پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

جلال امینی فرد

يكشنبه, ۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵ ب.ظ
  • استان: اصفهان
  • حوزه انتخابیه: اصفهان
  • شعار انتخاباتی: اصفهان سبز با محوریت مردم در همه امور

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

جلال امینی فرد یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر روزمه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

رزومه:

دیپلم تجربی دبیرستان امام خمینی سال ۱۳۷۶

-کارشناس زراعت و اصلاحات نباتات دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان سال ۱۳۸۱

-کارشناس ارشد مهندسی بیوتکنولوژی کشاورزی دانشگاه پیام نور اصفهان سال ۱۳۹۱

سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

به نظر من مهمترین آسیب کارکردی مجلس تصویب قوانینی است که از روی هیجان و بدون کار کارشناسی در اثر بی اطلاع بودن تعداد زیادی از نمایندگان از اصل موضوع است. همچنین تعهد برخی نماینده‌ها به جناح‌های سیاسی یا اسپانسرهای مالی.

* مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

به نظر بنده نقش اولیه را مردم دارند که افراد متخصص و متعهد و متدین در هر حوزه را به مجلس بفرستند تا نماینده مردم علاوه بر خصوصیات فوق با جسارت و شهامت بتواند در قانون گذاری و نظارت مؤثر واقع شود و با محوریت مردم در همه امور قوانینی را مصوب نمایند که در جهت رضایت مردم جامعه و پیشبرد اهداف کلی کشور برای رسیدن به توسعه و عدالت گام باشد و از قدرت نظارت بر قوانین و عملکردها نهایت استفاده را ببرد.

* نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

به فرموده امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری؛ نمایندگان مجلس باید عصاره ملت باشند، در جامعه فعلی که اکثریت مردم با مشکلات معیشت و تورم و غیره درگیر هستند، می‌بایست نماینده هم در کنار مردم و از جنس مردم باشد تا بتواند قوانین شایسته ای را به تصویب برساند و به نظر بنده شفافیت یک نماینده بهترین اقدام می‌باشد.

* همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

از دیدگاه همکاری و همراهی مجلس را باید به گونه‌ای دید که در جهت حرکت به سوی رشد و توسعه کشور برای ایجاد عدالت بیشتر در بین اقشار مختلف جامعه است، لذا نباید به گونه‌ای باشد که بعد نظارتی مجلس را تضعیف کند و نمایندگان را از وظایف خود دور بسازد.

* مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

نماینده می‌بایست پس از اعتماد مردم و حضور در مجلس پاسخ اعتماد را بدهد، در این اتفاق مهم با مسئولیت پذیری و حضور فعال و پرتلاش و مصمم در به نتیجه رسیدن پیگیری‌ها محقق نخواهد شد و این جانب متعهد می‌گردد که این مهم حاصل شود.

* مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

نماینده مردمی عملاً نماینده‌ای خواهد بود که در زمان‌های که در مجلس حضور ندارد، در حوزه انتخابیه در میان مردم باشد و با حضور مستمر و فعال و دیدار با مردم در مساجد و مکان‌های عمومی علاوه بر دفاتر بتواند نیازهای به روز مردم را بسنجد و در جهت رفع آنها تمام تلاش را بنماید و این جانب متعهد می‌گردم که این مهم حاصل شود.

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

نماینده مردم از حوزه انتخابیه رأی می‌گیرد، اما در تصمیمات کلان کشور حضور می‌یابد لذا می‌طلبد که نماینده دارای دیدگاهی ملی به مسائل و تصویب قوانین داشته باشد و از این منظر قوانینی پیگیری می‌شود که باعث ایجاد عدالت بیشتر برای مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی باشد.

سوالات استانی:

* اصفهان بحرانی‌ترین وضعیت آبی در کشور را دارد، فرونشست، ایجاد کانون‌های گرد و غبار، کاهش تولیدات کشاورزی، افزایش بیماری‌های تنفسی و پوستی و… از عواقب فعلی این بحران است. به نظر شما برای حل بحران آب در این استان باید چه تدابیری اندیشیده شود. آیا کانال کشی آب از خلیج فارس و دریای عمان به اصفهان، به حل این معضل کمک می‌کند؟

انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان جهت استفاده صنایع است تا دیگر صنایع از آب شیرین و جاری موجود استفاده ننمایند، این جانب معتقدم از هر فرصت و امکان باید برای تقویت منابع آبی استان اصفهان استفاده کرد، اما این نکته قابل توجه است که انتقال آب از دریا نباید باعث ایجاد مشکلات بیشتر از جمله آلودگی هوا، افزایش جمعیت و مهاجرت و کم شدن سرانه فضای سبز و افزایش مصارف آب شرب و … شود.

به نظر این جانب برای تقویت حوضه‌های آبی داخل می‌بایست یک طرح ملی دیده شود، با اصلاح قوانین موجود در حوضه آب و کشاورزی باعث تحولات عظیم ایجاد گردد به این گونه که ابتدا در مدیریت منابع موجود و محل‌های مصرف بتوانیم آدرس‌های مصرف را بدانیم و بر اساس عدالت توزیع عادلانه آب موجود برای تمامی بهره برداران حوضه آبریز اتفاق بیفتد و در جهت تقویت حوضه آبریز زاینده رود طرح‌هایی مصوب و کارشناسی شده را به مرحله اجرا در آمده و بحث ساماندهی را به سرعت دنبال نمایم.

لذا باید از ایجاد اختلافات و سیاسی کاری پرهیز شود و طرح‌های حوضه آبریز را به صورت عملی برنامه ریزی نمائیم. از الگوی کشت کم آب بر و مکانیزاسیون کشاورزی نهایت استفاده شود. که تمامی مسائل مطرح شده را می‌بایست در کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی با حضور دولت و نمایندگان دغدغه مند و آشنا به مشکلات و مسائل کشاورزی، آب و زیست محیطی که دارای تخصص لازم هستند دنبال نمایم و نیت این جانب از حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور در کمیسیون آب و کشاورزی و پیگیری و نظارت در جهت رفع مشکلات خواهد بود و پیگیر تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه که دارای قدرت بیشتری در بحث نظارت باشد خواهم بود.

* بر اساس آمار، اصفهان پایین‌ترین رتبه هوای پاک در بین کلانشهرهای ایران را دارد. تدبیر شما برای حل معضل آلودگی هوا در اصفهان چیست؟

به نظر بنده اجرای کامل قانون هوای پاک، اجرای طرح‌های جایگزینی موتور سیکلت فرسوده و ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده و سپس شخصی، تقویت و حمایت از اسقاط خودروهای فرسوده و بدون جایگزین، اصلاح ماشین آلات صنعتی و به روز رسانی صنایع آلاینده، جلوگیری از توسعه صنایع آلاینده، انتقال صفوف آلاینده به شهرک‌های مناسب ایجاد شده، اصلاح دیدگاه حاکمیت که منابع مردم را بر منافع خود ارجحیت دهد و فکری برای نفس‌های مردم در فصول سرد سال بنماید، اصلاح وسایل خانگی که در آلودگی هوا مؤثر است و در نهایت جهت داشتن اصفهان سبز استفاده از الگوی محقق شده در دنیا و ایجاد شهری سبز با گفتمان و پویش اصفهان سبز.

* برنامه شما برای استفاده مضاعف از ظرفیت صنایع دستی استان چیست؟

با ایجاد شرایطی که گردشگران داخلی و خارجی به راحتی بتوانید از اصفهان نصف جهان و مواهب الهی و آثار تاریخی و فرهنگی و اجتماعی و صنایع دستی بهره مند شوند لذا این مهم نیاز به بازنگری در دیدگاه‌ها می‌باشد که پس از حضور در مجلس با برگزاری جلسات با علما، فضلا، نخبگان و اصناف و اقشار مختلف جامعه از جمله مسؤولان این مهم را به نتیجه مطلوب برسانیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۰۶
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی