ظاهراً شهروندان با آتش‌نشانی و پلیس ۱۱۰ تماس حاصل می‌کنند، که پس از مراجعه‌ی مأموران آتش‌نشانی و بررسی محوطه‌ی بهزیستی و جستجو برای یافتن منشأ صدا متوجه می‌شوند که تعدادی کودکان کار در یک زیرزمین متروکه بدون نور و امکانات اولیه محبوس شده‌اند و علاوه بر قفل بودن درب زیرزمین یک خودرو نیز روی درب زیرزمین قرار داده‌شده که در ادامه با تلاش مأموران این کودکان را آزاد نموده و مشخص می‌شود که این‌ها همان کودکان کار سر چهارراه‌ها هستند.

 که توسط مأموران جمع‌آوری‌شده و تحویل اداره‌ی بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه شده‌اند و مسئولان بهزیستی نیز بدون حتی یک مراقب آن‌ها را رها کرده و در زیرزمین محبوس می‌کنند تا شاید با خاطری آسوده تعطیلی آخر هفته را در کنار خانواده خویش سپری نمایند!

نکته‌ی قابل‌توجه اینکه هیچ‌کس منکر آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده توسط کودکان کار در سطح شهر و ضرورت مدیریت اوضاع نابسامان چهارراه‌ها به خاطر حضور این کودکان و ظاهر ناخوشایند شهر نیست، اما آنچه مسلم است اینکه غالباً مسئولین عادت به انجام کارهای غیر کارشناسی و آسان‌تر دارند تا اینکه بخواهند به‌صورت صحیح و زیربنایی واقعاً اشکالات را رفع کنند!

شاید در این خطای فاحشی که اتفاق افتاده اداره‌ی بهزیستی توجیه بیاورد که ما مکانی برای نگهداری کودکان نداریم و شهر نیاز به تأسیس یک گرمخانه یا مکان‌هایی برای نگهداری کودکان کار و بی‌سرپرست دارد!

اما پاسخی که مشخص است اینکه شما خود عضو اصلی و متخصص کارگروه‌های رسیدگی به این موضوعات هستید و پیگیری و مطالبه‌ی ایجاد این مکان‌ها از وظایف اصلی شماست هر چند که قانون برخی از این وظایف را بر عهده‌ی شهرداری‌ها قرار داده باشد، بازهم این موضوع رافع مسئولیت شما نخواهد بود. همان‌گونه که رافع مسئولیت سایر مسئولین شهر نیست.

و جدای از بی‌کفایتی مسئولین مستقیم در این ماجرا، سایر مسئولینی که به‌صورت غیر کارشناسی و سطحی اقدام به انجام این‌گونه مصوبات می‌کنند باید پاسخگو باشند، فقط تصور کنید که شب گذشته برای یکی از این کودکان حادثه‌ای رخ می‌داد چه غوغایی در کشور می‌شد؟! شاید هر جای دنیا چنین اتفاقی رخ‌داده بود تا حالا چندین نفر تا سطح مسئولان استان برکنار و استعفا داده بودند!

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۱۵
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی