پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا نریمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر تودشک کوهپایه با تاکید و توصیه بر رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا چیزی فراتر از توصیه‌های فردی برای خوب‌بودن است و این مفهوم متعالی، سبک خاصی در طراحی قوانین و آیین‌نامه‌ها برای اداره جامعه ارائه می‌دهد. تقوا یعنی خویشتن‌بانی، خودمراقبتی، خودمهاری و عمل به انگیزه‌های درونی، و نه مهار و انگیزه‌های بیرونی.

وی افزود:   یکی از موضوعات اصلی تمام علوم انسانی، روش انگیزه‌مندشدن انسان‌هاست. تقوا شکل خاصی از انگیزه‌مندشدن را به ما معرفی می‌کند که در آن، تشویق و تنبیه فوری کمتر به چشم می‌خورد.یک چهارم آیات قرآن درباره معاد است. فلسفه آیات معاد این است که انسان با نتایج فوری انگیزه‌مند نشود؛ وگرنه برای خدا سخت نبود که جهنم و بهشت را در جلوی چشم ما حاضر کند، آنگاه همه اطاعت می‌کردند و از هیچکس گناهی سر نمی‌زد، اما این کار را نکرد.

 

 وی با بیان اینکه مشایة الاربعین برای ما باز شده، این حرکتی که خداوند متعال راهش را در این زمان باز کرده و حکمت‌های فراوانی دارد. ادامه داد: بعضی از آن‌ها بُعد فردی برای سازندگی خود شخص دارد و بعضی از آن‌ها ابعاد مختلف اجتماعی دارد. اول سازندگی خود انسان، جا دارد که آدم فکر کند که این حرکت(اربعین حسینی) برای اینکه ما را بسازد چقدر مؤثر است؟ این سفری که مثلاً‌ ده روز به کربلا برویم و برگردیم این چه تأثیری در ما دارد؟ چه فوائدی برای ما دارد؟ این‌ها جای مطالعه دارد. یک ابعاد اجتماعی دارد، این بُعد اجتماعی از خانواده و محله و شهر شروع می‌شود تا ابعاد بین‌المللی و جهانی.

 

امام جمعه تودشک کوهپایه با بیان اینکه عاشورا نقطه کانونى تقابل نور با ظلمات براى رفع حجاب حاکمیت طاغوت است و «زیارت» ماهیةً اتصال عقلى و قلبى به این استراتژى و امتداد آن تا ظهور امام زمان عجل الله فرجه الشریف یعنى تجلى تام و تمام استراتژى عاشوراى حسینى است. تصریح کرد: بسیاری از ما شاید هنوز عظمت زیارت را متوجه نشده‌ایم. اگر بخواهیم از عظمت زیارت درکى و دریافتى داشته باشیم به این موارد تاکید شده نگاهی داشته باشیم.

وی با بیان فضایل زائر حسینی، خاطرنشان ساخت: ۱- به هرگام حسنه‌ای برای زائر نوشته می‌شود. ۲- در هرگام گناهی از گناهانش محو و پاک می‌شود.۳- وقتی به حائر حسینی رسید، خدا او را در زمره‌ نجات‌یافتگان ماندگار و پیروزمندان به آرزو رسیده می‌نویسد.۴- پس از زیارت از جمله‌ رستگاران قرار خواهد گرفت.۵- رسول‌خدا(ص) بر او سلام و پیام می‌فرستد.۶- از قول رسول‌خدا(ص) به او وعده داد می‌شود که کارت را از نو شروع کن که همه‌ گناهان گذشته‌ات آمرزیده شد.۷- در نخستین گام گناهانش آمرزیده می‌شود.۸- به ازای هر قدم که بر‌می‌دارد پاک و پاک‌تر می‌شود.۹- خداوند او را خطاب قرار می‌دهد و با او مناجات می‌کند.۱۰- دعا، درخواست و حاجت او از جانب خدا برآورده می‌شود.۱۱- به ازای هر گامی که برمی‌دارد و می‌گذارد ثواب آزادی یک برده از فرزندان اسماعیل نبی برایش نوشته می‌شود.۱۲- به ازای هر گام هزار درجه بر او افزوده می‌شود و بالا می‌رود.۱۳- وقتی به کربلا رسید خدا دو فرشته را موکل زائر پیاده می‌کند تا اگر سخن خیری گفت برایش بنویسند و حرف‌های دیگری که می‌زند نوشته نمی‌شود.۱۴- موقع بازگشت از زیارت، فرشتگان با او وداع می‌کنند.۱۵- او در میان حزب خدا، حزب رسول‌خدا و حزب اهل‌بیت رسول‌خدا قرار می‌گیرد.۱۶- نه آتش دوزخ را به چشم می‌بیند و نه آتش طمعی به سوزاندن او خواهد داشت.

 

حجت الاسلام نریمانی گفت: هرچند همه زیارت‌ها فوق‌العاده هستند اما در بین زیارات، زیارت اربعین از جایگاه ویژه‌اى برخوردار است و این تعجب‌آور است که تعداد روایات درباره زیارت اربعین اندک است اما با این حال زیارت اربعین قرن‌هاست که سیره مستمره بزرگان شیعه بوده است. پس دعوت، حقیقت و توجهى خاص در میان است. بنابراین در بین زیارات، زیارة الحسین علیه السلام و در بین زیارات الحسین علیه السلام، زیارت اربعین زیارتى ویژه است. اربعین ادامه عاشوراست و اگر عاشورا نبود، اربعین هم نبود.

وی اضافه کرد: آنچه در فهم راهبرد عاشورایى و اربعینى حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام مهم این است که ما در سیر این صیرورت تاریخى عظیم حضور و شراکت داشته باشیم و با اتصال اربعینى با جان شریف حضرت سید الشهداء علیه السلام، معیت و ثبات قدم صادقانه با حضرت ولیّ عصر- وارث، وصیّ و منتقم ثار الله- داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه های تودشک با تشریح ابعاد رخداد عظیم و جهانی اربعین ادامه داد:  ۱. حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی(اربعین یک حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی است. اربعین نسبتی وثیق با موضوع مهدویت و ماجرای نهضت جهانی اسلام و تاسیس تمدن اسلامی و توحیدی و الهی دارد.) ۲. رسانه بین‌المللی منحصر به فرد(این یک رسانه‌ی بین‌المللی منحصربه‌فرد برای جهانی‌سازی حماسه حسینی(ع) است. از پیش‌نیازهای ظهور منجی بشریت، آن است که امام حسین(ع) و حماسه حسینی(ع) را جهان بشناسد.) ۳. الفت بین مؤمنین(یکی دیگر از پیش‌نیازهای اصلی برای تحقق ظهور، الفت بین مؤمنین است. این سخن خود حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه است که اگر شیعیان ما دل‌هاشون بهم برسد و الفت قلبی بین آنها پیدا شود، دیری نخواهد شد که به دیدار ما نائل خواهند شد. مشایة الاربعین یک فرصت است.)۴. سازماندهی جهانی انصارالمهدی(عج) و تشکیل تمدن عظیم نوین اسلامی(سازماندهی جهانی انصارالمهدی(عج) است که این هم از کرامات سیدالشهدا(ع) است. اربعین اتصال دهنده‌ی ظرفیت‌های بی‌شمار ملت‌های اسلامی از غرب آسیا تا شمال آفریقاست و زمینه‌ساز تحقق نهایی امت اسلامی است. یعنی تشکیل تمدن عظیم نوین اسلامی)

وی با بیان پیامدهای قدرتی و هویتی اربعین، گفت: امروزه، ظرفیت‌ها و کارکردهای عظیم اربعین، ذهن بسیاری از اندیشمندان و رسانه‌های غربی را به خود جلب کرده است و دارای پیامدهای قدرتی، هویتی و اتحاد فراوان است.

حجت الاسلام نریمانی با بیان اینکه  حرکت اربعین با الگوگیری از حرکت امام حسین (ع) ناظر بر عزت‌طلبی و ذلت گریزی و نفی استکبار خارجی و استبداد داخلی است. گفت: حضور میلیونها نفر از مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی در این مراسم نشان می‌دهد که راهپیمایی اربعین ظرفیت تقریب مذاهب و خنثی کردن تبلیغات رسانه‌های بیگانه در اختلاف‌افکنی میان شیعیان و اهل تسنن را دارد.

 

 وی تاکید کرد: روند تامین امنیت ٢٠ میلیون زائر نشان می‌دهد که هرچه عوامل و زمینه‌های تامین امنیت بومی باشد به همان میزان ضریب، دوام و قوام آن نیز افزایش می یابد. از این رو، حضور نظامیان خارجی و پایگاههای امریکایی در منطقه بیش از اینکه باعث ثبات باشد به ناامنی دامن می زند و با وجود درگیری دولت عراق با تروریسم داعش توانمندی در حفظ امنیت ٢٠ میلیون زائر نشان می دهد که دولت و ملت عراق نیاز به قیم ندارد وخود قادر است. امنیت خود را تامین نماید.

 

حجت الاسلام نریمانی گفت: نمود جهانی و به نوعی تبلیغ اربعین در جامعه جهانی تأثیرگذار است. غرب با برجسته‌سازی گروه‌های تروریستی نظیر داعش وانمود می‌کرد اسلام در حال منزوی و مطرود شدن در جغرافیای خود است. اما راهپیمایی چند ده میلیونی اربعین در عراق، نشان داد که اسلام بالنده به شکلی توفنده در صحنه حضور دارد و در واقع اربعین به عنوان نماد استکبار ستیزی و درخشانترین مقاوت، علیه تیرگی های ناشی از فساد و ظلم، نه تنها در جهان اسلام، بلکه در سرتاسر گیتی همواره مطرح خواهد بود.

وی با مطرح کردن این پرسش که چرا رژیم صهیونیستی به «بازیگر دیوانه» تبدیل شده است؟ ادامه داد: تل‌آویو طی ۱۰ ماه اخیر نتوانست با راهبرد موثر «وحدت میدان‌ها» مقابله و زمینه توقف حملات مقاومت در جبهه‌های هفت‌گانه نبرد را فراهم کند.در چنین شرایطی نتانیاهو در سخت‌ترین شرایط داخلی برای جلب رضایت افکار عمومی و ارائه دستآورد قابل توجهی میدانی قرار دارد.اقدامات ماشین ترور اسرائیل و آمریکا پیش از این نیز خللی در روند فعالیت گروه‌های مقاومت ایجاد نکرد بلکه سبب افزایش توان آن‌ها در حوزه‌های مختلف شد.

امام جمعه تودشک تصریح کرد: صهیونیست‌ها علاوه بر افزایش شانس بقا در صحنه سیاسی منطقه غرب آسیا،چهار هدف راهبردی را دنبال می‌کنند.نخست کشیدن پای جمهوری اسلامی ایران به درگیری‌های شرق عربی و ایجاد معادله تقابل مستقیم میان تهران- تل‌آویو.دوم کسب امتیازهای راهبردی از غرب مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تحریم اتحادیه اروپا و افزایش کمک‌های مالی- تسلیحاتی.سوم ایجاد افتراق در راهبرد «وحدت میدان‌ها» و تغییر معادله تعمیم آتش‌بس غزّه به سایر جبهه‌های نبرد و در نهایت کسب دستاورد میدانی قابل توجه برای فروش به افکار عمومی.

وی متذکر شد: توقف جنگ در فلسطین وغزه خواسته جهانی است و این حق مسلم مسلمانان و جبهه مقاومت می باشد و اسرائیل بداند در سراشیبی نابودی و اضمحلال قرار گرفته و این امر با تحقق وعده صادق دوم در وقت مناسب محقق خواهد شد وبه لطف الهی و ایستادگی مردم آزاده شاهد نابودی اسرائیل خواهیم بود.

وی یادآور شد: بهترین هدیه برای گرامیداشت هفته دولت رای قاطع نمایندگان مردم به وزرای دولت چهارردهم هست یاد شهیدان باهنر و رجایی و رئیسی را گرامی می داریم و به عموم کارکنان دولت و کارمندان کشور هفته دولت و روز کارمند را تبریک عرض می نماییم.

 

حجت الاسلام نریمانی اظهار داشت: این رای اعتماد کامل و نادیده گرفتن و اغماض از برخی نقدهای جدی به چهار تا شش نفر از اعضای پیشنهادی حکایت از روحیه تعاملی حاکم برمجلس دوازدهم است که اکثریت قریب به تمام آن از جبهه انقلابی ( موسوم به اصولگرایی) هستند.

وی تاکید کرد: تک تک اعضای دولت چهاردهم موظفند از امروز با روحیه جهادی و انقلابی راه شهید رئیسی را دنبال کرده و قوت های دولت سیزدهم را تقویت و تداوم ببخشند و ضعفهای آن را اصلاح کرده و خدمت خود را باسرعت و دقت آغاز کرده و ادامه دهند.

وی خاطرنشان ساخت: یکی ازویژگی های - تقریبا منحصر بفرد- شهید رییسی پرهیز از حاشیه ها بود و اعضای دولت ایشان هم تحت تاثیر همین روحیه،تاحدود زیادی ازحواشی پرهیز کردند.

امام جمعه تودشک کوهپیایه گفت: نهاد امامت جمعه ضمن تشکر از رییس جمهور و دولت چهاردهم و رییس مجلس و وکلای مجلس دوازدهم،وظیفه خود را در امتداد مشی و منش رهبرحکیم انقلاب اسلامی،" دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه " می داند و از دولت محترم انتظار توجه روز افزون در تشخیص اولویتهای مردم و حرکت بر منوال نورانی خدمت به محرومان و عموم مردم و کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی در داخل کشور و اقدام هوشمندانه و قاطعانه و حکیمانه در سیاست خارجی خصوصا در تقویت گفتمان و جبهه مقاومت و مبارزه و مقابله با رژیم جعلی و آمریکای جهانخوار را دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۶/۰۵
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی