پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۱۵ مطلب در شهریور ۱۴۰۳ ثبت شده است

ساختمان دهیاری روستای کلهرود پس از 12 سال افتتاح شد

 

  فرماندار شاهین شهر و میمه گفت:   ساختمان دهیاری روستای کلهرود پس از ۱۲ سال افتتاح شد.

 

سیدمحمدرضا کاظمی طبا امروز در حاشیه افتتاح و بازدید مهران زینلیان معاون عمرانی استانداری اصفهان از چند پروژه عمرانی در سطح شهرستان شاهین شهر و میمه با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام حسن عسکری(ع) در گفت و گو با رسانه خبری صدای جویا ، اظهار کرد: در شهرستان شاهین شهر و میمه بیش از ۳۰ پروژه با ارزش بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح و در مدار خدمت‌رسانی به مردم قرار گرفته است.

وی با اشاره به افتتاح مدرسه یِ خیرساز زنده یاد شاهرجبیان گرگاب،افزود: این مدرسه یِ ۱۲ کلاسه که با کارفرمایی فرزند خیر زنده یاد محمدرضا شاهرجبیان در مساحتی با زیربنای ۱۱۲۷ متر مربع و شامل فضاهای آموزشی، اداری و رفاهی با اعتباری بالغ بر ۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال، در هسته مجموعه مسکونی و به دور از خیابان پرتردد و اصلی شهر، احداث گردیده و از مهرماه سال جاری پذیرای دانش آموزان پسر دوره ی اول متوسطه خواهد بود.

فرماندار شاهین شهر و میمه با اشاره به آیین افتتاح بلوار شیخ بهایی شاهین شهر و میدان شهدای خدمت،تصریح کرد: این خیابان با طول مسیر ۹۰۰ متر و عرض مسیر ۵۲ متر و ۶/۳۰۰ متر طول جدول گذاری و مساحت آسفالت ۲۰۰۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر هفتاد و پنجاه میلیارد تومان، جهت اتصال خیابان شیخ بهایی به خیابان ۹ دی به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح استخر شهرک شهید محمد منتظری، مزین به نام سید الشهدای خدمت؛ حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ادامه داد: این پروژه با مساحت ۳۰۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال و فضایی شامل: استخر، کافی شاپ، سالن بدنسازی، سرویس های بهداشتی، ساختمان اداری و... به بهره‌برداری رسید.

کاظمی طباء از افتتاح خیابان حاج علی منتظری روستای جهادآباد سخن گفت و بیان داشت: این خیابان به طول ۳۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۹۳۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال در راستای خدمت رسانی به مردم و دسترسی ایمن و مناسب جهت تردد به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان افتتاح و بهره برداری از دهیاری روستای کلهرود پس از ۱۲ سال، گفت: ساختمان دهیاری روستای کلهرود با مساحت زیربنای ۹۰۰ متر مربع یک فضای مناسب اداری خدماتی، جهت خدمت رسانی به مردم شریف روستا و با اعتبار بالغ بر ۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال به بهره برداری رسیده است. این ساختمان از سال ۱۳۹۲ در مرحله سفتکاری رها شده بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۰۳ ، ۲۲:۵۲
آقای جویا

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از اصفهان، رضا صالح پژوه خبرنگار و فعال رسانه ای با انتشار یادداشتی با عنوان«رسانه ها و قصه زن ملانصرالدین از نگاه مدیران شهری اصفهان» با اشاره به نشست خبری علی قاسم زاده شهردار اصفهان آورده است: پیش از این مدیران و کارشناسان شهری معتقد بودند شهرها زنده هستند و نفس می کشند، یعنی این که شهرها پا به پای شهروندانشان رشد می کنند، توسعه می یابند، افسرده می شوند و ...!

 

 

 اما حالا باید گفت شهرها نه تنها نفس می کشند، که چموش هم شده اند و خروج آن ها از خرک قاعده با سرعتی که در پیشرفت و توسعه دارند، نه تنها به خودشان که به شهروندانشان نیز لطمه می زند و به نوعی باید از زحمات مدیران ادوار شهری اصفهان تشکر کرد که این شهر بر هامون نهاده هنوز از خرک قاعده خارج نشده که نشان می دهد با وضعیت اقتصادی نامراد کشور، در همین حد نگه داشتن شهرها نیز متحمل سختی های زیادی است.
 ولی با توجه به شعارهایی که روزهای ابتدایی تصدی شهر توسط مدیران فعلی بیان شد، شهروندان امروز سئوالاتی در ذهن دارند که بیشتر نشان از خروج این مدیران انتخابی و انتصابی از ریل اهداف و شعارعایشان دارد.
 لذا از آنجا که معمولا در جلسات خبری به دلیل انبوه سئوالات ایجاد شده در ذهن خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی جامعه، حتی اگر نوبت به خبرنگار این رسانه جهت پرسش سئوال از شهردار اصفهان هم برسد، تنها می شود یک یا دو سئوال مطرح کرد، این پایگاه خبری تصمیم برآن گرفت تا سئوالات شکل گرفته در ذهن مخاطبین را منتشر تا مدیران شهری چنانچه صلاح دانستند، در زمان مقتضی به آن پاسخ دهند.

سئوال اول: آقای شهردار آیا این حقیقت دارد که یکی از مدیران سابق مناطق شهرداری در مجروح کردن با چاقو (اقدام به قتل عمد) یکی از کارمندان آن منطقه دخیل بوده است؟
 بعد از این اتفاق آن مدیر منطقه به کانادا سفر کرد و همان روز که این موضوع مطرح شد، سخنگوی شورای شهر دخالت این مدیر شهری در این اقدام را انکار کرد و از بازگشت وی به ایران خبر داد،(این اتفاق هم افتاد اما برای زمان کوتاهی) اما پیش از آنکه حکم قطعی دادگاه موید خلاف نظر سخنگوی شورای شهر به عنوان دخالت مدیر منطقه در این فقره محرز و محکومیت قضایی برای وی در نظر گرفته شود، وی دوباره به کانادا رفت؟
 البته ظاهرا بعد از اقرار صریح متهم به اقدام به قتل عمد کارمند آن منطقه شهری با اطلاع مدیر سابق آن منطقه، به اصرار برخی متنفذین شهری برای ضارب وثیقه گذاشته می شود، اما شنیده شده او به همین حد هم بسنده نکرده و در اقدامی یک وکیل را به قتل می رساند و مجددا راهی زندان می شود.
 آیا مدیر منطقه الان در ایران مقیم است یا در کشوری مثل کانادا؟

 سئوال دوم: ابتدای دوره مدیریت فعلی شهری، شما مدعی صدور پروانه ساختمانی نهایتا ظرف ۱۵ روز و آن هم از درون خانه در قالب طرح هایی همچون سرای ۱۰ و سرای ۸ شدید، اکنون این طرح ها در چه مرحله ای هستند؟
 چون شهروندان به خاطر دارند که در مقطعی سخنگوی جوان شورای شهر اصفهان این طرح ها را نجات بخش مدیریت شهری از دست دلالان و واسطه ها بیان کرد و مردم دلخوش به این وعده ها شدند، اما ظاهرا اکنون از اجرای آن ها خبری نیست!

سئوال سوم: بودجه ساخت روگذر صاحب روضات چقدر بود؟
 مشکل بوجود آمده از کجا و چگونه آغاز شد؟
 شما و معاونتان در رادیو مدعی شدید که بار خودرویی که به پل اصابت کرد، غیر استاندارد بوده است، اگر این ادعا درست است پس چرا کمتر از یکهفته دوباره این اتفاق برای یک خودرو دیگر تکرار شد و یا این که چرا مجبور شدید آسفالت زیر پل را تراشیده تا ارتفاع بیشتر شود؟

 برنامه شما برای جلوگیری از انباشت آب باران در این نقطه از بزرگراه چیست؟
 آیا برای خطرات احتمالی این نقطه که خودروها کاهش ناگهانی سرعت می دهند و امکان تصاوف بوجود می آید پیش بینی داشته اید؟

سئوال چهارم: آیا وضعیت تردد خودروها و ترافیک شهر به ویژه در خیابان های مرکزی مانند آمادگاه، شمس آبادی، طالقانی ، شیخ بهایی، فردوسی ، چهارباغ پایین ، چهارباغ خواجو و ... از نظر خودتان مورد قبول است؟

سئوال پنجم: آقای شهردار شعارهای شما از ابتدای حضورتان به عنوان شهردار در اصفهان، مبتنی بر توسعه رفتارهای مشارکتی شهروندان و ارتقای سطح فرهنگ شهر بود، حتی برای آن واژه ای تحت عنوان شهری با توسعه "اسماء الله" برگزیدید ، آیا به اهداف خود رسیدید؟

 آقای شهردار انتصاب افراد بی تخصص در حوزه فرهنگی شهر که حوزه ای مهم و حساس بوده و مورد توجه علما، کارشناسان ، فرهنگ پژوهان و هنردوستان و هنرمندان است را چگونه توجیه می کنید؟
 البته در این خصوص آن دسته از اعضای شورای شهر که روزانه امور جاری خود را با اموری همچون دخالت در عزل و نصب ها گره زده اند نیز باید پاسخ دهند.

سئوال ششم: عواید طرح حذف یک روز هفته در موضوع جمع آوری زباله برای شهر چه بود و چقدر در این زمینه توفیق داشتید؟
 آیا واخر هفته وضعیت اسفبار انباشت زباله در سر کوچه و خیابان های شهر را دیده اید؟

سئوال هفتم: در ابتدای حضورتان در شهرداری اصفهان در یک نشست خبری مدعی شدید حدود ۱۲ نفر از کارکنان متخلف شهرداری دستگیر و برای آن ها پرونده قضایی تشکیل شده است، فرجام آن عده به کجا رسید و آیا محکوم شدند؟ تبرئه شدند؟ قرار منع پیگرد برای آنان صادر شد؟ بالاخره چه شد؟
 آیا اعلام خبر نتیجه آن پرونده اهمیتی کمتر از اعلام خبر تشکیل آن پرونده داشت که دیگر در رسانه های وابسته به مدیریت شهری اصفهان هیچ حرف و سخنی در این باره نشد؟

سئوال هشتم: آقای شهردار بارها در این دوران شما از واژه فرهنگ سازی و لزوم جدیت رسانه ها در این زمینه سخن به میان آورده اید و حتی یکی دوبار نیز از رسانه ها بخاطر عدم توفیق در فرهنگ سازی (آنچه مد نظر شما بوده است) انتقاد کردید، در حالی که سهم سازمان فرهنگی شهرداری تحت امرتان از بودجه سال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بوده که نه تنها فرهنگ شهر اصفهان، که می تواند فرهنگ نسل های آتی اصفهان را نیز متحول سازد، این بودجه غیر از بودجه روابط عمومی و مدیریت رسانه هایی همچون خبرگزاری ایمنا، روزنامه اصفهان زیبا، رادیو ، تلویزیون مرکز صدا و سیمای استان اصفهان ، شبکه های متعدد مجازی و تیم تخصصی تولید محتوای شماست.
 لطفا شما بفرمایید در زمینه فرهنگ سازی شهری با این همه امکانات چه کردید؟ 
در پایان باید بگویم که مثل ما رسانه ها مثل زن ملانصرالدین شده است.

روزی ملا نصرالدین داشت زن خود را کتک می زد، یکی به او رسید و گفت : چرا او را می زنی؟
ملانصرالدین گفت: پول که ندارم برایش رخت و لباس و غذا و خوراک خوب بخرم، وسعم هم که نمی رسد او را به سفر ببرم، خانه و اسب و استر و ... هم که برایش فراهم نکرده ام تا در رفاه باشد، اگر او را کتک نزنم از کجا بفهمد من شوهرش هستم؟! 
ظاهرا برخی مسئولان هم می خواهند با انداختن توپ در میدان رسانه آن ها را از یاد نبریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۰۳ ، ۲۲:۵۱
آقای جویا

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از اصفهان، محمد حاجیان پیش‌از ظهر امروز سه‌شنبه بیستم شهریور در نشست خبری تعدادی از کمیته‌های کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان اظهار کرد: این کنگره در آبان سال جاری برگزار می‌شود، هرچند بیش از یک سال است که کار کنگره آغاز شده اما جلسه بیست‌وپنجم آبان اجلاس نهایی است.

 

وی با بیان اینکه در این کنگره ۲۳ کمیته داریم که در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده و اقدامات مؤثری را داشته‌اند، افزود: کنگره یک راهبرد و رویداد جامع فرهنگی‌تحول‌آفرین در عرصه‌های متناسب با نیازمندی‌های جامعه است که این نیازها بر حسب نظریه‌های کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و دیگر عرصه‌ها احصا شده‌است.

دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان با اعلام اینکه سرگذشت‌پژوهی یکی از محورها و راهبردهای کنگره است، خاطرنشان کرد: در دین‌اسلام‌آموزه‌های قوی داریم که برگرفته از کربلا و عاشورا است، بر این‌اساس جوانانمان نیازمند الگوهای موفق هستند.

حاجیان با اعلام اینکه در سطح استان ۲۴ هزار شهید داریم که اطلاعات آن‌ها در یک‌بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شده است، عنوان کرد: ۱۳ هزار وصیت‌نامه جمع‌آوری و ۲۲ هزار عکس نیز بازسازی شده است، همچنین در این‌مدت از حدود ۲۰ هزار خانواده شهید سرکشی و ۱۰ هزار یادواره شده در سطح استان با حضور پرشور مردم برگزار شده است.

وی اظهار کرد: ۱۳۶ کتاب در قالب‌های روایت، رمان و داستان‌پردازی آماده است، همچنین پویش کتابخوانی و ارائه خدمات به نیابت از شهدا از دیگر اقدامات انجام شده است؛ از سویی حدود ۸۵۰۰ بسته معیشتی به نام شهدا توزیع شده و ۴۵۰۰ اعزام به اردوهای راهیان پیشرفت و ۱۰ هزار اعزام به اردوهای فرهنگی نیز داشته‌ایم.

دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان عنوان کرد: ۵۰۰ مورد نام‌گذاری معابر، اماکن و ادارات به نام شهدا، ساخت ۱۳۷ تندیس از شهدای شاخص استان، هم‌نشینی و مصاحبه دانش‌آموزان با خانواده شهدا و تنظیم ۱۲ هزار دانشنامه و فضاسازی شهری از دیگر اقدامات انجام شده برای کنگره ملی شهدای استان است.

حاجیان بیان کرد: در سطح استان ۹۶ خانواده ۳ شهیدی، ۱۳ خانواده ۴ شهیدی، ۱۳۳۴ خانواده ۲ شهیدی، ۵ خانواده ۵ شهیدی، ۳ خانواده ۶ شهیدی و یک خانواده ۷ شهیدی در استان داریم (که‌تنها خانواده ۷ شهیدی کشور است)، همچنین ۶ مدرسه داریم که دارای حداقل ۱۰۰ شهید محصل است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان ۱۰۱۴ جانباز ۷۰ درصد، ۱۱۵ شهید مدافع حرم و ۸۵۹ شهید امنیت داریم؛ همچنین کاشان ۱۸۰۰ شهید، لنجان ۱۳۰۰ شهید، شهرضا ۱۲۵ شهید، شاهین‌شهر و برخوار و میمه ۱۱۵۰ شهید، فریدن هزار و شرق اصفهان نیز هزار شهید داشته است.

دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان با اشاره به رویکردها و راهبردهای کنگره اظهار کرد: راهبردهای این کنگره شامل مردمی برگزار کردن کنگره، اثرگذاری، حل مشکل و امیدآفرینی است، همچنین رویکردهای اصلی کنگره سرگذشت پژوهی، انتقال یاد و پیام شهدا، برنامه‌های محرومیت‌زدایی برنامه‌های حمایتی و خدمتی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۰۳ ، ۲۲:۵۰
آقای جویا

فرونشست اصفهان را نمی‌توان انکار کرد/عملیات عمرانی خط دوم مترو در ۱۶ ایستگاه فعال است

 

  شهردار اصفهان با بیان اینکه فرونشست زمین یک واقعیت است و نمی‌توان انکار کرد، گفت: در این دوره مدیریت شهری ۲ پژوهش علمی در زمینه فرونشست اصفهان انجام دادیم

 

 به گزارش رسانه خبری صدای جویا از اصفهان، علی قاسم زاده صبح چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه از دولت جدید انتظار داریم به خصوص در حوزه حمل و نقل شهری کمک کند، اظهار داشت: بسیاری از مسائل خارج از اختیار شهرداری است اما به عنوان یک مطالبه گر انتظار داریم به خصوص مساله آب اصفهان را در اولویت قرار دهند؛ خواسته ویژه ما از دولت آقای پزشکیان این است که به داد اصفهان برسند و مشکل حیاتی آب را برطرف کنند.

 

 وی با بیان اینکه مشکلات آب و محیط‌زیستی کماکان از گره‌ها و چالش‌های شهرداری اصفهان است، خاطرنشان کرد: از آغاز به کار این دوره مدیریت شهری بلافاصله بودجه و منابع برای حل این مشکلات به صورت زیرساختی پیش‌بینی شد اما هنوزم نگرانی همان است.

 فرونشست اصفهان را نمی‌توان انکار کرد

 شهردار اصفهان با بیان اینکه فرونشست زمین یک واقعیت است و نمی‌توان انکار کرد، ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری ۲ پژوهش علمی در زمینه فرونشست اصفهان انجام دادیم که طرح مطالعاتی اولیه برای مکان مند کردن فرونشست بود و اکنون دقیق می‌دانیم کدام مناطق درگیر فرونشست است و آنطور که می‌گفتند نباید نگران باشیم.

 قاسم زاده با بیان اینکه طبق پژوهش‌ها در جنوب شهر اصفهان مشکلی به لحاظ فرونشست ندارد، گفت: تا حدود محور مسجد سید زیاد نگرانی از بابت فرونشست وجود ندارد اما از این مقطع به بعد، آثار فرونشست خود را نشان می‌دهد و هر چه به سمت شمال شهر برویم ضریب فرونشست بیشتر می‌شود.

 وی ابراز داشت: پژوهش دوم درخصوص اقدامات و مداخلاتی بود که بتوان آسیب‌های فرونشستی را کاهش داد که بحمدالله به خروجی‌های خوبی رسیدیم هرچند که هیچکدام جز جریان دائمی زاینده رود و آبگیری بسترهای زیرزمینی برای کاهش خطر فرونشست اثربخش و حیاتی نیست.

 شهردار اصفهان اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در نقاطی که ابنیه های حساس وجود دارد به کمک میراث فرهنگی ورود کرده و آسیب‌ها را رفع کنیم.

 شبکه پساب یک ظرفیت حیاتی برای اصفهان است

 قاسم‌زاده با بیان اینکه هدف اصلی برنامه راهبردی ۱۴۱۰ شهرداری اصفهان رفع مشکلات زیست محیطی این دیار است، ابراز داشت: تقریباً بخش عمده بودجه ما با نگاه به همین مسائل زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا تخصیص یافته است.

 وی تصریح کرد: در حد استطاعت شهرداری به پروژه‌های انتقال آب، چه طرح انتقال آب دریای عمان و چه منابع آب جنوب استان اصفهان مشارکت و کمک کردیم.

 قاسم زاده ادامه داد: برای حفظ پنج هزار هکتار فضای سبز باغ شهر اصفهان تلاش کردیم با وجود خشکی زاینده رود، آن را زنده نگه داریم که پروژه تأمین پساب فاضلاب شهری و تصفیه ثانویه در حال انجام است.

 وی با بیان اینکه از سال گذشته ۱۰۰ کیلومتر حلقه پساب در حال احداث است و تا پایان امسال کامل می‌شود، خاطرنشان کرد: اصفهان اولین شهری خواهد بود که با پساب یا آب خاکستری فضای سبز خود را مدیریت و تاب آوری می‌کند اما امید ما این تست که زنده رود دوباره جاری شود.

 شهردار اصفهان تاکید کرد: شبکه پساب یک ظرفیت حیاتی برای حفظ بافت شهر اصفهان است که با استانداردسازی، این آب را در زمستان‌ها در مادی‌ها رها کنیم که باعث نشاط شهر شود و به تغذیه آبخوان کمک کند.

 عملیات عمرانی خط دوم مترو در ۱۶ ایستگاه فعال است

 قاسم زاده ابراز داشت: یکی از اتهامات من این است که چرا تمرکز روی قطار شهری و رینگ چهارم حفاظتی گذاشتی؟ این مهم به دلیل نگاه من به مساله محیط زیستی بوده است، می‌توانیم کار سطحی شعاری انجام دهیم اما به عنوان مدیریت شهری اصفهان وظیفه داریم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم که پاک‌ترین نوع حمل و نقل، مترو است.

 وی با بیان اینکه سرعت اجرای فعلی پروژه در خط دو مترو سابقه نداشته است، خاطرنشان کرد: هم اینک زیر این شهر ۱۶ ایستگاه در حال فعالیت عمرانی هستند به امید اینکه خط دو هر چه زودتر بهره برداری شود.

 شهردار اصفهان اضافه کرد: خط یک متروی اصفهان روزانه ۱۳۰ هزار مسافر جابه جا می‌کند در حالی که اگر اکنون خط یک مترو نبود در روز ۱۴۰ هزار ماشین تک سرنشین یا بیشتر باید در این مسیر تردد می‌کردند.

 به گفته وی، امسال بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای تکمیل خط دو مترو پیش بینی کردیم.

 پیش‌بینی یک هزار و ۴۷ پروژه عمرانی در سال ۱۴۰۳

 قاسم زاده با بیان اینکه ۳۴ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۳ مصوب شد، اظهار داشت: با توجه به بودجه پیش بینی شده ۷۰ درصد برای پروژه‌های عمرانی و ۳۰ درصد برای هزینه‌های جاری پیش بینی شده است.

 وی با اشاره به اینکه از ۷۰ درصد بودجه عمرانی، ۶۰ درصد به حوزه عمرانی حمل و نقل و ترافیک شهر اختصاص یافته است، افزود: در مجموع یک هزار و ۴۷ پروژه عمرانی در سال جاری برای شهر اصفهان پیش‌بینی شده که از این تعداد ۹۱ پروژه شاخص و بزرگ شهری بوده و ۱۵۲ طرح مهم منطقه‌ای و ۸۰۴ پروژه منطقه‌ای است که در بودجه سال جاری ردیف دارد و طبق یک برنامه ریزی باید در سال ۱۴۰۳ محقق شود.

 شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: از این یک هزار و ۴۷ پروژه، ۶۰۹ پروژه در حال اجرا و فعال بوده و ۱۶۴ پروژه در حال طراحی است؛ همچنین ۴۹ پروژه نیازمند تملک و ۳۰ طرح معطل الزامات و مطالعات اولیه است.

 قاسم زاده با بیان اینکه ۲۷ پروژه شهری در شش ماهه ابتدای سال به اتمام رسیده و ۴۱ پروژه هنوز شروع نشده است، ابراز داشت: سایر حوزه‌ها به ویژه در حوزه فرهنگی و نوسازی و بهسازی بافت تاریخی در جریان است.

 موافقت میراث فرهنگی با عبور خط دوم مترو از زیرگذر امام علی

 شهردار اصفهان اظهار داشت: عبور مترو از میدان امام علی (ع) (میدان عتیق) با توجه به اینکه چون تشریفات قانونی آن طی شده پروژه در حال احداث است. خط دوم مترو قرار بود از میدان نقش جهان عبور کند اما با مخالفت میراث فرهنگی و جمع بندی با این نهاد، عبور پروژه از زیرگذر میدان امام علی (ع) نهایی شد و میراث فرهنگی مجوز عبور خط دو مترو را از زیرگذر میدان امام علی (ع) صادر کرد.

 قاسم زاده در خصوص برنامه شهرداری اصفهان در حوزه گردشگری با بیان اینکه به شدت روی این مساله متمرکز هستیم، گفت: سعی کردیم که بهره‌وری فضاهای موجود را در ناژوان و صفه بالا ببریم.

 وی ادامه داد: پیگیر هستیم منظرگاه‌های اصفهان را توسعه دهیم و ظرفیت‌هایی در شهر وجود دارد که در حال برنامه‌ریزی برای فراهم کردن زیرساخت‌های آنها هستیم.

 گذر کمرزرین بخشی از هویت تاریخی اصفهان است

 شهردار اصفهان در پاسخ به خبرنگاری درخصوص حواشی ایجاد شده در گذر تاریخی کمر زرین، خاطرنشان کرد: در این محدوده پروژه عمرانی داشتیم اما به محض اینکه با علائم آثار تاریخی مواجه شدیم، پروژه از معاونت عمرانی به دفتر بهسازی و نوسازی شهرداری تحویل شد که با دانشگاه هنر وارد گفتگو و تیم کاوش در محل مستقر شدند.

 وی با اشاره به اینکه به دنبال توقف پروژه معبر مزاحمت‌هایی برای ساکنان آن محدوده ایجاد شده بود که طی مکاتباتی با دادستان خواستار بازگشت این معبر به حالت قبل شدند، افزود: گذر کمرزرین بخشی از هویت تاریخی ما است و دنبال این هستیم که کاری کنیم معبر باز شود اما محور تاریخی را نیز محفوظ نگه داریم.

 قاسم زاده با بیان اینکه ۲ هفته پیش طراحی معبر انجام شد، اضافه کرد: با حفظ اکتشافات به عنوان نشان تاریخی این محور، پیاده راه باز خواهد شد.

 پاسخ شهردار درخصوص تخریب مسجد کازرونی

 شهردار اصفهان در خصوص آخرین وضعیت مسجد کازرونی و رویکرد شهرداری در این باره، ابراز داشت: پروانه‌ای که صادر شده برای مرمت بوده است اما متأسفانه شبستان کامل تخریب شده است.

 قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: ماجرای مسجد کازرونی به نظر میراث منوط شده که یا میراثی بودن را آن تأیید کند یا اگر اعلام کند این مسجد میراثی و تاریخی نیست شهرداری مکلف است که مجوز صادر کند.

 وی در پاسخ یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه بین مردم و شهر اصفهان طلاق عاطفی را شاهد هستیم، اظهار داشت: از طرف شهرداری اصفهان بین مردم و شهر صیغه طلاقی جاری نشده است اگر مردم گلایه مندند بخشی از شهرداری و بخشی مربوط به مسائل اقتصادی کشور است اما تلاش کردیم با مردم صادق باشیم.

 شهردار اصفهان ادامه داد: عمده رنجش مردم از این است که گمان می‌کنند در گفت‌وگوها به عنوان شخصیت بالغ به حساب نمی‌آوریم درحالی که اگر با هم گفتگو کنیم تفاهم شکل می‌گیرد و در شهرداری اصفهان اعتقاد بنده این بود با مردم در تعامل باشم.

منبع: مهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۰۳ ، ۲۲:۴۹
آقای جویا

 

افزایش جهانی جمعیت «نیت‌ها»

 

  روزنامه‌نگار و نویسنده گفت: نه درس می‌خوانند، نه به دنبال شغل‌اند و نه مهارتی می‌آموزند، جوانانی که نه درس می‌خوانند، نه به دنبال شغل‌اند و نه مهارتی می‌آموزند، طی سال‌های اخیر به دلیل افزایش جهانی جمعیتشان با عنوان «نیت‌ها» (NEET) مشهور شده‌اند.

 

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از تهران، داریوش معمار روزنامه‌نگار و نویسنده با انتشار یادداشتی کوتاه با عنوان {افزایش جهانی جمعیتشان با عنوان «نیت‌ها»} به شرح زیر آورده است: نه درس می‌خوانند، نه به دنبال شغل‌اند و نه مهارتی می‌آموزند، جوانانی که نه درس می‌خوانند، نه به دنبال شغل‌اند و نه مهارتی می‌آموزند، طی سال‌های اخیر به دلیل افزایش جهانی جمعیتشان با عنوان «نیت‌ها» (NEET) مشهور شده‌اند.
نیت در تعریف جهانی به جوانانی گفته می‌شود که نه در فهرست آماری مشغول به تحصیل قرار دارند و نه در آمار شاغلان و مهارت‌آموزان جامعه محاسبه می‌شوند. ایران طی سال‌های اخیر با رشد چشمگیر این گروه از جوانان، رتبه بالایی در آمارهای جهانی کسب کرده است و همین امر نگرانی جامعه‌شناسان را در پی داشته است.
اگرچه در جوامع مختلف بازه سنی نیت‌ها متغیر است، اما در نمودارهای جهانی به طور معمول افرادی نیت خوانده می‌شوند که در محدوده سنی ۱۶ تا ۲۴ قرار دارند که نه تمایلی به تحصیل دارند و نه علاقه‌ای به یافتن شغل مناسب برای خود. این موضوع تأمین هزینه‌های زندگی آنها را به عهده والدین می‌گذارد. آنچه این پدیده را در ایران مورد توجه قرار داده افزایش آماری آن طی سال‌های اخیر است.
بر اساس برخی آمارها در سال ۱۳۹۷ دست‌کم ۳۰ درصد از جوانان ۱۵ تا ۲۴ساله در این گروه قرار داشتند. آمار منتشرشده نشان می‌دهد که ایران پس از برخی کشورهای آفریقایی بالاترین آمار نیت‌ها را دارد. نرخ ۳۰درصدی نیت‌ها در ایران از آن نظر قابل تأمل است که در جوامع توسعه‌یافته این عدد تنها ۲ تا ۱۰ درصد جوانان ۱۶ تا ۲۴ را در بر می‌گیرد.
نرخ نیت‌ها در میان مردان ایرانی در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۵ تا ۱۷ درصد و در میان زنان از ۴۷ درصد در سال ۱۳۹۴ به ۳۹ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است. مطابق آمارها، در سال ۱۳۹۴ از ۵.۷ میلیون زن در گروه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال، تعداد ۲.۷ میلیون نفر آنان نه مشغول تحصیل بودند و نه به دنبال شغل یا مهارت‌آموزی.
این آمار در سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۹۸۵ هزار نفر رسیده است. سهم ۱۳.۲ درصدی جوانان ۱۵ تا ۲۴ساله از پنجره جمعیتی ایران باعث می‌شود افزایش این پدیده موجب تشدید برخی بحران‌های اجتماعی همانند احساس بی‌آیندگی، تجرد قطعی، رخوت اجتماعی و افسردگی شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۰۳ ، ۲۲:۴۹
آقای جویا

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از تهران، محمدباقر تاج الدین جامعه شناس با انتشار یادداشتی با عنوان{کنسرت ده هزار نفری هنرمند نامی کشورمان "معین" در استانبول؛ به نام ایران به کام ترکیه} به شرح زیر آورده است:
بنابر گزارش های دریافت شده حدود پانزده هزار نفر برای شرکت در کنسرت معین به استانبول ترکیه رفتند و گویا ده هزار نفر نیز در این کنسرت شرکت کردند. من بخش هایی از کنسرت مورد اشاره را در فضای مجازی تماشا کردم. واقعاً کم نظیر بود هم استقبال شرکت کنندگان و هم اجرای خوب این هنرمند ارزشمند کشورمان.
اما پرسش این است که چرا چنین هنرمندانی نباید بتوانند در سرزمین خودمان ایران چنین کنسرت هایی را برگزار کنند و در نتیجه مجبور باشند در کشوری دیگر اقدام به برگزاری آن نمایند؟ بسی جای تأسف و نگرانی است که چنین رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری که مربوط به فرهنگ سرزمین عزیزمان ایران است در کشوری دیگر برگزار شود و بسیاری از ایرانیانی که آرزوی شرکت در این رویدادهای هنری را دارند به آرزوی شان نرسند و بلکه در حسرت و افسوس بمانند!!
با رفتن پانزده هزار نفر به استانبول می شود گفت نه تنها میلیاردها تومان ارز از کشور خارج می شود بلکه بسیاری از ایرلاین ها و شرکت های هوایی خارجی نیز از چنین موقعیتی بهره برداری می کنند و سود ناشی از آن را به جیب مبارک شان سرازیر می سازند. همچنین هتل ها و اقامت گاه های مختلف در شهر استانبول پذیرای این تعداد مسافرین و گردشگران شده اند که آن ها هم سود سرشاری از این طریق به دست آورده اند.
سودهای ناشی از گشت و گذار در این شهر و خرید انواع لوازم و کالاها توسط این تعداد گردشگر ایرانی نیز خود جای بحث مفصلی دارد!! تمام این اتفاقات می توانست به راحتی در کشور خودمان روی بدهد و این همه سرمایه های اقتصادی نیز در همین کشور خرج شود و از همه مهم تر این که بیش تر شهروندان این مرز و بوم می توانستند در این رویداد بزرگ شرکت کنند و به لحاظ روحی و روانی و فرهنگی و اجتماعی پیامدهای مثبتی نیز به دنبال داشته باشد.
اما افسوس و دریغ و درد که چنین فرصت های ارزشمندی یکی پس از دیگری به راحتی از دست می روند!! می توان گفت که این کشور ترکیه است که با فراهم نمودن شرایط و بسترهای مناسب برای برگزاری چنین رویدادهای هنری و فرهنگی بزرگ بهره های مادی و معنوی فراوانی نصیب اَش می شود و در مقابل، این کشور ایران و شهروندان آن اَند که محروم و بی بهره از چنین فرصت های ارزشمند می شوند!!
شایسته است که دست اندرکاران امور فرهنگی و هنری کشورمان آرام آرام با فراهم نمودن زمینه های برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی و هنری مهمی بتوانند بهره های مادی و معنوی آن ها را برای کشور خودمان به ارمغان بیاورند و نه این که هم وطنان مان برای شرکت در این رویدادها با دشواری های زیادی روبرو شوند و سرمایه های خود را نیز در کشور دیگری خرج کنند.
شایسته است که هنرمندان ایرانی در سرزمین و وطن خودشان و برای ایرانیان عزیز هنرنمایی کنند و هنرشان را عرضه نمایند و نه در کشورها و سرزمین های دیگر!! برای ایران بزرگ و عزیز و شهروندان گرامی اَش شایسته نیست که دست اندرکاران امور فرهنگی و هنری ترکیه و شهروندان شان گمان کنند که چرا ایرانیان نباید بتوانند چنین رویدادهایی را در کشور خودشان برپا کنند و از مواهب مادی و معنوی آن بهره مند شوند!! امید که گشایش های خوبی را در این زمینه شاهد باشیم!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۰۳ ، ۲۲:۴۸
آقای جویا

 آغاز امامت مهدی(عج)،زیباترین مهندسی فرهنگی برای مکتب تشیع است

 

  امام جمعه تودشک کوهپایه گفت: عید نهم ربیع الاول، عید آغاز امامت امام موعود (عج) و زیباترین طراحی و مهندسی فرهنگی برای مذهب و مکتب تشیع است.

 

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا نریمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر تودشک کوهپایه با تاکید و توصیه بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: رزق اندک ولى حلال و پاک، بهتر از درآمدهاى بسیار، امّا حرام است.دنیا، فانى و آخرت باقى است، لذا آخرت‌گرایى بهتر از دنیاطلبى است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه به امام عصر (عجّل اللَّه تعالى فرجه الشریف) نیز «بَقِیَّتُ اللَّهِ» مى‌گویند، افزود: چون آن وجود شریف به خواست خداوند براى هدایت مردم ذخیره و باقى نگهداشته شده است. در روایات مى‌خوانیم که یکى از نام‌ها و اسامى مبارک آن حضرت‌ «بَقِیَّتُ اللَّهِ» است‌ و ما بر او به این نام سلام مى‌کنیم: «السلام علیک یا بقیة اللَّه فى ارضه». وقتى آن حضرت در مکّه ظهور فرمایند، این آیه را تلاوت کرده و مى‌فرمایند: من آن «بقیّة اللَّه» هستم. البتّه به سایر معصومین علیهم السلام نیز لقب «بقیةاللَّه» داده شده است.


خطیب نماز جمعه های تودشک کوهپایه تصریح کرد: شیرین‌ترین احساس عالم هستی آغاز امامت و ولایت امام مهدی عج چراکه غدیر خم اتمام اسلام وختم نبوت است و سالروز ولایت امام عصر ۹ ربیع الاول اتمام امامت ائمه طاهرین علیهم السلام است.

وی با بیان معارف، محبت، مناسک و وظایف مهدوی(عج) گفت: در منابع اسلامی و اندیشه متفکران انقلاب اسلامی، در مورد حضرت مهدی(عج) در چهار بخش سخن گفته شده است. «معارف مهدوی» که مربط به بینش و شناخت در مورد امام زمان(عج) است. «محبت و تعهد معنوی» که مربوط به بُعد گرایشی در ارتباط با امام زمان(عج) است. «مناسک مهدوی» که مربوط به عبادات و اعمال عبادی است که در ارتباط با امام زمان(عج) مطرح است. «وظایف مهدوی» مربوط به اموری است که مهدوی‌باوران و منتظران(  مناسک مهدوی بُعد رفتاری) باید انجام دهند.

 حجت الاسلام نریمانی بیان داشت: اگر روز نهم ربیع‌الاول را از منظر مبانی قرآنی، روایی و فطری بنگریم، معلوم می‌شود که این روز، عید امامت و ولایت و مهدویت، غدیر دوم، و در امتداد غدیر نبوی است. اگر روز غدیرخم از منظر قرآن روز اکمال و اتمام است، روز نهم ربیع الاول نیز روز اکمال و اتمام امامت امامان دوازده‌گانه (علیهم ‎السلام) است.

وی ادامه داد: این تحول و انقلاب، نه در یک حالت رهاشده و اتفاقی، که با یک عید و جشن بسیار برجسته و امیدافزا و حرکت‌آفرین و آینده‌نگر و همراه با پیوندی مقدس با امام حیّ و حاضر صورت می‎گیرد.

 عید نهم ربیع الاول، عید آغاز امامت امام موعود (عج) و زیباترین طراحی و مهندسی فرهنگی برای مذهب و مکتب تشیع است؛ چراکه شیعه پس از دو ماه و اندی حزن مقدس، با جشن و سرور آغاز امامت حیّ و حاضر منقلب می‌شود، یعنی «یفرحون لفرحنا» پس از دو ماه «یحزنون لحزننا»!

امام جمعه تودشک کوهپایه اظهار داشت: این نشاط و شادی مقدس، نه در قالب احیای یک امر تاریخی، که در پیوند با آغازی است که اگرچه رویداد اولیه‌اش در سال ۲۶۰ هجری رقم خورد، ولی با خود، بیعتی همیشگی، زنده و معناآفرین در بستر امامت امام غائب (علیه‎السلام) به همراه دارد.

وی به مناسبت هفته وحدت؛ ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت رئیس مکتب و همچنین ولادت رئیس مذهب حضرت امام جعفر صادق، گفت: وجود نورانی پیامبر صلّى الله علیه و آله، بزرگترین مایه‌ى وحدت در همه‌ى ادوار اسلامى بوده است و امروز هم مى‌تواند باشد؛ چون اعتقاد آحاد مسلمانان به آن وجود اقدسِ بزرگوار، با عاطفه و عشق توأم است و لذا آن بزرگوار، مرکز و محور عواطف و عقاید همه‌ى مسلمانهاست و همین محوریت، یکى از موجبات انس دلهاى مسلمین و نزدیکى فِرَق اسلامى با یکدیگر به حساب مى‌آید.

 

حجت الاسلام نریمانی با بیان اینکه جامعه ما به دو نوع وحدت اسلامی نیاز دارد، بیان داشت: یکی وحدت بین‌المللی و ناظر به امت اسلام در سرتاسر جهان اسلام؛ دوم وحدت ملی و ناظر به آحاد ملت در کشور عزیزمان ایران. وحدت ملی، سه ضلع دارد: وحدت مردم با مردم، وحدت مسئولین با مسئولین، وحدت مردم و مسئولین. آنچه وحدت ملی را به شدت تهدید می‌کند، دوقطبی‌ای است که منجر به نزاع و تفرقه در کشور می‌شود. دوقطبی‌شدن جامعه، یکی از اصطلاحات رایج دنیای سیاست‌ است که به شکاف‌ها و اختلافات سیاسی اطلاق می‌شود.

 وی اضافه کرد: بحمد الله در ایران اسلامی یک دوقطبی وجود دارد و آن دوقطبی انقلاب و استکبار است. آن کسانی که تفاله‌های بازمانده‌ی از دوران غلبه‌ی استکبارند، با انقلاب بَدَند؛ این دوقطبی هست امّا قاطبه‌ی ملّت ایران، انقلابی و علاقه‌مند به نظام اسلامی هستند. بنابراین، بین‌ کسانی که به انقلاب علاقه‌مندند، با کسانی که اصل انقلاب و نظام را قبول ندارند، یک دوقطبی وجود دارد.

امام جمعه تودشک تاکید کرد: حکمرانی خردمندانه در گرو کار کارشناسی رهبر انقلاب اسلامی به موازات تأکید بر اهمیت کار کارشناسی و مشورت با متخصصان و پرهیز از انجام کار بدون الزامات کارشناسی، بر انتخاب کارشناس شایسته، تأکید ویژه دارند.

 

 وی خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری می فرمایند با اتکاء به ظرفیت بالای کارشناسی در کشور، بر تعامل با کارشناسان مومن و معتقد به توانمندی‌های داخلی تأکید می‌کنند: «بنابراین از کارشناسی استفاده کنیم مومن باشد، صادق باشد، به توانمندی داخلی و ملّی کشور معتقد باشد، سرمایه‌های ملی را بشناسد.»

 

حجت الاسلام نریمانی با بیان نقاط اصلی اختلاف در حل مشکلات اقتصادی در سه دیگاه مطرح شده، ادامه داد: اول یعنی تحریم، سه نوع مواجهه وجود دارد: برداشتن تحریم، دور زدن تحریم و بی‌اثر کردن تحریم.

 دوم نیز، سه مواجهه وجود دارد: رفع ناترازی در کشور، اصلاح سیاست‌گذاری‌های داخلی، بزرگ‌کردن اقتصاد کشور از طریق سیاست‌های به هم پیوسته داخلی و خارجی.سوم یعنی عدالت نیز سه مواجهه مطرح است: اول آنکه به آزادسازی گسترده در اقتصاد و رقم خوردن خود به خودی عدالت معتقد است. دوم، معتقد به توزیع فقر و تحقق عدالت از طریق نظارت گسترده و قیمت‌گذاری و برنامه‌ریزی متمرکز و … است. سوم، راه حل برقراری عدالت و رونق معیشت را در «ایجاد فرصت رشد برابر برای تمام اقشار و گسیل منابع به سمت بخش‌هایی که تولید را بزرگ می‌کند» می‌داند.

وی با اشاره به شاخص‌های مهم و محوری در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی، گفت: تاکید مقام معظم رهبری به خروجی‌محور بودن کارها است. در این تردید نیست که پیامدهای کارهای فرهنگی را نمی‌توان در کوتاه مدت مورد سنجش و قضاوت قرار داد؛ اما این به معنی ناممکن بودن سنجش خروجی‌ها و نتایج نیست. خروجی‌ها، موجودیت‌های ملموس، عینی و قابل سنجش هستند. خروجی‌ها و نتایج فعالیت‌های فرهنگی عوامل کلیدی دستیابی به اهداف بلند مدت و پیامدهای پایدار هستند.

 

امام جمعه تودشک به اعتراضات روزافزون داخلی در سرزمینهای اشغالی اشاره کرد و تصریح کرد: اختلافات داخلی رژیم پس از تشکیل دولت کنونی نتانیاهو اوج گرفت اما در ماه‌های منتهی به جنگ غزه به میزان زیادی فروکش کرد. با وقوع عملیات ۷ اکتبر، جامعه رژیم به دلیل بروز خطر موجودیتی به سمت وحدت نیز گام برداشت اما امروزه این اثر از بین رفته و موضوعات ناشی از جنگ باعث بازگشتن خیابان‌ها به وضعیت ماه‌های اول نخست‌وزیری نتانیاهو شده است.

وی اضافه کرد: یهودیان راست‌گرا و مذهبی قائل به اجرای پروژه‌های بزرگ، بلندمدت و پرهزینه و ریسکی‌اند، درحالی‌که سکولارهای میانه و چپ کمتر از نگاه‌های آرمان‌گرایانه مذهبی که در متون دینی یافت می‌شود، اثر گرفته و قائل به هزینه دادن برای ایدئولوژی نیستند. امروزه که هزینه برای ایدئولوژی توسط دولت نتانیاهو در قالب جنگ غزه و تلاش برای جنگ فراگیر منطقه‌ای افزایش یافته، این گروه احساس خطر کرده و واگرایی با او را شدت بخشیده‌اند.

 

حجت الاسلام نریمانی به پشت پرده تعطیلی شبکه الحـُرّه آمریکا در عراق اشاره کرد و گفت: الحره که دفتر مرکزی آن در ایالت ویرجینیا واقع شده است، در فوریه ۲۰۰۴ و به‌عنوان بخشی از اقدامات واشنگتن برای برقراری ارتباط با مخاطبان خاورمیانه‌ای و همچنین در بحبوحه تشدید احساسات «ضدآمریکایی» پس از حمله این کشور به عراق در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد. در تارنمای شرکت مادر این شبکه هدف تأسیس آن اینگونه توصیف شده است: «ارائه تصویری صحیح از آمریکا، آمریکایی‌ها و سیاست‌های آمریکا و فعالیت در حوزه روزنامه‌نگاری مستقل! »

وی یادآور شد: با توجه به رشد فزاینده شبکه‌های اجتماعی در میان شهروندان عراقی، به ویژه نسل جوان، به نظرمی‌رسد آمریکایی‌ها از این به بعد نقطه تمرکز خود را از پروژه‌های شکست‌خورده تصویری مانند «الحره» به تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۰۳ ، ۲۲:۴۸
آقای جویا

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از ایلام، حجت الاسلام محسن دانیاری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بدره با تاکید و توصیه بر رعایت تقوای الهی و با گرامیداشت سالروز ازدواج پیامبراکرم (ص)و خدیجه کبری(س) به اهمیت ازدواج در دین مبین اسلام تاکید کرد و گفت : پیامبر اکرم (ص) ازدواج را به بنایی تشبیه می‌کند که هیچ بنای دیگری به اندازه آن در نزد خداوند محبوب نیست و همین حدیث اهمیت ازدواج را به خوبی مشخص می‌کند.

وی ازدواج را ضامن تداوم نسل دانست و تصریح کرد: خودداری از ازدواج، تفکر غلطی در زندگی اجتماعی به شمار می‌رود، زیرا ازدواج یک ضرورت فطری بوده و پویایی جامعه منوط به وصلت جوانان است.

خطیب نماز جمعه های بدره ازدواج را موجب آرامش جوان عنوان کرد و ادامه داد: آمار سن ازدواج از آسیب های جدی اجتماعی است که برای آینده کشور بسیار خطرناک است ، آمار طلاق بالا رفته، سن ازدواج بالا و آمار ازدواج پایین آمده که در این زمینه همه موظف هستند که اقداماتی را داشته باشند. هم خانواده ها و هم مسئولان باید برنامه ریزی لازم را برای موضوع مهم ازدواج را در دستور کار خود داشته باشند.

وی همچنین به توصیه قرآن کریم به اتحاد و همبستگی است: وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا اشاره کرد وگفت: برخی‌ها از شعار دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور محترم سوء استفاده می‌کنند و به اسم وفاق ملی دنبال این هستند که فتنه‌گران را به بدنه دولت برگردانند و می‌خواهند چهره فتنه‌گران را تطهیر کنند. درحالی‌که فتنه‌گران برای براندازی نظام اسلامی آمده بودند درنهایت مردم آنها را کنار زدند.

حجت الاسلام دانیاری گفت: قانون شکنی جرم است و فرق نمی‌کند چه کسی قانون‌شکنی می‌کند، اگر قانون نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، فتنه‌گران با حمایت دشمنان نظام اسلامی بارها قوانین کشور را زیر پا گذاشته‌اند. دستگاه‌های امنیتی نباید اجازه دهند فتنه‌گران به رأس کار برگردند.

وی درادامه به سیاست های خارجی اشاره کرد و بیان داشت: این روزها شاهد دوگانگی رفتار از ناحیه مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر هستیم که مدعیان دروغین حقوق بشر چشمان خود را بر روی این همه جرم و جنایتی که رژیم کودک کش صهیونیستی انجام می دهد بسته است.

حجت الاسلام دانیاری بیان داشت: در سرزمین مظلوم فلسطین اشغالی پدران و مادران و کسانی که جنازه فرزندانشان را از زیر آوار بیرون می اورند آیا اینها انسان نیستند ؟ آیا اینها حقوق ندارند ؟ چرا غربی ها دوگانگی رفتار دارند، اما آزادی خواهان دنیا برخواسته اند و انشالله کم کم نشانه های زوال و نابودی قدرت های پوشالی جهان به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی آشکار شده و به فضل الهی و با اتحاد و همبستگی جبهه مقاومت بزودی شاهد نابودی کامل این رژیم منحوس خواهیم بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۰۳ ، ۲۲:۴۷
آقای جویا

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از اصفهان، رهام جباری با بیان اینکه نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی در آستانه هفته دفاع مقدس در شاهین‌شهر آغاز می‌شود اظهار کرد: این سمپوزیوم به مدت هشت روز از ۲۴ تا ۳۱ شهریور در رواق یادمان شهدای بوستان انقلاب به همت شهرداری شاهین شهر برگزار می‌شود.

معاون حوزه اجرایی و خدمات شهری شهرداری شاهین شهر با اشاره به ساخت سردیس سیزده تن از شهدای شهرستان، افزود: سردیس شهدای هشت سال دفاع مقدس پس از ساخت و تکمیل در گذر ایثار و شهادت نصب و جایگذاری می‌شوند.

وی محل پرونده، مکان گلزار، محل سکونت، محل اعزام شهدا را از دلایل اصلی انتخاب این شهدا برای ساخت سردیس برشمرد و تصریح کرد: در سمپوزیوم ملی مجسمه سازی سردیس شهیدان؛ ناصر بیدارم، اکبر ابدالی، محمود نادری بنی، محمد تقی ابدالی، محمدرضا پور کیان، سید اکبر هاشمی جزی، حسین بیدارم، حسن پهلوان، سیامک علیزاده نوجی، نادعلی سعیدیان، غلامحسین شیخ زاده، عزت الله شمگانی، غلامرضا عظیمی ساخته خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی ادامه داد: در محل برگزاری سمپوزیوم با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری برنامه‌های فرهنگی شاد و مفرحی برای بازدیدکنندگان برگزار می‌شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۰۳ ، ۲۲:۴۷
آقای جویا

محمدعلی شجاعی استاندار جدید اصفهان می شود

 

  برخی منابع غیر رسمی از انتخاب محمدعلی شجاعی به عنوان استاندار جدید اصفهان از سوی دولت چهاردهم خبردادند.

 

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از اصفهان، برخی منابع غیر رسمی در شبکه های اجتماعی از بازگشت محمدعلی شجاعی معاون اسبق اقتصادی استانداری اصفهان و اهل دیار کرمان به عنوان استاندار جدید اصفهان از سوی دولت چهاردهم خبردادند.
محمد علی شجاعی متولد ۱۳۴۴ کرمان، دارای دکترای برنامه ریزی شهری، کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست، استاندار سابق استان خراسان شمالی در دولت دوازدهم، معاون اسبق هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان‌ در دولت دوازدهم در زمان استانداری محسن مهرعلیزاده، رییس اسبق سازمان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی،ریاست اسبق فدراسیون تیراندازی با کمان به عنوان استاندار جدید اصفهان بعد از سیدرضا مرتضوی خبرداد.
محمدعلی شجاعی سیاستمداری میانه رو و از نزدیکان اسحاق جهانگیری معاون اول دولت های ۱۱و۱۲ نیز می‌باشد.

 

تاکنون هیچ نهاد رسمی این خبر را تائید یا تکذیب نکرده است و زمان معرفی وی نیز به طور دقیق به هیات دولت مشخص نیست.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۰۳ ، ۲۲:۴۵
آقای جویا